"Weyh,Haziq Nuryn apa cite?"tanya Hayden apabila melihat abangnya.
"Macam mana apa.Dia takut."kata Haziq,tenang.
"Kau boleh setenang ini.Kau tak takut ke dia pergi dari kau?"kata Harith pula.
Haziq hanya mengangkat bahu.Hayden dan Harith mengeluh.
"Weyh!Kau apa cite Ziq.Aku datang terkejut aku dengar kau dah kahwin."kata Aiman,sepupu mereka.
Aiman Zaquan adalah abang kepada Bella.Anak kepada pak long mereka.
"Hmm. Macam tulah.Apahal kau nak terkejut pulak kalau aku dah kahwin?"kata Haziq sambil mereka melangkah duduk di pondok kecil mereka.
"Mesti do!Kau tu dahlah susah nak dekat.Perangai kau and adik-beradik kau macam air batu."kata Aiman.
Ye,memang tidak dinafikan tiga beradik itu sangat dingin dan beku.Mereka memang sukar wanita untuk mendekati.
"Nak buat macam mana.Kena tangkap basah bro!"kata Haziq.
"Seriuslah!Kau kena tangkap basah.Kau suka ke dia?"tanya Aiman.
"Apahal kau nak tau?"kata Haziq sambil menjongket kening sebelahnya.
"Ala,kalau kau tak suka dia aku suka dia.Kalau kau tak nak bagilah aku."kata Aiman.
"Tak payah bermimpilah bro!Aku yakin abang aku dah lepas dah."kata Hayden itu membuatkan Aiman mengeluh.
"Melepas lagi."kata Aiman.
Antara sepupu lelaki mereka yang lain Aiman lah yang paling mereka rapat.Aiman juga mengetahui tentang pekerjaan kedua mereka.
"Bro!Bini kau tu cun jugak sopan je.Kau suka ke dia?"tanya salah seorang sepupu lelaki mereka.
"Tak payah sibuk!"kata Haziq dengan dinginnya.
"Hahaha..Dah sukalah tu."kata seorang pula.
Qairel Emir dia adalah abang kepada Luna anak pak ngah.Dia memang cukup membenci dua beradik itu.
Ayyish Qayyum anak kepada Pak Lang nya.Ayyish dan Qairel adalah musuh dia.Pantang berjumpa ada saja mahu di gaduhkan.
Ayyish mempunyai adik lelaki berumur 4 dan 2 tahun sungguh rapat dengan Haziq.Jarak umur mereka memang jauh beza.
"Boleh tak korang bla.Tak payah sibuk."kata Haziq.
Mereka berdua terus pergi.
Ayriel dan Aryan berlari ke arah Haziq.
"Antle Iq om alan-alan.Yan osan uluk umah."kata Aryan dengan pelatnya.Ayriel dan Aryan adalah adik kepada Ayyish.
"Jom,nak pergi mana sayang."tanya Haziq dengan lembut.
"Emm ite egi aman."kata Aryan.
"Bawak Aunty Nuryn lah Uncle."kata Ayriel pula.
"Hmm.Jap uncle panggil."
Haziq memasuki rumah untuk mencari Nuryn.
"Nuryn!"teriak Haziq dengan kuat.
"Y-ye a-awak ada apa?"tanya Nuryn polos.
"Jom.Kita pergi taman.Ayriel and Aryan yang ajak."kata Haziq.
"Ya Allah bertuah punya budak.Maaflah Haziq kamu pula kena bawa dua budak tu.Tadi Mak lang suruh Ayyish tah kemana pulak pergi dia ikut si Qairel lah tu."kata Mak lang dengan sebersalah.
"Tak pelah Mak lang.Dapat jugak Haziq dating dengan isteri Haziq.Kalau tak kat dpaur je lah dia ni."kata Haziq.
Haziq memandang Nuryn.Nuryn rasa dirinya diperhati cepat-cepat menundukkan kepala.
"Cepatlah.Lambat pulak nanti.Iqah nak ikut?"kata Haziq.
"Nope,pergilah dating dengan kakak ipar Iqah ni.Nanti malam Iqah nak tidur dengan akak."kata Iqah.
"Apsal pulak?"kata Haziq sambil menjongketkan kening.
"Hehehe,Iqah saja nak tidur dengan akak tak boleh ke?"kata Iqah sambil memuncungkan bibir.
"Habistu abang sapa nak teman?"kata Haziq.
"Ala,abang tidur jelah sesorang.Ke abang dengan akak nak buat projek?"kata Iqah sambil menarik senyum nakal.
"Haah,nak anak buah cepat kan.Abang kenalah berusaha lebih sikit."kata Haziq selamba.Nuryn dah berubah rona.
"Eiiii abang ni!Kesian akak ipar Iqah dah blushing dah."kata Iqah sambil mendekati Nuryn.
Tanpa amaran pipi Nuryn yang berwarna merah itu dicium.
"Tak mo malu-malu.Akak buat Iqah geram."kata Iqah sambil tersengih.
"Kitaorang gerak dululah.Kesian pula dekat Aryan dengan Ayriel dah lama tunggu."kata Haziq sambil menarik tangan cik isteri.
Sampai diluar.Aryan dan Ayriel berlari mendapatkan Haziq dan Nuryn.
"Jom!!"kata Ayriel dengan gembira.
"Om!"kata Aryan pula dengan pelat.
Nuryn mendukung Aryan apabila Aryan meminta untuk di dukung.
Sampai di taman Ayriel dan Aryan sudah meninggalkan mereka.Nuryn dan Haziq duduk di bangku tepi taman.Sambil mata memerhati dua beradik itu.
"Kau rasa kalau kita ada anak.Kita macam ni ke?"kata Haziq.Nuryn memandang Haziq.
"Y-yelah kot.K-kenapa awak tak s-suka ke?"kata Nuryn.
"Mestilah aku suka."kata Haziq.Dia mendekatkan bibirnya di telinga Nuryn.
Dia juga mempunyai syarikat sendiri yaitu LM holdings tapi dalam masa yang sama dia juga menjadi CEO bagi syarikat ayahnya.Syarikat ayahnya juga terkenal dipelusuk dunia.Sama juga seperti syarikatnya terkenal sebab itu dia kadang-kadang tertekan apabila ada musuh yang menyerangnya.
"A-awak bukan k-kerja M-mafia tu ke?"tanya Nuryn ragu-ragu.
"Memang aku kerja Mafia tu. Tapi dalam masa yang sama aku adalah CEO syarikat papa and syarikat aku sendiri."jelas Haziq.
"A-awak C-CEO?"tanya Nuryn.Dia tidak percaya.
"Yes."kata Haziq.
"Patutlah semua kata saya tak layak untuk awak kerja CEO rupanya."kata Nuryn perlahan tapi berjaya didengar oleh Haziq.
YOU ARE READING
EDITING|𝙼𝚁𝚂 𝙷𝙰𝚉𝙸𝚀 𝙻𝚄𝚃𝙷𝙵𝙰𝙽 𝙼𝙸𝙺𝙰𝙴𝙻[𝙲]✓
Action[Series Vol.1] Haziq Luthfan Mikael- Seorang lelaki yang sangat terkenal,hensem dan kaya. Sikap dia yang dingin,beku,baran menjadi orang takut untuk mendekati dia.Dia juga menjadi pujaan ramai wanita di luar sana.Dia berkerja di syarikat ayahnya yan...