Dia hanya bersila di atas katil. Melihat kembarnya berjalan ulang-alik dihadapannya.
"Ryna.." tak sempat ingin berkata- kata, Ryna menjelingnya.
"Diam. Kau memang saja kan? Haish, last minute pula tu buat perangai" Ryna membebel.
Ryan mencelah, "Haih, benda ni je. Jom lah, lagi setengah jam majlis nak mula dah"
"Excuse me cik Ryan. This is my life okay. Aku tak boleh pergi majlis macam ni" cebik mukanya.
Ryna mengetuk-ngetuk skrin iphone nya yang mati setelah tak sengaja terjatuh semasa Ryna mengalihkan beberapa hantaran perkahwinan ke bilik kakak dian, Disa Nur Farhara.
"Ahhhh, janganlah macam ni biy" Ryna bercakap sendiri dengan Iphonenya.
Tok tok..
"Babe kau dah siap belum?" Dian membuka pintu lalu terkaku.
Ryan memandang Dian, "Please pujuk your bestfriend ni"
Dian yang memandang Ryna yang usap belai iphone nya kemudian ke Ryan.
"Asal" bisik Dian ke Ryan.
"Iphone dia innalillah" Ryan membalas.
"Poor my Na. Dah- dah kau boleh beli lain kan. Meroyan macam hilang laki aku tengok muka kau" kata Dian.
Mata hazel memandang tepat mata coklat cair di kuak pintu.
"No. Dia ni cinta hati aku 2 tahun lebih tau. Tak pernah buat hal, ni tetibe pulak" cebik mukanya.
Dia mengulingkan matanya dan terus melangkah ke Ryna. Memisahkan iphone dari Ryna dan heret gadis itu keluar.
"Noooo, biyyy" Pintu ditutup.
Ryan tergelak kecil. Mata cool grey beralih ke iphone yang ditinggalkan disebelahnya.
"Biy konon. Ceh"
Iphone dipoket dikeluarkan, lincah mata mencari nama kawannya di app contact.
'Gotcha'
Tutt.. tutt
Tutt.. tutt
"Ha"
"Assalamualaikum Day" - Ryan.
"Waalaikumussalam" - Dayyan.
Dayyan Luqman, sahabat kepada Ryan sejak sekolah menengah lagi. Sama umurnya, 25 tahun.
Dia hanya sebatang kara. Seluruh keluarganya telah meninggal dunia kerana sebuah kapal terbang yang dinaiki mereka terhempas sewaktu ingin melawat Dayyan ketika dia sedang menyambung pelajaran di tanah kelahirannya, German.
Kediamannya di Malaysia dan German. Ayahnya berdarah German manakala Ibunya berdarah Malaysia.
Terhasillah anak lelaki tunggal yang berdarah kacukan antara dua negara.
Keluarga Ryan dan Ryna pun dah menggaggap Dayyan sebahagian keluarganya begitu juga keluarga Dian.
"Day, sibuk ke? I need your help" - Ryan.
"What's wrong? Aku busy tapi boleh je nak tolong. Tengah bagi Moon makan" - Dayyan.
"Moon? Siapa langgar tempat kau? Leader mafia mana lagi cari kau?" - Ryan.
"Nanti jumpa aku ceritalah. Nak apa?" - Dayyan
"Belikan iphone baru Ryna" - Ryan.
"Okay then. Sabar aku dah hilang pula dengan budak ni. Sat gi aku sampai" -Dayyan.
YOU ARE READING
Senyuman terakhirmu
Altele[Ongoing] "Beautiful destiny" - Ryna Luthfya bt. Khalid Luthan. Gadis yang berusia 25 tahun yang sangat cantik dilengkapi mata hazel dan sentiasa tersenyum gembira walau apa jua keadaan. Tak semestinya lah dia senyum sepanjang masa. Ada faham? Haa...