Jacks POV
Jag ska bevisa för Rose att det som hände var att krossa Alex hjärta och inte hennes. På den här resan ska jag bevisa min kärlek till henne. "Var är vi påväg? frågar hon efter en lång stunds tystnad. "Barcelona, sol, bad och shopping, allt som du tycker om"
Rose POV
Jag ler och springer mot toan. Just nu känns allt så konstigt. Jag sätter mig på toalettstolen och gråter. Jag gråter för att jag egentligen inte vet vem jag ska gå till. Alex eller Jack? De är syskon. De är ganska lika och det jobbigaste är att båda gillar mig. Men vem gillar jag mest. Jag kanske borde ge Alex en chans? Jag tvättar mitt ansikte och går tillbaka till platsen där vi sitter. Jag ska visa mina riktiga känslor för honom och då får jag se hans känslor för mig.
Efter en timme är vi framme. Det är väldigt sent nu. Skulle gissa på att den var tio. Vi har bara en ryggsäck med oss så vi går bara direkt till taxin som tar oss mot hotellet
"Här ska vi bo i en vecka" "Det är jätte fint," säger jag och ler.
Vi checkar in och går in på vårt rum. Det är helt mörkt och sen är det små ljus och rosor på golvet som leder någonstans. Jag går sakta fram och Jack är efter mig. Vi kommer till det rummet vi ska sova på.
"Det här har jag fixat till oss, så att vi ska ha den bästa veckan i världen."
Han tar min hand och kysser mig lätt. Han tar håller i min midja med hans båda händer. Mina händer lägger jag runt hans nacke. Vi kysser varandra en lång stund. . . . . . . . . . .
Nästa dag vaknar jag av solen som bländar mig. Jag behöver kisa. Bredvid mig ligger Jack. Jag tänker på allt som hände igår. Det var en fantastisk natt. Jag kollar på Jack. Hur kan man vara så söt när man sover? Jag kysser honom lite försiktigt på kinden och då vaknar han.
Jacks Pov
Jag vaknar av att Rose pussar mig på kinden. Jag ler. Hon tycker fortfarande om mig. Jag fick bevis igår kväll och idag.
Rose POV
Vi fixar oss och går ner och äter frukost. Sen går vi till poolen. Vi ligger på solstolarna. Det är så varmt och skönt. Jag och Jack beställer en drink. Jag ligger och tänker på Alex. Undra vad han gör nu. Rose! Sluta tänk på honom! Nu är jag för varm så jag måste ta mig ett dopp. Det är 35 grader. Jag går till poolen och doppar försiktigt ner min fot i det iskalla vattnet. Det är 28 grader i vattnet men ändå känns det så kallt. Nu står jag på kanten. Jag väntar tills att jag är beredd att gå ner i vattnet men då kommer någon som bär mig bakifrån. Jack. Han bär mig som ett barn.
"Släpp mig" skrattar jag. "Nej" säger han och ler.
Jag sparkar lite i luften men ändå så släpper han mig inte. Han tar sats och slänger ner mig i vattnet. Jag går upp till vattenytan och tar bort håret från ansiktet. Han dyker ner i vattnet.
"För att jag älskar dig, säger han och kysser mig för typ tjugonde gången idag.
På kvällen när vi har dushat och fixat oss går vi till stan. Vi äter middag och shoppar lite.
YOU ARE READING
Bad Boy or Good Girl?
Teen FictionRose är en blyg flicka som ska börja sitt andra år på ett nytt gymnasium. Hon har aldrig varit den populära tjejen men när när hon träffar skolans bad boy Jack förändras allt! Vem skulle tro att Jack skulle bli förälskad i Rose bland alla popu...