Part 9

1.7K 40 4
                                    

Jag får panik! Jag kvävs! När jag kollar bakom mig ser jag att det är två personer som har rånarmössor på sig först var dem båda på mig men när Molly började ropa på hjälp så gick en av dem och höll fast henne. Dem börjar gå med oss till deras bil och vi försöker dra oss ifrån men dem är starka. Dem öppnar bagaget.

"Nej! Skriker jag.

Dem puttar in oss i bagaget. Dem sätter en ögonbindel på mig och Molly och tejpar fast våra munnar. Sen knyter dem fast våra händer med ett rep.
Nu ångrar jag mig att jag inte lät Jack skjutsa oss hem, då skulle jag inte vara här nu. Jag känner hur min hals är torr när jag sväljer. En tår faller ner och plötsligt börjar jag gråta. Det är väldigt svårt att andas när jag har tejp på min mun och gråta samtidigt, därför försöker jag verkligen att sluta gråta.
Bilen stannar och dem öppnar bagaget och drar ut oss. Vi går länge och sen känner jag att vi går in till ett ställe. Dem puttar oss så att vi ramlar på marken, sen tar dem repen från händerna, de tar bort våra ögonbindlar och tejpen. Jag kollar upp och då ser jag vem det är. Kevin! Mitt ex! Bredvid honom är det en kille jag inte känner igen.
" Kevin?
" Tjena Rose, säger han med en retsam ton.
"Vad vill du? Skriker jag.
"Jag vill ha dig!
" Det ville du inte för ett år sen! Kommer du ihåg? Eller ska jag påminna dig, säger jag.
Han svarar inte. Istället går han och den andra killen ut.
Jag kollar mig om kring, vi är i en källare.
Jag kollar i mina fickor och där är min mobil. 1%! Bra jobbat. Jag skrev snabbt ett sms till Jack. Jag skrev hjälp vi är kidnappade, jag trycker fort på skicka och sen gör jag ljusstyrkan på det lägsta så att mobilen inte dör.
Efter ett tag piper det i min telefon. Jack skriver att han har spårat min telefon och vet var vi är.

Efter två timmar så hör jag hur någon bankar på dörren. Det är säkert Jack, jag springer för att öppna dörren. Det går inte!

" Älskling det är jag Jack.
" Det går inte att öppna, säger jag.
" Flytta dig från dörren, säger han.
Jag gör det och sedan sparkar Jack dörren så att den går sönder. Jag springer fram till Jack och kramar om honom länge. Vi går och hämtar Molly som är i ett annat rum. När vi precis ska ut så ser vi Kevin och den andra killen från långt håll. Vi gömmer oss.

Jacks POV
Jag kollar på killarna. Jag vet inte vem en av dem är men när jag kollar på den andra.
" Alex?
Rose kollar på mig och frågar om jag känner den andra killen.
" Ehm, jag tror att jag såg fel.
Rose pekar på en av killarna och säger att det är hennes ex.

Bad Boy or Good Girl?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang