Haziq,Nuryn,Ayriel dan Aryan yurun selepas mereka selesai solat maghrib dan isyak.
"Mama,nak Nuryn tolong apa-apa tak?"tanya Nuryn.
"Tak de kamu duduk je.Mama dengan yang lain ni ada."kata Mama sambil tersenyum.
Nuryn menganguk sebelum dia ke depan.
"Unty ukung."kata Aryan.Nuryn tersenyum dia mendukung si kecil itu.
"Om ite egi untle aziq at ana."kata Aryan bersama pelatnya.
Nuryn sudah telan air liur.Mana tidaknya semua di situ lelaki dan dia seorang perempuan.
"Taknaklah Aryan kita pergi tempat lain."kata Nuryn bersama harapan Aryan akan setuju.
"Anak Yan ak egi itu.Da untle Ziq."kata Aryan dengan muka ingin menangis.
"Eh,sayang.Tak mo nangis.Okey-okey jom kita pergi ye,sayang."kata Nuryn mengalah.
Dia pun membawa Aryan pergi ke Haziq dan sepupu lelakinya.
"Weyh,Haziq bini kau datang."kata Aiman pada sepupunya.
Haziq menoleh ke belakang.Jelas isterinya sedang mendukung Aryan dan menuju ke sini.
"A-awak."kata Nuryn perlahan tetapi didengari Haziq.
Aryan sudah turun dan sudah duduk di riba Haziq.Haziq mengangkat muka memandang wajah cantik isteri.
"Kau kenapa?"tanya Haziq pelik apabila melihat wajah merah isterinya.
"S-saya m-malulah."kata Nuryn berbisik.
Dia mula ingin melangkah masuk tetapi mendengar suara Aryan dia tidak jadi.
"Unty ak egi ana.Uduk ini an Yan."kata Aryan sambil menarik lengan Nuryn.
Nuryn hanya mengikut.Dia duduk di sebelah Haziq.
"Nuryn umur berapa?Macam mana boleh kenal lelaki beku ni?"tanya Aiman pada Nuryn.Haziq menjeling sepupuya.
"U-umur l-lapan b-belas.M-mak o-rang gaji d-dekat s-sini."balas Nuryn tergagap-gagap.
"Jangan takut."kata Aiman lagi.
Nuryn tersenyum.
"Kau ni aku taulah kau suka dia tak payah tunjuk sangat dia dah jadi isteri abang aku."kata Hayden.
"Ala kau ni aku cuma tanya.Manalah tau aatu hari nanti abang kau kepaskan dia aku amik."kata Aiman sambil tergelak.
"Berani?!"kata Haziq dengan dingin membuatkan Nuryn takut.
"Aku cakap kalau."kata Aiman membela diri
Haziq menjeling sebelum mata memandang Nuryn yang hanya menunduk itu.
"Unty awin engan Yan e ah.Yan on sem ak."kata Aryan membuatkan semua disitu tergelak.
"Mana boleh Aunty kahwin dengan Aryan sayang."kata Harith dia mengambil adik sepupunya dia atas peha abangnya.
"Api ak oleh?"tanya Aryan dengan comelnya.
Aryan merangkul leher Harith.
"Sebab Aryan kecik lagi.Aunty Nuryn dah besar."kata Harith.
Aryan menganguk sebelum tersenyum comel.
Nuryn memandang Aryan dalam hati dia memuji kecomelan Aryan.
"HAZIQ,HARITH,HAYDEN,NURYN,AIMAN,ARYAN,AYRIEL MASUK MAKAN!"jerit seseorang dengan lantang.
Mereka masuk ke dalam rumah.Aryan mahu duduk di sebelah Nuryn.
"Aryan mari duduk sini mama nak suap makanan awak ni."kata mama Aryan.
"Anak Yan ak uduk engan unty Uryn."kata Aryan.
"Ya allah.Aunty Nuryn awak nak nak siapkan makanan laki dia.Awak duduk sini."kata Mamanya lagi.
Aryan mengeleng dan muka ingin menangis.
"Tak pelah.Biar Nuryn je kasi makan.Haziq boleh ambil sendiri."kata Haziq.
"Ya allah.Petang tadi dahlah kau berdua bawak dua beradik tu pergi taman.Mandikan pula ni nak makan pon nanti Nuryn kena suap."kata mama Aryan.
Haziq hanya senyum.Makanan Aryan di ambil dan diberikan pada isterinya.Semua disitu tersenyum.
"Haih,macam ada ura-ura nak dapat cucu je kau,Imah."kata Mak Longnya.
"Alhamdulilah lah,Akak.Imah pon lama tak pegang baby.Tup tup pengang cucu sendiri.Sapa tak happy."kata Mama nampak kecerian di situ.
Haziq dan Nuryn hanya tersenyum.
Maaf saya lambat update.Harap semua okey!
Okey kita sambung next chapter okey?
Jangan lupa vote and comment!
Terima kasih!..
:-):-:-):-):-):-):-):-)
YOU ARE READING
EDITING|𝙼𝚁𝚂 𝙷𝙰𝚉𝙸𝚀 𝙻𝚄𝚃𝙷𝙵𝙰𝙽 𝙼𝙸𝙺𝙰𝙴𝙻[𝙲]✓
Боевик[Series Vol.1] Haziq Luthfan Mikael- Seorang lelaki yang sangat terkenal,hensem dan kaya. Sikap dia yang dingin,beku,baran menjadi orang takut untuk mendekati dia.Dia juga menjadi pujaan ramai wanita di luar sana.Dia berkerja di syarikat ayahnya yan...