Aku masuk ke dalam rumah dengan keadaan penat, sakit di sebabkan jatuh tadi dan dalam masa yang sama perasaan marah pasal tadi masih membuak-buak sehingga sekarang.
"Eiiii..kalau aku hilang sabar tadi kan.. Dah lama aku tarik rambut Fahmi tu sampai botak ! Arghhhhh ! Geramnya aku..yang perempuan tu pun satu sibuk ja haishh.. "
Abang sulung Haura iaitu Harash yang perasan akan apa yang di marahi oleh adiknya terus mendekatkan dirinya kepada adiknya itu.
"Adik kenapa ni, abang nampak macam marah ja? Ok tak ni? Ada siapa-siapa buat adik ka? "
"Tak ada apalah abang ash..adik ok ja, betul." Tipu aku, bukan apa aku tak nak dia tahu hikss.
"Adik..jangan tipu abang please? Abang kenal adik abang yang sorang ni" Abang Ash masih tetap mahu tahu apa yang terjadi dekat aku sehingga aku marah macam ni.
Walaubagaimanapun aku tetap tidak boleh menipunya lagi.
"Ok macam ni tadi kann..."
Selepas 15 minit menceritakan segalanya kepada abang Ash, barulah abang Ash memahami segala situasi aku sekarang ni. Sewaktu aku menceritakan pasal aku bergaduh dengan Fahmi tu, abang aku asyik ketawa sahaja aku pun sendiri hairan apa yang lawak sangat ni?
"HAHAHAHAH, ya Allah lawak ja kan Fahmi tu, apa adik panggil dia? Mi goreng HAHAHAHA! sakit perut abang Ash ni tahu tak."
"Eiii..abang ni, adik dah la geram dengan dia tu, hikss." Aku memuncungkan mulut kepada abang aku.
"Ahahah..abang Ash rasa dia suka adik la, yela mana tahu dia kenal dengan adik dia tak jadi playboy lagi tak pun badboy ."Sambil abang Ash menepuk bahu aku.
"Ishhh..tak nak la adik dekat dia. Dia tu badboy tetap badboy."
"Hahaha..comel ja kan adik ni aduhai. Insyallah, ada rezeki adik kahwin dengan dia ehh.."
Abang Ash terus bangun dari sofa, tidak lupa juga abang Ash sempat menarik hidung aku sehingga memerah. (Author always kena (╥_╥))
"Abang Ash! Sakitlah hidung adik..hikss." Aku hanya mampu meggesel hidung aku ke sofa untuk mengurangkan rasa sakit.
"Ehekk, dah.. adik pergila mandi bucukk."
Abang Ash terus berlari naik ke atas dan terus masuk ke dalam biliknya. Tinggalah aku keseorangan di sini hikss.
__________
Aku membuka aplikasi Whatsapp kerana dari tadi sehingga sekarang tidak berhenti-henti notifikasi yang masuk.
(PRESENTATION GROUP <3)
Aina<3 : Ok gais Aina dah buat group untuk presentation kita jadi kalau ada apa-apa yang nak di tanya boleh bagitahu dekat dalam group ni oceyy😊
Rizal : oceyy^^
Me : Alright Aina ! Btw kita petang ni jadi tak nak pergi library tu??
Fahmi is typing...
"Haish..lamanya nak typing pun, ketuk kang" getus hati aku.
Fahmi : Ermm, gais sorry aku ada kerja sikit petang ni, so aku takleh join korang..bye sayang-sayang aku muah ciket <3 bye!
Semua ahli di dalam kumpulan itu tidak mahu membalas apa-apa kerana mereka sudah tahu yang Fahmi itu sahaja nak lari dari buat kerja..alasan. Jadi mereka teruskan juga plan untuk keluar pada petang ini.
Sahaja aku ingin melihat gambar-gambar di profile semua ahli kumpulan aku, tetapi aku sedikit tertarik dengan profile yang satu ini.
Haishh geram pulak tengok, macam nak pergi peluk ja idvehswgvw macam bear la aigoo (╥_╥). (author pov)
"Serious la ni gambar mi goreng tu? Asal nampak macam lain ehh, macam terlebih hensem ni..."
Aku terus menampar pipi aku yang mulus ini kerana tidak sedar apa yang aku cakap sebentar tadi.
Puk !
"Aduhh sakit la pula hikss. Nope ! Mi goreng tetap buruk di mata aku. Tak hesmes bluek!"
Jangan benci sangat Haura nanti takut tersuka uhukss.
Di perpustakaan...
"Alhamdulilah kita dah hampir siap, yang selebihnya kita biarkan dekat Fahmi ok? Biar dia yang cakap apa semua dekat depan."
Semua orang setuju dengan cadangan yang di berikan oleh Haura.
"Umm korang aku lapar la..korang jom kita pergi kedai makan dekat-dekat sini nak tak?" Haura telah memegang perutnya menunjukkan tanda lapar.
"Tulaa, aku pun lapar juga ni..ok aku on ja yang penting ada makanan ehee."
Perempuan kalau tak lapar tak sah.Biasalah perempuan be like, kata nak diet nak kurus tapi still makan banyak. Bila berat badan naik haa mulalah nak meroyan.😌😩
Haura dan beberapa yang lain hanya setuju sahaja.
"Rizal awak nak pergi makan tak? Kalau nak boleh ja join kita sekali." Haura cuba memberikan cadangan tetapi kalau dia malu untuk keluar bersama perempuan it's ok.
"Tak apalah korang pergi la dulu ehh, aku nak settle barang ni sekejap. Dah siap aku pergi ok."
"Alright! Kita orang pergi dulu tata~"
Maka Haura dan yang lain pergi bersama-sama untuk menikmati makanan yang lazat.TBC
Your author yang sengal -una-♡
YOU ARE READING
♡JODOH TAK KUDUGA♡(HIATUS)
RomanceSiapa sangka seorang lelaki badboy idaman semua wanita akan menjadi seorang suami kepada Nur Iman Haura yang boleh dikatakan mempunyai ciri-ciri yang amat disukai oleh semua lelaki di luar sana, sopan santun baik hati, dan macam-macam lagi. Seorang...