Part 24

1.1K 33 0
                                    

Nu en vecka senare sitter vi på planet på väg tillbaka till LA. Det har varit en rolig vecka.

Fyra timmar senare är vi i bilen. Om en minut är vi framme i mitt hus. På uppfarten står det fullt med polisbilar. Vi går direkt ut från bilen och springer in. Flera poliser är i vardagsrummet. Där sitter också Molly och Jacks/Alex mamma. De båda gråter.

"Vad har hänt? Frågar jag.

"A-a-aalex," stammar Molly.

"Vad har hänt med honom?" Frågar jag och Jack oroligt.

"H-h-an är b-borta," stammar hans mamma gråtandes.

Jag darrar och börjar gråta. Jack släpper ner en tår och kramar om mig. Efter en stund släpper jag honom.

"Hur?" "Bilolycka," svarar Molly, som kommer fram till mig och kramar mig. "Tyvärr måste ni gå, vi måste fortsätta med förhöret," säger en av poliserna. "Vet ni vem det var?" Frågar jag.

"Vi håller på att utreda det," säger en annan.

"Var, var han på väg någonstans? Vad skulle han göra."

"Vi höll på att leta efter dig. Vi splittrades, han gick åt ett håll och jag gick åt ett annat och så hände det", svarar Molly.

Jag springer ut från huset. Jag springer det snabbaste jag kan.

"ALLT VAR MITT FEL! skriker jag. DET VAR TACK VARE MIG HAN DOG.

Jack springer efter mig.

"Ssshhhhh, det är inte ditt fel, säger han lugnande.

" Om jag inte hade försvunnit sådär så hade allt det här inte hänt, skriker jag gråtandes.

"Snälla Jack jag behöver vara själv en stund, säger jag.

" Okej, säger han och pussar mig på pannan.

Jag fortsätter att gå när Jack har gått. Jag går så långt att jag kommer ända fram till skolan. Jag sätter mig på den platsen jag och Alex satt på för ett tag sen. Hur kunde allt det här hända på bara en vecka?

Nu kanske ni inte hade förväntat er att det här skulle hända. Men idag när jag satt och tänkte på hur storyn skulle fortsätta och sluta fick jag en ide. Det betyder att det faktiskt inte är så jätte mycket kvar av den här storyn. Vet ej exakt men typ mellan 5-8 kapitel kvar. Idag får ni två kapitel och det är för att vi faktiskt har elevens val i skolan och jag valde svenska. Det betyder att vi fick skriva en valfri story. Jag frågade om jag fick fortsätta på den här och det fick jag! Jag är ledig imorgon, kanske hinner med ett kapitel. Men på måndag och tisdag kommer det att komma flera!

Nu hoppas jag att ni kan gissa lite om vad ni tror att slutet kommer att vara. Är nyfiken på att se vad ni tror. Kommentera gärna. Nu kanske det är så att storyn är slut redan nästa vecka. Vem vet?

Aja, hoppas att ni är taggade på slutet, fast än att det här kapitlet blev lite sorgligt.

Hörs snart igen!

Hej då!

Bad Boy or Good Girl?Where stories live. Discover now