"Mak pergi dulu Nuryn kamu jangan buat macam rumah kamu pulak."pesan mak nya.
"Baik mak.Mak elok elok pergi dengan Puan Sri tu."balas Nuryn.
"Baik.Assalamualaikum."kata mak dia.
"Waalaikumusalam.Hati-hati."balas Nuryn.Mak Jah hanya menganguk dan berlalu pergi.
Nuryn mengeluh.Dia sebernanya risau takut takut anak majikan mak dia itu balik.Tidak manis pula berdua-duaan dalam rumah.
Nuryn mengambil keputusan untuk masuk ke dalam bilik.POV HAZIQ
Dia melangkah masuk ke dalam rumah.Dia berkira kira sama ada mahu duduk di rumah atau pulang ke markas sahaja.Masalah tentang senjata itu belum selesai lagi.Dia sudah tau siapa orang itu cuma tidak menyerang lagi.
Dia menuju ke lift untuk naik ke bilik.
Dia mengambil tuala dan melilit pada pinggangnya lalu masuk ke dalam bilik mandi.
POV SESEORANG
Dia tersenyum sinis.Lalu dia menelefon Jambabatan Agama Islam untuk memberitahu tentang mereka berdua-duaan didalam rumah.
"Padan muka kau,Haziq.Kau nak sangatkan main dengan api."kata 'si dia' sambil tersenyum sinis.
DI RUMAH PUAN SRI HALIMAH DAN TAN SRI LUTH MIKAEL.
Ting tong!Ting tong!
Haziq turun untuk membuka pintu.Dalam hati mama dengan papa tak de kunci ke?
Dia membuka pintu.Terkejut dan terkaku.Dalam masa yang sama Nuryn keluar dari bilik untuk mengambil air.Dia terkejut ternampak siapa yang datang.Rasa lemah di lutut mahu jatuh sahaja.
"Maaf kami terima panggilan mengatakan yang awak berdua berdua duaan tanpa ikatan yang sah."kata Pak Cik yang memakai baju putih.
"Hah?!Tak pakcik saya balik rumah saya nak tukar baju je pakcik.Saya tak buat apa-apa dengan dia pun."kata Haziq
"Maaf,kami tidak menerima alasan encik.Kami mengikut peraturan sama ada kamu berdua menikah atau naik ke mahkamah."kata pakcik lagi sorang.
Nuryn lemah lutut.Haziq memandang Nuryn tajam.
"Pakcik kenal awak.Jadi pakcik akan telefon ibu bapa awak untuk ke pejabat agama dan anda berdua perlu ikup pakcik kesana.Muktamad."Kata pakcik itu.Tegas.
SKIP
DI PEJABAT AGAMA
Puan Sri Halimah dan Tan Sri Luth datang terus meluru ke anak nya,Haziq.Mak Jah pergi ke anaknya,Nuryn.
"Mak,N-Nuryn t-tak buat m-mak.N-Nuryn t-tak tau p-pon ada t-tuan Haziq k-kat d-dalam r-rumah t-tu"kata Nuryn tersedu sedan.
"Shuuu.Mak tau."kata Mak Jah.Memujuk anaknya supaya berhenti menangis.
Harith datang dia memandang abangnya yang pening memikir cara untuk keluar dari jalan ini.Mama nya datang ke arah dia.
"Kamu pujuk lah abang kamu suruh dia kahwin dengan Nuryn tu."kata Mamanya.Dia menganguk.Dia melangkah ke arah abangnya
"Bang,kau nikah jelah dengan dia kau taukan kau tak boleh buat apa dah."kata Harith.
"Aku tak nak.Kau tak faham,Rith."balas Haziq.
"Ye,aku tau tapi macam mana maruah keluarga kita,maruah perempuan tu.Kau kena pikir tu."kata Harith memujuk abangnya.
"Baik aku nikah dengan dia tapi kalau aku sakit kan dia jangan nak membebel pulak."kata Haziq menjeling mama dan papanya.
Puan Sri Halimah hanya tersenyum.Dia bergerak ke arah Nuryn.
"Nuryn sayang,siap ye.Nanti kamu nikah dengan anak Aunty."kata Puan Sri Halimah.
Nuryn terkejut.Dia memandang Haziq disebelah Mamanya itu.Haziq memandang dia tajam.Dia hanya menundukkan kepala sahaja.Dia menganguk.
SKIP
"Aku terima nikah nya,Nuryn Raudah binti Rashid Amin dengan mas kahwin nya lima ratus ringgit tunai"Kata Haziq.
"Sah!"
"Sah!"
"Sah!"
"Alhamdulilah!"Nuryn menangis.Mak Jah hanya tersenyum nipis.
"Jadi isteri yang baik ye sayang.Dengar kata suami Nuryn jangan lawan kata.Sediakan minum pakaian dia semua.Jangan tinggikan suara dengan dia.Hormat dia sebagai seorang suami."kata Mak Jah.
Nuryn menganguk lalu memeluk maknya sambil menangis teresak esak.Dia melepaskan pelukan tersebut.Puan Sri Halimah memeluk menantu sulungnya itu.Nuryn membalas pelukan tersebut.Haziq mendekatkan diri dia dengan Nuryn untuk acara pembatalan air sembahyang.
Tiada cincin yang diletakkan pada jari Nuryn kahwin terjun tak ada persiapan lah gamaknya.Dia mencium dahi Nuryn hanya ala kadar sahaja.Lalu memndang Nuryn membisik
"Kau takkan pernah bahagia hidup dengan aku."kata Haziq memndang Nuryn sambil tersenyum sinis.Nuryn meneguk air liur payah.Dia pasrah dan redha.Nuryn mencium tangan Haziq.
Haziq terus bangun dan semua sekali.Papanya mengucapkan terima kasih pada mereka semua.Mereka mula beredar.Nuryn,Haziq,Harith,Puan Sri dan Tan Sri serta Mak Jah pulang ke rumah Tan Sri Luth Mikael.
DI RUMAH TAN SRI LUTH MIKAEL.
"Nuryn naik mandi dulu pakai baju yang Mama kasi tadi kat Nuryn okey?"kata Puan Sri Halimah.
Nuryn hanya menganguk dan beredar.Mamanya memandang Haziq.
"Haziq,janganlah kasar kasar dengan dia kesian dia."kata mamanya.
"Huh!.Tak ingin Haziq.Mana tau dia yang perangkap Haziq."kata Haziq.Tanpa mengerti perasaan Mak Jah.
"Sumpah tuan.Anak saya bukan macam tu dia baik tuan."kata Mak Jah membela anaknya.
Haziq memandang Mak Jah kosong.Lalu beredar naik ke bilik diikut Harith.
"Jah,awak sabar ya?Haziq tu tengah marah tu yang dia macam tu nanti dia okey lah tu tak pe awak naik dulu rehatkan badan"kata Puan Sri Halimah.
Mak Jah menganguk.Tan Sri dan Puan Sri naik ke bilik mereka.
YOU ARE READING
EDITING|𝙼𝚁𝚂 𝙷𝙰𝚉𝙸𝚀 𝙻𝚄𝚃𝙷𝙵𝙰𝙽 𝙼𝙸𝙺𝙰𝙴𝙻[𝙲]✓
אקשן[Series Vol.1] Haziq Luthfan Mikael- Seorang lelaki yang sangat terkenal,hensem dan kaya. Sikap dia yang dingin,beku,baran menjadi orang takut untuk mendekati dia.Dia juga menjadi pujaan ramai wanita di luar sana.Dia berkerja di syarikat ayahnya yan...