BAB 2

2.3K 130 2
                                    

DI PEJABAT HAZIQ

Haziq memasuki bangunan yang besar itu dengan muka yang dinggin nak ketat.Dia melangkah masuk lift VVIP yang disediakan khas oleh orang atasan seperti dia papa,mamanya sahaja.

Dia menekan butang pada tingkat 23 yaitu tingkat pejabat dia.

"Selamat Pagi,bos"sapa pekerjanya.

Dia hanya menganguk sahaja tidak membalas sapaan tersebut.Dia berjalan memasuki pejabatnya itu.

"Morning,bos"sapa Kak Mira PAnya.

"Morning.Masuk bilik aku.balas Haziq.

"Baik,bos"akur Kak Mira.Dia pon memasuki bilik bosnya itu.

"Jadual aku harini"Kata Haziq.

"Ouh,bos ada meeting dengan Dato Hisyam pada pukul 12.30.Pada pukul 2.00 bos ada meeting dengan Encik Adam."balas Kak Mira.

"Okey,kau boleh keluar"balas Haziq.

"Baik,bos."balas Kak Mira.

Lepas beberapa minit dia mendapat panggilan daripada anak buahnya.

"Hello,bos."sapa anak buahnya dahulu.

"Ha,apahal kau telefon aku nie?."tanya Haziq.

"Macam ni bos senjatan kita setengah dah kena ambil dengan group musuh waktu dia serang kita.Anak buah pon ramai yang cedera"kata anak buahnya.

"What!!.Macam mana aku tak tau yang kite kena serang.Dan macam mana senjata boleh kena ambik?Macam mana kau buat kerja,bodoh."Marah Haziq.

"Maaf,bos."balas anak buahnya.

"Tu jelah yang kau tau maaf, maaf, maaf.Aku nak kau cari sapa yang serang kita tu.Kau paham tak?"kata Haziq.

"Paham,bos."balas anak buahnya.Terus talian dimatikan.

Haziq ketap gigi sampai rahangnya terbentuk.Dia memang tak akan lepaskan orang tu dengan mudah.Senyum sinis terbentuk.

SKIP

Pada petang,Nuryn akan ke rumah Mak Som untuk menghantar kuih karipap dan kuih seri muka yang telah dipesan oleh wanita itu.

Dia meletakkan semua kuih itu kedalam satu bakul tangan yang biasa di bawak untuk menghantar kuih-muih.Dia membawa bakul tersebut ke luar untuk melangkah pergi.

"Kau nak hantar kuih ke?"tanya seseorang.

Nuryn sedikit terkejut kerana sangkaan nya ayahnya keluar.Tetapi ayahnya dirumah.

"Haah,ayah.Kenapa?"tanya Nuryn.

"Nanti duit tu aku nak kau jangan bagitau mak kau tu pulak.Paham tak?"kata ayahnya.

"Tapi ayah duit tu Nuryn nak guna beli bahan untuk buat kuih tu nanti."balas Nuryn.

"Eh!kau nie kenapa aku kata bagi tu bagi je lah kau tak paham bahasa ke bodoh?"balas ayahnya sambil menolak kepala Nuryn.

"P-paham a-ayah"balas Nuryn sedikit tergagap.Dia agak takut bila ayahnya menolak kepala dia.Terus dia berjalan untuk ke rumah Mak Som sambil menangis.

"Assalamualaikum,Mak Som!"teriak Nuryn.

"Waalaikumusalam,ha ye."jawab Mak Som.

"Mak Som nie Nuryn nak hantar kuih karipap dan seri muka nie."balas Nuryn.

"Ouh,kamu ke?Mak Som ingatkan sapa lah tadi.Terkejut Mak Som tau tak?"kata Mak Som.

"Hehehehe.Nuryn mintak maaflah Mak Som"kat Nuryn sambil tergelak kecil.

"Hmm.Tak pelah.Ha berapa ringgit kuih ni?."tanya Mak Som.

"RM 45 Mak Som."balas Nuryn.

"Nah"Mak Som menghulur wan sekeping RM50.

Nuryn ingin mengambil wang baki untuk Mak Som tetapi Mak Som menolak.

"Tak pelah.Kamu amik je lebih tu 5.00 je.Mak Som sedekah kat kamu."balas Mak Som sambil tersenyum.

"Terima kasih Mak Som"kata Nuryn.

"Sama sama"balas Mak Som.

Nuryn berjalan untuk pulang ke rumah.Di hadapan pintu ayahnya sedang memandangnya sambil tersenyum sinis.

"Mana duit tu?"Tanya Ayahnya

Nuryn menyeluk ke dalam poket seluar nya untuk mengambil wang tersebut.

"Nah,ayah"balas Nuryn sambil menghulur not 50.00 itu kepada ayahnya.

"Hmm.Bagus dah pergi lah masuk"marah si ayah.

Cepat cepat dia masuk ke rumah.Dia mengeluh kerana wang yang Mak Som beri diambil ayahnya.Dalam hati dia mengutuk si ayah kerana malas untuk berkerja.

JANGAN LUPA VOTS GUYS!

EDITING|𝙼𝚁𝚂 𝙷𝙰𝚉𝙸𝚀 𝙻𝚄𝚃𝙷𝙵𝙰𝙽 𝙼𝙸𝙺𝙰𝙴𝙻[𝙲]✓Where stories live. Discover now