Rose POV
Jag går in i taxin. Chauffören frågar var jag vill åka och jag säger bara till honom att åka.
Är Alex och Jack syskon? Varför sa han att han inte hade en bror? Varför ljög han? Jag får ont i huvudet av att tänka så mycket. Mina ögon blir vattniga och när jag blundar rinner en tår ner.
När vi har åkt länge säger jag till chauffören adressen hem. När jag är framme öppnar jag försiktigt dörren. Där står Molly."Hur gick dejten då?
Jag tänder lampan.
När hon ser att mascaran har runnit kommer hon fram till mig och ger mig en kram.
"Vad hände? Frågar hon.
"Han ljög"
"Vem?
"Jack"
"Om vadå?Jag berättar allt för henne. Men det tar väldigt lång tid med tanke på att jag gråter och är helt andfådd. När jag har berättat allt, fäller Molly ner en tår. Jag kramar henne.
"Är det sant?
Jag nickar.Jacks POV
Jag följde efter taxin men sen kom massa bilar emellan och jag tappade bort dem. Vad hände? Har det hänt något med Molly? Eller hennes mamma? Jag har redan ringt och smsat flera gånger men hon svarar inte. Jag får väll prata med henne imorgon i skolan.Rose POV
Det har nu gått två dagar sen allt hände. Jag har inte gått till skolan. Igår stannade Molly hemma med mig. Men idag sa jag åt henne att gå till skolan. Först ville hon vara med mig. Men jag sa att jag behöver lite tid ensam.Mollys POV
Jag har precis lämnat min väska i Rose skåp när Jack kommer springandes fram till mig.
"Vad hände med Rose? Varför är hon inte i skolan? Varför kom inte du igår? Frågar Jack.
"Och du påstår att du inte vet! Ropar jag irriterat.
Jack ser ut som ett frågetecken.
"Va?
"För det första har du inte berättat att du har en bror och för det andra så har du inte berättat vem din bror är! Skriker jag.Jacks POV
Nu faller alla bitar på plats. Det är så det är. Hur? Det första jag gör är att springa hem till Rose.
Jag knackar på dörren.Rose POV
Vem är det nu då? Jag går ner och öppnar och möts av ett ansikte som jag inte ville se. Jack!
"Vad gör du här? skriker jag och smäller till dörren men han drar den tillbaka igen.
"Du förstår inte, säger han.
"Vad är det jag inte förstår? Du ljög för mig! Det räcker att jag redan har haft en falsk pojkvän varför du också?
Innan jag hinner tänka slår jag till honom en käftsmäll och slår igen dörren. Jag glider ner på huk och lutar mig på dörren och brister i gråt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Bad Boy or Good Girl?
Fiksi RemajaRose är en blyg flicka som ska börja sitt andra år på ett nytt gymnasium. Hon har aldrig varit den populära tjejen men när när hon träffar skolans bad boy Jack förändras allt! Vem skulle tro att Jack skulle bli förälskad i Rose bland alla popu...