Laura heräsi aamulla puhelimen värähtäessä vasten puista yöpöytää. Refleksinomaisesti Laura käänsi päänsä katsoakseen Joonasta, joka nukkui tyytyväisenä. Lauran sydän läikähti kun kaikki tuntui olevan vihdoin ainakin lähellä hyvin.Puhelin värähti uudelleen yöpöytää vasten ja Laura kurottautui nappaamaan sen käteensä. Kaksi uutta viestiä. Hengitys salpautui kurkkuun, kun hän näki viestinlähettäjän olevan Karri. Tärisevin käsin hän avasi viestin.
Ruudulle lävähti kuva, jossa Karri seisoi pitäen käsissään tulostamaansa "uutisartikkelia", jonka otsikkona luki "huippusuosittu Blind Channel johtaa nuoria laittomiin toimiin". Kuvana "artikkelissa" oli kollaasi Lauran ja Joonaksen suudelmasta ja aivan liian aidon näköinen kuva Joelista ja Nikosta huumeiden kanssa.
Kumpikin kuvista näin Lauran näkökulmasta oli selvästi editoitu, sillä suudelmaakin oli korostettu järkyttävämmän näköiseksi kuin se oikeasti oli. Kuvat kuitenkin ulkopuolisen silmään näyttivät täysin aidoilta.
Seuraava viesti oli sanallinen: "jos rahoja ei ala kuulua, niin tämä uutinen tulee olemaan aito."
Laura ei voinut hillitä itseään vaan päästi järkyttyneen huudon, joka sai Joonaksen säpsähtämään hereille.
"Mikä tuli?" Joonas huudahti ja lähes pomppasi istumaan sängylle.
Laura ei tiennyt mitä sanoa nyyhkytyksensä läpi ja vain ojensi puhelimen Joonakselle. Joonas katsoi kuvaa suu loksahtaen auki.
"Siis... onko? Miten? Mä en ymmärrä", Joonas sanoi.
"Mä-mä", Laura nyyhkytti saamatta sanottua mitään järkevää. Nainen nousi istumaan sängyn reunalle ja hautasi kasvot käsiinsä.
Joonas nosti katseensa Lauraan ja tajutessaan tämän ahdingon lähes hyppäsi Lauran viereen. Joonas kiersi kätensä Lauran ympärille.
"Heiheihei, rakas, ei oo mitään hätään", Joonas tyynnytteli rauhallisella äänellä.
Hetken he istuivat kaksin hiljaa. Lauran nyyhkytykset täyttivät huonetta ja Joonas silitteli Lauran selkää pyörivin liikkein. Läheisyys tuntui hyvältä ja pikku hiljaa Laura tunsi rauhoittuvansa ja järkytyksen sijaan pintaan alkoi nousta raivo.
"Siis mitä helvettiä se taas ajattelee!" Laura yhtäkkiä huudahti tarkoittaen Karria.
"Miten se on jaksanut käyttää aikaa tehdäkseen nää kuvat? Näyttää ihan vitun aidoilta", Joonas sanoi ja yritti tihrustaa kuvaa. "Kato nyt!" Joonas vielä huudahti ja käänsi näytön Lauraa kohti.
Laura nopeasti vilkaisi kuvaa, mutta nousi sitten seisomaan. Joonas jäi istumaan sängylle puhelin kädessään ja zoomaili kuvaa. Laura ei voinut uskoa Karrin toimia todeksi ja hermostuneena käveli edestakaisin huonetta.
"Hei mikä tää on!" Joonas yhtäkkiä huudahti palauttaen Lauran oikeaan aikaan ja paikkaan.
"Mikä?" Laura kysyi ja pysähtyi paikalleen. Joonas asteli Lauran viereen ja näytti kuvaa, jonka oli zoomannut Karrin taustalle.
"Kato nyt! Onko noi...?" Joonas sanoi ja Laura yritti tihrustaa kuvaa.
"Mitä?" Laura yritti tivata hämmentyneenä, mutta Joonas vain zoomasi kuvaa hiukan toisesta kohtaa. "Joonas!" Huudahdus tuntui herättäneen miehen mietteistään.
"Mähän en siis tiedä miltä huumeet tai niiden käyttövälineet näyttää, mutta eikö noi näytäkin vähän siltä", Joonas sanoi ja Laura alkoi pikku hiljaa hahmottaa mitä Joonas yritti selittää.
Kuvan taustalla näkyi epäselviä esineitä, jotka niin Lauran kuin Joonaksen mukaan näyttivät liittyvän huumeiden käyttämiseen. Lauran mielestä ei olisi yhtään epätodennäköistä, että Karri olisi sekaantunut jonkin sortin huumepiireihin ja tarvitsi sen takia rahaa.
Joonas oli ottanut kuvasta kuvakaappauksen ja ohjeistanut Lauraa kertomaan siitä poliisille. Myöhemmin Laura istuikin Nikon kanssa odotusaulassa odottamassa omaa vuoroaan poliisin juttusille.
"Kiitos, kun tulit mun mukaan", Laura mumisi hiljaa.
"Totta kai mä tulin. Kaikki mikä satuttaa sua, satuttaa myös mua", Niko aloitti ja katsoi Lauraa syvälle silmiin. Sitten hän käänsi katseensa pois ja jatkoi: "mä en kyllä yhtään ymmärrä miten Karri sai ajatuksen kiristää juuri sua. Onneks Joonas oli niin tarkkasilmäinen."
Laura äännähti myöntyvästi ja Niko pörrötti häntä päästä. Laura esitti ärsyyntynyttä, vaikka oikeasti pito eleestä. Ärsyyntyminen vain kuului heidän dynamiikkaansa.
Poliisi oli ystävällinen nainen, joka vahvisti Joonaksen epäilyt oikeiksi. Kuulema he olivat etsineet johtolankoja kyseisen kaupungin huumekartelliin ja olivat erityisen tyytyväisiä kuvaan. Poliisi lupasi vierailla Karrin luona ja suositteli lähestymiskiellon tekemistä. Se tuntui Laurasta hyvältä idealta.
"Mitä ne sano?" Joonas huudahti välittömästi kun näki Nikon ja Lauran palaavan takaisin keikkapaikalle.
"Ne oli tyytyväisiä siitä sun huumehuomiosta", Laura sanoi ja naurahti kun Joonas kapsahti yhtäaikaa Nikon ja Lauran kaulaan.
"Tosi hyvä juttu!" Tommi komppasi jostain takahuoneen uumenista.
Sitten Laura selitti kaiken mitä he olivat poliisin kanssa keskustelleet ja Niko komppasi vierestä. Bändi oli tyytyväinen asiassa tapahtuneeseen käännökseen, mutta Laura ei voinut auttaa pienen järkytyksen pintaan nousemista. Karri oli luikerrellut hänen elämäänsä vaivihkaa ja melkein onnistunut sotkemaan tärkeitä ihmissuhteita tiukemmin kuin kukaan voisi ymmärtääkään.
Samaan aikaan Laura kuitenkin oli äärimmäisen onnellinen, että lopulta asia oli ratkeamassa paremmin kuin hyvin. Joonaksen kainalossa elämä tuntui siltä kuin mikään koskaan ei voisi satuttaa häntä. Joonas piirteli sormellaan kuvioita Lauran käsivarteen ja hyvän olon tunne valtasi häntä enemmän ja enemmän jokaisella piirrolla.
Toisella puolella Joonasta istui Niko ja mies tuntui olevan taivaassa saadessaan istua kahden rakastamansa ihmisen välissä. Laura ei koskaan olisi voinut haaveilla paremmasta tilanteesta kuin että hänen poikaystävänsä rakastaisi Nikoa ja päinvastoin. Niko oli kuin puolet Laurasta - olivathan he viettäneet lähes kirjaimellisesti koko elämänsä yhdessä.
Joonaksesta taas oli tullut hyvin lyhyessä ajassa tärkeämpi kuin Laura olisi koskaan uskaltanut ajatellakaan. Mies oli tasainen tuki ja turva, mutta samalla kukaan ei saanut Lauraa nauramaan niin kuin hän sai.
Myöhemmin juuri ennen kuin bändi asteli lavalle, Laura sai soiton poliisilta. Karri oli saatu kiinni kotoa ja huumeratsia oli tuottanut ison löydön. Karri oli pidätetty saman tien ja viety putkaan kuulusteluja varten.
"Mä en voi uskoa, että tää oli tässä", Laura sanoi epäuskoisena.
"Mutta se on", Joonas sanoi ja puristi Lauran lähelleen.
Laura katsoi Joonasta syvälle silmiin. Joonas hymyili niin, että silmätkin hymyilivät. Vannoen rakkautta toisilleen Joonas antoi hellän suudelman Lauran huulille. Hetken vielä lepuuttaen otsaa vasten toista he hengittivät samaan rytmiin.
"Noniin rakastavaiset, nyt mennää juhlimaan ja soitetaan sellanen keikka ettei oo ennen nähty!" Niko huudahti ja johdatti koko bändin tuttuun rutiiniin ennen lavalle menoa.
Kaikki oli nyt hyvin ja kesässä oli vielä monta keikkaa jäljellä eikä Laura meinannut malttaa odottaa mihin tämä kesä vielä hänet veisikään. Millään ei kuitenkaan ollut sen suurempaa väliä, kun vierellä oli rakkaat ystävät, veli ja ennen kaikkea Joonas.
YOU ARE READING
KEIKKAKITARISTI // Blind Channel
FanfictionSuunnitellessaan kesän keikkoja Blind Channel kohtaa ongelman: osa biiseistä kaipaa jotain lisää. Niko keksii kaksoissisarensa Lauran ja pyytää tätä mukaan keikkakitaristiksi kesän kiertueelle. Eräs bändin kitaristi iskee silmänsä Lauraan, jolle Joo...