BAB 11

27 9 11
                                    

"Fahmi awak faham tak apa yang saya terangkan dekat depan tadi?" Soal cikgu tersebut.

Fahmi hanya tersengih lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal itu."Eheh, tak cikgu.."

Cikgu tadi hanya mampu menggelengkan kepala kepada Fahmi."Ishh..ishh..ishh apalah kamu ni Fahmi, ok macam ni saya nak awak belajar dengan Haura."

Terus Haura membulatkan matanya memandang cikgu tersebut."Erkk..kenapa saya pula cikgu? Kenapa bukan orang lain?"

"Haih..kamukan diantara budak paling pandai dalam kelas ni jadi kamu bolehla beri tunjuk ajar dekat kawan-kawan kamu yang lain kalau diorang perlukan pertolongan kamu dan saya dapat tahu dari cikgu Amirah Fahmi ni ditempatkan di tepi kamu sebab kamu boleh tolong ajar si Fahmi ni. Jadi ni la masanya kamu tolong dia."

Haura hanya melepaskan nafas berat diikutkan sahaja kata cikgu itu walaupun terpaksa nanti kalau melawan di kata biadap,derhaka kang tak pasal-pasal ilmu yang dipelajari tak berkat pula hiks.

"Baiklah cikgu.."Jawabku malas lalu memandang muka Fahmi itu yang sedang tersengih-sengih dari awal lagi sehingga sekarang seperti keranh busuk lagi.

"Good Haura, ok now continue your work." Lalu cikgu itu terus beredar pergi ke meja perlajar yang lain pula.

Fahmi mula mendekati ke meja Haura dengan lebih dekat sambil menarik kerusi dan membawa buku latihannya yang suci murni itu pftt..

Tetapi aku hanya berlagak biasa seperti tiada apa-apa yang berlaku, aku tetap membuat kerja sekolah aku.

Dia mendekati aku seolah-olah dia ingatkan aku memahami tetapi tidak, aku hanya mengendahkannya sehingga beberapa minit barulah dia menegur aku.

"Sayang cepatla ajarkan aku ni, dah lama aku tunggu kau sayang." Kata Fahmi tanpa rasa bersalah dan malu. Senang ja panggil anak dara orang sayang tampar jugak Fahmi ni..

Aku terus terkejut, terus terhenti segala semua penulisan aku. Perkataan yang lain yang nak ditulis perkataan lain juga yang tertulis.

Perkataan saya terus menjadi sayang..HAHAHAH

Fahmi yang nampak akan perkataan yang salah di tulis oleh aku terus memberikan senyuman nakal kepada aku.

"Auch ! Kau suka aku ehh? Sampai dalam buku latihan pun kau tulis sayang..hehehe *smirk*"

Haura terus memandang muka Fahmi dengan muka yang sedikit marah.
"Siapa yang sayang awak ehh? Please jangan perasan boleh tak? Saya tertypo ja kan..haih." Marah Haura kepada Fahmi.

"Uishhh..garangnya..ni lagi aku suka rawr ! Aku rasa kita jodohla sayang."

Pipi Haura sedikit membahang kemerahan apabila mendengar apa yang dicakap oleh Fahmi sebentar tadi.

"Awak jangan merepek boleh tak?"

Fahmi yang nampak akan pipi Haura yang gebu itu merah lantas Fahmi segera menegurnya.

"Kau blushing ehh? HAHAHAH, merah thoo pipi kau macam tomato, comel siaa."

"Awak jangan nak merepek sangat boleh tak?." Haura terus menukar topiknya.

"Awak buat cepatla nanti cikgu marah. Cikgu ! Tengok ni Fahmi tak nak buat kerja dia."

Cikgu itu terus memandang Fahmi dengan muka ketatnya.

"Hehe, baik cikgu saya nak buat ni. Kau ni memang tak bagi aku peluang langsungkan."

Haura hanya mengendahkan Fahmi sahaja malas nak layan.

"Sayangggggggg...tolong la aku ni takkanla aku nak terperuk ja dekat sini woi."

Haura terus menghempas penya ke atas meja akibat di panggil dengan panggilan yang sebegitu membuatkan Haura hilang fokus.

"Sekali lagi awak panggil macam tu dekat saya sumbat kamus ni dalam mulut awak."

Fahmi terus menelan air liurnya, lalu terus menyambung kerjanya.

_________

Di kantin sekolah...

Alia dan Syasya yang sedang memerhatikan Haura yang dari tadi asyik senyap sahaja tidak menngeluarkan suaranya selalunya Haura la yang paling banyak cakap seperti bertih jagung tetapi harini senyap lain macam sahaja.

"Haura kau kenapa ni senyap semacam ja? Kau ok tak ni? Kalau ada apa-apa share la dekat kitaorang. Jangan pendam please nanti kau sakit."

Haura hanya memberikan senyuman kepada dua orang sahabatnya."Ehh tak ada apa-apalah korang aku ok ja."

Alia pula yang bersuara. "Jangan tipu kitaorang please, kitaorang kenal kau macam mana kau tu. Kitaoramg dah kawan dengan kau almost 5 years ok. Kau ni seorang yang periang kalau tiba-tiba diam tak ka kitaorang rasa macam pelik.

Haura melepaskan nafas berat untuk seketika nak tak nak dia perlu menceritakan juga masalahnya yang terbuku di dalam hatinya kepada kawan-kawanya bukan. Apa fungsi ada kawan kalau kita tengah susah ada masalah tetapi tidak diberitahu kepada mereka.

"Ok tadi masa aku pagi-pagi datang awal aku turun duduk dekat taman pastu...."

Selepas 10 minit menceritakan segalanya kepada kawan-kawanya Haura terus kembali diam.

Syasya dan Alia terus memberikan riaksi yang agak terkejut kepada Haura selepas mendengar apa yang diceritakan olehnya.

"Babe..sumpah si mamat tu sycho kau tahu tak. Kemana ja kau pergi mesti dia ada." Kata Syasya kepada Haura.

"Haah Haura dia tu memang pelik la kitaorang dah memang syak dia pelik dah dari awal lagi. Aku takut dia obses dengan kau ja wei. Takut dia buat benda yang pelik-pelik ja untuk dapatkan kau."

Air muka Haura terus bertukar menjadi takut. Dia berasa seram selepas mendengar apa yang diperkatakan oleh dua orang sahabatnya.

"Urmm..korang ni jangan takut aku, dah meremang bulu roma aku ni hiks."
Sambil Haura menggosok lengannya itu.

"Aku bukan nak takutkan kau babe, cumanya kau kena be careful la lepas ni kitaorang risau." Kata Syasya sambil menggigit rotinya.

"Haah betul tu Haura. Lelaki ni nafsu dia perempuan ja kalau dia nak tu dia sanggup buat apa sahaja yang dia nak asalkan dia dapat." Kata Alia pula.

"Haih, bukan tu ja nombor telefon aku pun entah dari mana dia dapat."

Alia dan Syasya terus tenganga dan terkejut.

Alia dan Syasya menjawab serentak. "What ?!"

TBC..

Your author yang sengal -una-♡

♡JODOH TAK KUDUGA♡(HIATUS)Where stories live. Discover now