1 Snäppi

845 41 8
                                    

Aleksi

Heräsin maailman kauheimpaan ääneen, eli herätyskelloon. Tänään olisi ensimmäinen päivä kasilla. Olin kesälomalla värjännyt hiukseni mustaksi, joten minua ei tunnista enään niin helposti.

Menin keittiöön ja otin banaanin mukaan matkalle. "Heippa kulta" äitini huusi juuri kun olin lähdössä. "Heippa" vastasin hänelle.

Lähdin kävelemään kohtia koulua. Matkalla ohitseni menee mopo jonka alle meinasin jäädä. Helvetin mopoiliat.

Pääsin koululle juuri ennen kuin kellot soivat. Kävelin pitkin koulun käytävää etsien matikan luokkaa. Miksi en voi koskaan muistaa missä se on?

Viimein löysin luokan. "Miksi olet myöhässä" matikan opettaja kysyi minulta. "En löytäny luokkaa" vastasin. "Selvä sitten. Mene nyt istumaan jonnekin" opettaja sanoi. Menin istumaan taaimmaiselle riville,  reuna paikalle.

Selailin puhelintani tunnilla kunnes huomasin, että joku uusi tyyppi oli addannyt minut snäpissä. Päätin katsoa kuka hän oli. Olli Matela oli hänen nimensä. Päätin lisätä hänet takaisin.

Näin kuinka puhelimeeni tuli ilmoitus snäpistä jonka Olli oli laittanut. Hän laittoi naama kuvan minulle. Hänellä oli ruskea kikkura tukka ja sinivihreät silmät. Jos totta puhutaan hän oli aika komea, vaikka hetero olenkin. Päätin laittaa hänelle myös naama kuvan. Korjailin ensin hiuksiani ja sitten räpsäisin kuvan itsestäni. Taino aika monta, koska mikään ei melkein onnistunut.

Matikan tunti loppui ja nyt olisi välkkä. Kävelin taas kerran pitkin koulun käytävää. Minua vastaan tuli viiden hengen poika porukka. Tutkailin heitä hetken kunnes huomasin sen saman pojan kuka oli addannyt minut snäpissä. Poika väläytti minulle hymyn. Tuntui kuin jalkani pettäisivät alta. Olisinko oikeasti homo?

Koulupäivä loppui vihdoin. Lähdin kävelemään kohti kotiani. Koululta kotiini olisi noin vartti jos kävelen reippaasti. Mutta aina ei jaksa, kuten tänään.

Huomasin taas kuinka se mopo jonka alle meinasin tänään jäädä ajoi takanani. Tällä kertaa se ei ajanut ohi vaan pysähtyi minun kohdalleni. "Tarviitko kyydin?" Joku poika kysyi samalla kun otti kypäränsä pois päästä. "Eks sä oo Olli? Se joka addas mut tänää snäpis" kysyin häneltä. "Joo oon mä. Nii haluutki sen kyydin, Aleksi?" Tuo kysyi uudelleen. "Joo vaikka, mut mul ei oo kypärää" "ota mun. Mä kyl osaan ajaa ilman et tapahtuu mitään hirveetä" tuo sanoi minulle. "Okei" vastasin hänelle. Hän antoi kypäränsä minulle. Laitoin sen päähän ja sen jälkeen hyppäsin hänen mopon kyytiin.

Pääsimme talolleni. "Jos haluut voit hengata mun ja muitten jätkien kaa välkil" Olli sanoi minulle. "Okei" vastasin. "Tuun hakee sut huomen kasilta" tuo sanoi. "Miks?" Kysyin häneltä. "En haluu et joudut kävellä kouluu" tuo vastasi ja lähti ajamaan pois pihaltani.

"Kukas tuo oli?" Äitini kysyi minulta. "Yks Olli" vastasin hänelle. "Olli Matela vai?" "Juu" vastasin hänelle. "Kai sä tiedät että se on huonoa seuraa. Polttaa tupakkaa ja vetää kännejä hänen neljän muun kaverinsa kanssa" äitini sanoo minulle. "Mistä sä muka tiiät?" Kysyn häneltä. "Mä olen sen äidin kaveri. Hän on kertonut mulle" "okei mut kai sä tiiät et se ei tarkota et must tulis semmone. Se muuteski vaa heitti mut kotii" sanoin äidilleni. "Mä luotan sit suhun ei mitää hölmöilyjä jos alat kaveeraamaan Ollin kanssa" "juu juu" vastasin hänelle. Miksi kaikkien äitien täytyy tuntea toisensa? No ihan sama. En oo kuitenkaa nii tyhmä et kasil alan polttaa ja vetää kännei.

Menin omaan sotkuiseen huoneeseeni. Hyppäsin sängylleni. Huomasin miten Olli oli laittanut minulle snäpin missä luki "mikä sun numero on?" Vastasin snäppiin ja kerroin numeroni. Hetken päästä joku laittaa viestiä whatsappissa. Se oli Olli. "Muista et haen sut tasan kasilta teijän pihasta" viestissä luki. "Juu" vastasin viestiin. "Hyvä. Öitä" hän laittoi minulle. "Öitä" vastasin hänen viestiin.

Koitin alkaa nukkua, mutta uni ei vain tullut. Se saattoi johtua siitä, että mietin vain Ollia. Jossain vaiheessa kuitenkin nukahdin. En malta odottaa huomis aamua.

______________________________________

587 sanaa. Päätin nyt alottaa tämmösen kirjan sitte.

Tarpeeksi rakkauttaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora