~ Ett år senare ~
Rose POV"Älskling" Ropar jag och springer in genom dörren.
"Här är jag" säger Jack som ropar från köket.
"Gissa vad?
"Vad?
"Jag har fått ett jobb på ett café" säger jag hur lycklig som helst.
"Är det sant?"
Jag nickar och kan kramar mig.
Nu har det gått ett helt år sen jag och Jack blev tillsammans på riktigt. Efter gymnasiet så började Jack jobba och äntligen har jag nu hittat ett jobb som jag tror jag kommer gilla. Jag och Jack flyttade ihop när vi fick reda på att mamma ska bo och jobba i Tyskland. Molly åkte hem en vecka efter att allt hände förra året. Hon orkade inte med allt drama som fanns här i LA. På sätt och viss förstår jag henne. Ibland får jag också sånna tankar där jag bara känner att jag vill flytta härifrån."När börjar du? Frågar Jack.
"Imorgon"Dagen efter vaknar jag på glatt humör. Efter flera månaders letande efter ett jobb så har jag äntligen hittat något.
Jag står nu framför caféet som heter bake&take. Jag går in och frågar en tjej som set ut att vara i min ålder om chefen är där. Det är han inte.
"Men chefen har sagt att det ska komma en ny som ska jobba här, och dig ska jag ta hand om, säger tjejen glatt. "Förresten jag heter Siri, säger hon och skakar hand med mig.
"Jag heter Rose"
Det är jag, Siri och två andra tjejer som jobbar här. Jag får förkläder och allt annat och ställer mig vid kassan.Efter en lång och rolig dag är jag hemma. Efter första dagen kan jag redan säga att jag trivs.
Dag två på jobbet. Jag och Siri kommer bra överens.
"Hur länge har det hör caféet varit öppet? Frågar jag.
" Inte länge alls, max ett år.
"Jag är lite orolig över att träffa chefen imorgon"
"Det ska du absolut inte vara, han är den snällaste chefen man någonsin kan önska sig, säger hon. "Han är inte bara snäll, han är snygg också, lägger hon till och fnissar.Jag skrattar. Varför inte? Både snygg och snäll chef!
Jag och Jack gick ut och middag. Klockan är tio. Egentligen vill jag gå hem nu, så att jag är utbildad till imorgon när jag ska få träffa chefen. Här i LA är det så att cheferna kan sparka ut en person även om den inte gjort något. Jag är nervös men ändå taggad.
"Chefen kommer" ropar Siri nästa dag.
Jag hjälper en kund och fixar till mitt hår.
Jag går in på lagret för att hämta ny morotskaka. Jag ger kunden det hon beställt och letar efter växel i kassan."Är det du som är Rose? Frågar en röst som jag känner igen.
Jag kollar upp. Nej. Nej. Det hör kan verkligen inte vara sant!
Vad tycker ni om kapitlet? Kommentera! Gissa vem det är som är chefen. Det skulle betyda jätte mycket om ni kommenterade vem ni tror chefen är. Ett nytt kapitel kommer på måndag. Eller imorgon. Aja, hörs!
KAMU SEDANG MEMBACA
Bad Boy or Good Girl?
Fiksi RemajaRose är en blyg flicka som ska börja sitt andra år på ett nytt gymnasium. Hon har aldrig varit den populära tjejen men när när hon träffar skolans bad boy Jack förändras allt! Vem skulle tro att Jack skulle bli förälskad i Rose bland alla popu...