Kronos ile Rhea'nın kızı olan Demeter; Olympos Tanrılarının en büyüklerindendir. O, insan eliyle işlenmiş yerlerin, ekilmiş tarlaların Tanrıçasıdır.
İnsanları besleyen toprağı ve onun verdiği her türlü meyveleri , ürünleri ve bilhassa buğdayı temsil eder.
Homeros, ondan bahsederken "Bir rüzgarın hafif ve tatlı nefesi ile buğday tanelerini kabuklarından ayırıp çıkaran, sarı saçlı, ela gözlü Demeter der.
Gerçekten onun olgun başakların renginde sarı saçları vardı. Vakur ve muhteşem bir güzelliğe malikti. Poseidon, bu sarışın Tanrıçaya gönül vermişti .
Onu candan arzu ediyor, kucaklamak için fırsat buldukça ona doğru koşuyordu. Fakat Demeter, ciddi bir tanrıça olduğu için sevişmek istemiyor.
Deniz tanrısının aşkını reddediyordu. Fakat Poseidon onun peşini bırakmıyor, muhakkak onu elde etmek istiyordu.
Poseidon'un takibinden bizar kalan Demeter, Arkadia'ya kaçtı ve bir kısrak şekline girerek kral Oknos'un sürüsüne katıldı,
fakat kurnaz Poseidon, bunun farkına vardı, o da bir aygır olarak Arkadia'ya vardı, onların birleşmesinden Arion adlı sağ ayağı , insan ayağına benzeyen ve insan gibi konuşan, bir at doğdu.
Demeter'in, Poseidon'dan ayrıca bir de kızı olmuştu. Bu kıza dair etraflıca bilgi yoksa da, lakabının cariye, metres manasına gelen Despoina olduğunu söylerler.
Poseidon'un kendisini aldatmasından ve zorla almasından Demeter' in müthiş canı sıkıldı.
Yapılan bu iğrenç muameleden ötürü Olympos'ta yüzü kalmadı, asabiyetle Tanrılar dağını terk etti ve yeryüzüne inerek, günahkar yüzünü kimseye göstermemek için bir mağarada gizlendi, sonradan Baş Tanrı Zeus, oraya girdi.
Bu dargın ve asabi Tanrıçanın gönlünü yaptı, Ladon ırmağında yıkanıp günahlarından temizlendikten sonra onu tekrar Olympos'a, ölmezler arasına aldı.
Fakat, bu güzel Tanrıça'ya yalnız Poseidon gönül vermemiştir, her gördüğü güzeli, sevmeyi adet edinmiş olan Zeus, kalbinde Demeter'e karşı büyük bir sevgi besliyordu.
Fakat sarışın Tanrıça Baş Tanrıyı bile reddetti. Elinden bir şey kurtulmayan Zeus, bir boğa şekline girerek Demeter'i aldı.
Onların birleşmesinden Kore yahut Persephone (Proserpine) adındaki güzel kız dünyaya geldi.
Bununla beraber Demeter'i, tamamı ile hissiz saymamalıdır. Aşk duygularına, kalbi her zaman kapalı kalmamıştır.
Derler ki, o Jasion adındaki kahramana gönül vermişti. Bir tarlanın içinde onunla birleştiler, Plutos adlı bir çocuğun dünyaya gelmesine sebep oldular.
Bazılarına göre Zeus, kıskandığı için Demeter'i elde eden Jasion'u yıldırımla vurdu, öldürdü. Bazılarına göre de bu delikanlı uzun müddet yaşadı.
Dikkat edilirse, bütün mitlerde olduğu gibi Demeter'e ait mitlerde de, birtakım tabiat hadiseleri şairane bir şekilde izah edilmiştir.
Poseidon'un onunla birleşmesi neyi ifade eder? Toprakla , bütün bitkilerin yetişmesine yarayan suyun birleşmesi değil midir?
Sarışın saçlı Tanrıça, gönül verdiği Jasion adındaki delikanlı ile birleşince Plutos doğmuştu. Sürülmüş tarlada elde edilen bu piç, çiftçiye bol mahsulün getirdiği servettir.
Gerçekten öyle değil midir? Servetin annesi , çiftçilik yani ekip biçmedir. La Fontaine'in meşhur -Çiftçi ile Oğulları- adını taşıyan Fablı, bu hakikati ne güzel anlatır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİYE DAİR HER ŞEY
RandomSizlere mitolojiyle ilgili öğrenebileceğiniz her şeyi kendim tasarladığım soy ağaçlarıyla birlikte anlayabileceğiniz açık bir anlatımla anlatmak istiyorum. Hepsinin doğru olduğunu savunuyorum ama illa ki içinden küçük prüzler çıkacaktır.