Chapter 3: Maskeler

38 13 41
                                    

Balo Günü

Genç kız hazırlanmış aynadaki yansımasına bakıyordu. Aklından geçen düşünceyle buruk bir şekilde gülümsedi.

"Aynadaki yansıma bir hayalete aitti..."

Kimsenin görmediği ve görmek istemediği bir hayalet yıllar sonra ilk defa bir baloya katılacaktı genç kız korkuyordu. Kapının tıklatılmasıyla gözlerini karşıdaki aynadan çekti ve kapıya doğru döndü.

-Gel.

Gelen kişiye karşılık tepkisizdi genç kız.

-Gidiyoruz L'enfer annem bizi aşağıda bekliyor.

Kafasıyla kız kardeşini onayladıktan sonra ikisi de aşağıya indi. Madame merdivenden inen genç kızları görünce gülümsedi.

-Ange , meleğim çok güzel olmuşsun.

Genç kız gülümseyerek annesine cevap verdi.

-Teşekkür ederim Madame Beaufort sizde çok güzel olmuşsunuz.

Madame kızının cevabına karşılık memnuniyetle sırıttı, daha sonra genç kıza doğru döndü onu baştan aşağıya süzdü ve tekrardan kızına döndü.

- Eklemeden edemeyeceğim iyi iş çıkarmışsın.

L'enfer bilemiyordu daha ne kadar yara alacağını her şeye rağmen dimdik duruyordu çünkü yemini vardı L'enfer 'in hayata, ruhsuzlara inat yaşayacaktı. Gülümseyerek cevap verdi.

-Teşekkür ederim Madame Beaufort, beni görüş şekliniz ruhunuzun güzelliğinin şeklidir.

Madame  sinirden kıpkırmızı kesilmişti. Olaya şahit olan genç oğlan söze atladı.

-Arabanız hazır Madame Beaufort yola çıkabilirsiniz.

Madame bir şey söylemeden bir sinirle saraydan ayrıldı. Genç kızlarda peşinden arabaya doğru gittiler. Teker teker başta Madame olmak üzere hepsini arabaya bindiren genç oğlan, genç kızı elinden tutup arabaya bindirmeden önce kulağına fısıldadı.

-Her zaman güzel olan efendim, bugün ayrı bir güzelsiniz.

Genç kız gülümseyerek teşekkürünü sundu şövalyesine. At arabasına bindikten sonra atına atladı genç oğlan ve balonun olduğu saraya doğru yola çıktılar.

🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭

Genç oğlan sıkıntıyla etrafa bakıyordu koskocaman sarayın içi insan doluydu fakat hiçbirisi ona gerçek hissettirmiyordu maskeli balodan farksızdı bu balo onun için. 

-Prenslere bak çok yakışıklılar.

Saraydaki bütün genç kızların konuştuğu tek konu buydu. Genç oğlan bunalmıştı bu saçmalıktan daha doğrusu ilgi odağı olmaktan. Gözleri yakın dostunu arıyordu öte yandan babası ve kardeşi diğer asiller ile konuşuyorlardı babası genç oğlanı övüp kabiliyetlerinden bahsediyordu.

-Diğer oğlunlada tanıştırmayacak mısın bizi Monsieur Archambeau ?

Monsieur  sahte bir gülümseme ile genç oğlanı yanına çağırttırdı. Genç oğlan olayın farkındaydı bu yüzden hiç bozuntuya vermeden konukların yanına gitti.

- İşte oğlum Lucian, Monsieur Martin .

Bunu söylerken eli omzundaydı oğlunun. Monsieur Martin şaşkına dönmüştü .Genç oğlan üstündeki siyah giysisi ile herkesin dikkatini çekmeyi başarıyordu. Böyle bir yakışıklılığı neden balolara getirmediğine anlam verememişti Monsieur.

-Tanıştığıma memnun oldum Monsieur Martin.

Genç oğlanın asilliği görmeye değerdi. Monsieur Martin memnuniyetle gülümsedi genç oğlana karşılık. 

-Merci Monsieur Lucian bende memnun oldum.

🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭🎭

Genç kız geldikleri sarayın dışına bakıyordu Madame önden kız kardeşi ve kendisi ise sırayla annesini içeriye doğru takip ediyordu, mutsuzdu lakin gülümsemesi gerekiyordu. En iyi bildiği şeyi yaptı ve yüzüne sahte mutluluk maskesini takındı. Durumu fark eden genç oğlan genç kızın yanına geldi ona bakıp gülümsedi.

-Merak etme ben yanında olacağım mon paradis.

Genç kız gülümsedi yanında birilerinin olduğunu bilmek azda olsa onu yalnızlık olduğunu düşünmekten alıkoyuyordu.

Büyük kapıdan bir adım ve balo salonundaydılar soy isimlerinin söylenmesiyle bütün gözler onlara dönmüştü. "Sahte ve duygusuz gözler." diye düşündü genç kız. Ailecek merdivenleri inerlerken bütün gözler üstlerindeydi.

-Ah sizi görmek ne kadar güzel Madame Beaufort.

Onları meraklı gözlerle karşılayan bir adet Madame Verne buldular karşılarında. Genç kızlar nezaketle eğilerek selam verdiler Madame ' a.

-Sizi görmekte çok hoş Madame Verne.

İğneler tondaydı sesi Madame Beaufort 'un.

-Demek diğer Mademoiselle sizsiniz.

L'enfer gülümsedi ve eğilerek konuşmaya başladı.

-Memnun oldum Madame Verne ismizi çok duydum.

Madame memnuniyetle gülümsedi karşındaki genç kıza. Bütün salon genç kız hakkında fısıldaşmaya şimdiden başlamıştı bile.

-Merci Mademoiselle ben de en az sizin kadar memnun oldum.

Madame Beaufort ilginin genç kıza olmasından sıkılıp sözü aldı.

- Bu da kızım Mademoiselle Ange,Madame Verne.

Madame Verne anlamsızca gülümseyip.

-Mademoiselle Ange 'u tanıyorum Madame Beaufort. Hoşgeldiniz  Mademoiselle Ange.

Ange gülümseyerek karşılık verdi Madame Verne 'e. Genç kız izin isteyip onların yanından ayrıldı tüm bu karmaşa onu boğmuştu niyeti Cheval 'i bulup hava almaktı öyle yaptı da ikisi de hava almak için dışarıya çıktılar.

-Ne düşünüyorsunuz efendim?

Genç kız gökyüzüne baktı ve cevap verdi.

-Kraliyetten olmak ne demek sence  Cheval?

Şövalye gülümsedi genç kıza.

-Sizin için bir anlamı var sanırım efendim?

Genç kız derin bir nefes verdi.

-İçeride ki insanları gördün Cheval hepsi sahteydi ve bizler kraliyetler izliyoruz mutluluk oyunu oynayan...





Le Diable Peut PleurerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin