Merhaba size kurguya başlamadan önce biraz bilgi vermek istiyorum .
Kurgumuz yaklaşık olarak 1-2 sene önce şizofreni tanısı koyulmuş bir kızımızın gerçek ailesiyle tanışma hikayesi olacak .
Şizofreni hastalığı : Şizofreni , kişinin gerçekle gerçek dışı arasındaki farkı ayırt etmesini zorlaştıran, normal düşünce akışının devamını engelleyen, duygularını kontrol etmesini ve normal olarak davranmasını önleyen bir hastalıktır. Bu sebeple kişinin ilişkilerini bozan, ciddi beyinsel rahatsızlıktır .
Merak edebileceğiniz soruları ve yanlış bilinen bilgileri de size aktarmak istiyorum .
• Şizofreni hastaları ne görür ? : Şizofreni hastası bireylerin çoğunda belirti olarak sanrılar gözlemlenir. Halüsinasyonlar ise genellikle var olmayan şeyleri görmek, duymak veya algılamak olarak tanımlanır. Halüsinasyonlar gerçek olmasalar dahi, bir şizofreni hastası için, normal bir deneyimin tüm etkisine ve gerçekçiliğine sahiplerdir .
• Şizofreni hastaları ses duyar mı ? : Şizofreni hastaları için en karmaşıklık yaratan ve azap veren yaşantı işitsel halüsinasyonlardır. Bu durum genelde sesler duyma olarak tarif edilir. Hastalar belirli bir kişi ya da insan gruplarının onlarla hepsi kendi ayrı sesiyle konuştuğunu hissederler .
• Şizofreni hastalığına sahip bireyler nasıl hareket eder ? : Şizofreni hastalarında düzensiz motor hareketler ve davranışlar görülebilir. Çocuksu hareketler, ajitasyon, hedefe odaklanmakta zorlanma, gereksiz ve abartılı hareketler, talimatlara direnç gösterme, talimatlara direnme, uygunsuz ve tuhaf duruş şekli gibi belirtiler bunlara örnek olarak verilebilir .
Yukarıda bahsettiklerim şizofreninin genel tanımları ve en çok merak edilen üç sorusuydu . Şizofreni hastalığı genel anlamda 3 gruba ayrılır bunlar olumlu , olumsuz ve bilişseldir .
Bir şizofreni hastası değilim veya bir psikolog , psikiyatri doktoru değilim sadece ilgim olduğu için yazmak istiyorum eğer bir hatam veya yanlışım olursa lütfen beni mahzur görün . Bu tarz konulara ilgim olduğu için bu konuyla ilgili şu dönemlerde popüler olmuş olan bir konuyu karıştırmak istedim .
Sizden tek istediğim empati kurarak okumanız . Şimdiden teşekkürler . Keyifli okumalar diliyorum ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tut elimden ...
Teen Fictionşizofreni tehşisi konulmuş 17 yaşındaki bir kızın yıllar sonra gerçek ailesi ortaya çıkarsa ne olur ? UYARI : Psikolojik anlamda etkileneceğini düşünen kişiler lütfen dikkat etsin . Kurgu da şizofreni hastalığına ve arada farklı Psikolojik hastalıkl...