BAB 3

2.1K 128 3
                                    

DI PEJABAT HAZIQ

Pada malam itu Haziq,pulang ke rumah pada pukul 11.00 malam.Tadi dia pergi ke markas untuk tengok senjata dan anak buah mereka yang tercedera.Anak buahnya hampir kesemua tercedera.Nasib tak banyak yang cedera teruk.

Adiknya,Harith turun untuk minum air terkejut melihat abangnya yang baru balik itu.Dia mengerling ke arah jam dinding besar di ruang tamu rumah itu.Setahunya abangnya tidak pernah balik selewat ini.

"Kau pergi mana lambat betul balik?"Tanya Harith pada abangnya.

"Aku pergi markas tadi.Markas kena serang.Senjata banyak kena amik."balas Haziq.

Haziq mengikut Harith ke dapur.

"Seriuslah!Sapa yang serang do?"tanya Haziq sambil terkejut.

Dia terkejut kerana selama ini tiada siapa pon yang berani serang markas itu kerana kumpulan Black Devil sememangnya kumpulan yang hebat.Jika sentuh sikit matilah alamatnya.

"Entah.Aku pun tak tau aku dah suruh Zarif cari sapa yang bodoh nak main dengan group Black Devil nie."kata Haziq sambil tersenyum sinis.

"Ouh.Kau jangan balik lewat sangat nanti Mama risau tadi kau tak balik pun macam anak dia langsung tak akan balik kau tau padahal aku nie ada tak nak nak jugak kau."kata Harith sambil menjeling abangnya itu.

"Hahaha.Aku dah kata kau tu anak pungut bukan macam aku."balas Haziq sambil ketawa.

"Oh kau nak cakap yang Iqah dengan Ayden tu pon anak pungutlah?"kata Harith geram.

"Aku tak kata diorang.Aku kata engkau sebab aku tengok Mama mengandungkan diorang kau tak de pon.Hahaha."balas Haziq.

"Kurang ajar punya abang.Memanglah kau tak nampak sebab kite beza 1 tahun je bodoh."balas Harith geram.

"Hahaha.Dah lah daripada aku layan anak pungut macam kau nie baik aku tido lagi bagus.Jangan tidur lewat sangat anak pungut."Kata Haziq cepat cepat dia melangkah naik ke bilik.

Harith pula hanya menahan sabar daripada mengerjakan abangnya itu.Dia pon melangkah naik ke bilik.

DI KAMPUNG

Nuryn menunggu kepulangan maknya daripada rumah majikannya itu.Sudah hampir pukul 11.30 malam kenapa mak dia tidak muncul muncul lagi.

"Assalamualaikum"ujar seseorang.

"Waalaikumusalam,ya allah mak.Kenapa mak balik lewat sangat nie nak dekat pukul 12 dah?"tanya Nuryn dalam nada risau.

"Mak tak apa apalah.Tadi mak gerak lewat sikit banyak kerja tadi tu yang la yang lambat.Kamu ni kenapa tak tidur lagi?"tanya dia kepada anak perempuannya.

"Nuryn tunggu mak lah ingatkan apa apa dah jadi dekat mak.balas Nuryn.

"Alhamdullilah,mak tak apa apa lagi."kata Mak Jah.

"Ouh,sebelum mak lupa esok kamu ikut mak ke rumah majikan mak tu boleh?"tanya Mak Jah pada anaknya.

"Boleh,tapi kenapa mak?"tanya Nuryn hairan.

"Tak de apa cuma esok ada tetamu nak datang ke rumah majikan mak tu dia suruh mak kemas rumah dan masak sedap sedap.Mak tak menang tanganlah."kata Mak Jah.

EDITING|𝙼𝚁𝚂 𝙷𝙰𝚉𝙸𝚀 𝙻𝚄𝚃𝙷𝙵𝙰𝙽 𝙼𝙸𝙺𝙰𝙴𝙻[𝙲]✓Where stories live. Discover now