Part 19

1.4K 36 1
                                    

Roses POV
Jag har varit helt stum i över en minut. Sa Alex att han älskade mig?
Wow det hade jag verkligen inte förväntat mig. Jag kollar mig själv i spegeln. Jag är röd som en tomat. Varför rodnar jag?
Molly kommer in i rummet några minuter senare.

"Jag har fixat middag, kommer du?
"Mm"
Jag går med henne till köket och vi börjar äta.
"Alex ringde"
"Va? Vad ville han?
Jag tystnar.
"Eh jo han sa, att han älskar mig.
Molly hostar.
"DU skämtar?
"Nej!
"Vad hände sen?
"Han bara la på"
"Vad tycker du då"
Jag känner hur jag rodnar.
"Jag tycker ingenting"

Alex POV
Jag kan verkligen inte fatta att jag sa det till henne. Jag visste inte att det bara skulle komma ut från mig. Det var just därför jag borde tänka på vad jag skulle säga. Undra vad hon tänker nu. Hon kanske tror att jag är knäpp som bara säger jag älskar dig och sen lägger på. Vad tycker hon om mig då?

Rose POV
Jag går in på mitt rum och kollar mig själv i spegeln. Jag ser faktiskt inte så dum ut. Jag sätter mig på stolen och tar fram lite smink som finns på sminkbordet. Jag sminkar mig lite lätt och tar på mig svarta shorts med en vit crop top. Jag går till hallen och tar på mig mina Converse.

"Molly! Jag går ut en sväng!
"Ha så kul!

Jag går ut och går. Egentligen vet jag inte var jag ska. Jag kanske borde gå till centrum. Det var ju väldigt länge sen jag gick in i butiker. Jag går in i några butiker men tröttnar lika fort. Jag är inte van att göra något själv. Molly ringer och säger att jag ska köpa mjölk med mig hem. Eftersom att jag ändå inte orkar gå runt mer så går jag in till mataffären och köper ett paket mjölk. När jag står i kassan för att betala tappar jag plötsligt alla mina mynt. Men någon är genast snabb på att ta upp dem . . .

Två kapitel idag!!! Så vad tyckte ni? Kommentera gärna. Blir super glad e ni kommenterar och om jag ska vara ärlig så vill jag bara skriva fler kapitel när jag får kommentarer. Så glad blir jag:)
Hörs senare!
Bye:)

Bad Boy or Good Girl?Where stories live. Discover now