𝓢𝓮𝓷𝔂𝓾𝓶𝓪𝓷 𝓽𝓮𝓻𝓪𝓴𝓱𝓲𝓻𝓶𝓾 : 12

39 6 2
                                    


Selimut ditarik sehingga ke bahu. Segala barang peralatannya di kemas.

Disisi gadis yang diselimuti itu, ada Ryna yang melihatnya sayu.

'Kamu anna ya? Anna milayla'

"Ryna?"

Tersedar daripada berbisik sendiri, "Ya Aunty Jane? How is she?"

"Keadaannya stabil dan syukur ia kemalangan yang tak serius pun tapi dia tak sedarkan diri lagi. Tunggu pagi nanti kalau dia tak sedarkan diri juga Aunty check semula ya"

Mengeluh lega, "Alhamdulillah. Thank you very much Aunty" salam mencium tangan doktor Jane.

"Most welcome" tersenyum.

Ryna melihat ke arah Anna, "You will be fine little girl"

Dikerutkan dahi, "Tapikan, siapa dia? Kawan Ryna ke?" bertanya pelik.

"Eh bukanlah. Dia bukan kawan but she is a very valuable person to someone that i know"

"Takkanlah.. dia makwe Ryan ea?"

"Ha?" Ryna menahan gelak.

Tersedak Ryan yang baru muncul, "Uhuk uhuk, apa ni. Tak de angin ribut taufan tsunami tiba-tiba Ryan pulak"

"Ye ke ni?"

"Haish Auntyyy"

Tersengih melihat anak sahabatnya begitu, "Manalah tahu. Main teka je"

"Hahaha apalah Aunty" terhibur melihat mereka.

Ryan menuju ke Ryna, "Kenal ke?" bisiknya.

Ryna membalas dengan mengangguk.

Baru doktor Jane ingin melangkah keluar, dia teringat sesuatu.

"Ouh ya, Aunty baru ingat. Aunty rasa pernah nampak dia kat hospital beberapa kali"

"Anna? kenal?" sambil jari menunjuk dan kaki Ryna licah bersila di atas sofa di tepi katil.

"Haah nama dia Anna. Betul- betul, tak silap Aunty dia pesakit Doktor Sheera"

"Doktor Sheera? How do you know?" mencelah Ryan yang duduk disebelah Ryna.

Doktor Jane duduk semula di hujung katil, "Doktor Sheera pernah cerita tentang seorang pesakit dia"

"Pergh Aunty membawang ea" selambanya.

"Ish bukanlah"

"Tak yah layan dia, ha sambung Aunty. Pastu?"

"And then, dia ada cakap pesakit tu separuh lumpur dan Aunty rasa Anna lah orangnya"

"Kan banyak orang lumpuh juga. Apa kena mengena dengan Anna. Bukan dia sorang yang lumpuh kat hospital tu kan?"

"Ye tahu, tapi Doktor Sheera kata dia ni lain sikit. Dia ni berkemungkinan boleh sembuh"

"Sembuh dari lumpuh? Bukan tu normal? Apa yang pelik?"

"Yang peliknya dia tahu dia boleh sembuh tapi dia lansung tak nak amik terapi. Dah bertahun"

"Kiranya dia tak nak sembuh?"

Ryan bersuara, "Kenapa.."

Tiba lantas otak Ryna mengimbas sesuatu.

-Di hospital yang terserempak dengan Afrel.

"Saya pun tak tahu nak cakap macam mana lagi"

Ryna melihatnya, "Dia rasa bersalah sangat tu. Yelah sebab asyik suruh awak benci dia je"

Senyuman terakhirmuWhere stories live. Discover now