BAB 13

28 11 12
                                    

"Aishh...Bising la cikgu tu, semak pula aku bila dengar." Kata Kaizaf.

"Entahnya cikgu tu, sibuk jela orang tak nak datang tu ikut suka la sibuk pahal?" Kata Kaizaf pula.

Fahmi hanya membuat muka riak tidak kisah sahaja. Dia kisah apa? Yang penting dia boleh buat apa sahaja yang dia suka.

"Mi..Mirul jom pergi bilik disiplin sakit telinga aku dia memekak buat penguguman."

Fahmi dan Amirul hanya mengikut sahaja kata si Kaizaf kerana mereka juga tidak mahu perkara yang sama  turut berlaku. Tak habis-habis membebel tak ada kerja lain. Selagi tak datang tu selagi tula dia akan membebel.

Fahmi, Amirul dan Kaizaf mul keluar dari tempat persembunyian mereka atau lebih dikenali tempat yang selalu mereka suka lepak untuk bermain game, ponteng kelas, hisap rokok, vape dan macam-macam lagi dan terus menuju ke bilik disiplin dengan keadaan yang malas dan terpaksa. HAHAHA..Kesian korang tula buat hal lagi kan dah kena.

Sesampai sahaja di bilik disiplin maka terpangpanglah muka cikgu-cikgu yang garang sedang berkumpul sambil memerhatikan tiga orang pelajar yang suka buat hal di sekolah ini.

Fahmi, Kaizaf, dan Amirul mula memasuki bilik disiplin itu dengan lagak yang biasa, bukan mereka tidak pernah masuk kedalam bilik itu sudah mereka masuk kedalam bilik ini tidak pernah serik dan sudah masak sekali dengan bebelan semua guru di sekolah ini jadi yang mereka perlu buat hanya menahan telinga sahaja. Masuk telinga kiri keluar telinga kanan kan mudah itu.

30  minit berlalu setelah terpaksa menadah telinga mendengar bebelan dari semua guru di dalam bilik disiplin itu...

Tiga orang murid itu hanya keluar dari bilik itu dalam keadaan diam sahaja sehingga diam dalam 2 minit Kaizaf terus memecahkan heningan itu.

"Wei cair terus tahi telinga aku bila dengar dorang semua bebel, padahal benda yang sama kut dorang bebelkan."

"Memanglah kita kan mana pernah kenal erti serik..Troublemakers, badboy, playboy haa semualah ada dekat kita." Kata Fahmi di tengah antara Amirul dan Kaizaf.

"So sekarang ni kita nak buat apa?" Soal Amirul yang sedikit blur.

"Nak buat apa bendanya Mirul..Tak ingat ka yang Cikgu Evelyn tu nak kita buat apa? Dia nak kita cuci tandas dekat blok kelas kita tu, pastu baru kita boleh masuk kelas dan kalau kita tak buat dorang akan gandakan lagi denda kita haa aku tak nak."

Amirul telah menelan air liur kerana dia mula berasa jiik kerana itu bukan tugasnya haa maklumlah dekat rumah ada maid jadi maid tu la yang  buat semua kerja, yang dia buat hanya bayar gaji maid tu dan goyang kaki. Haa apa pun tak tahu nak buat kerja, itulah budak- budak kaya zaman sekarang, jangan jadi macam Amirul ni tau.

"Seriously kau nak kita buat kerja tu.Uishh sorry bro tu bukan kerja aku thoo...Aku tak pernah buat kerja rumah langsung apatah lagi nak cuci tandas dekat sekolah yang gila kotor ni goshhh !" Kata Amirul yang telah mula menggelengkan kepalanya menandakan dia tidak setuju.

Kaizaf telah menayangkan mukanya tanda mengeluh kepada Amirul. "Habistu kau nak ka kita kena denda yang lagi teruk..nak ? nak?" Soal Kaizaf.

Maka Amirul pula menjawab dengan mukanya yang mengeluh. "Hmm...aku tak nak." Katanya perlahan.

" Jadi kalau kau tak nak . Kau buat ja walaupun kau terpaksa dan tak nak buat, Anggap ja kau buat denda ni kau nak tolong bini kau nanti HAHAHAHAHA."

Terus terletus tawa si Amirul. "HAHAHAH.. Bongok Zaf awal lagi kut..'"

Kaizaf hanya mampu tersengih.

Fahmi yang dari awalnya tadi hanya senyap sahaja terus membukakan suaranya.

"Weii.. Koraang aku ada idea ni alang-alang kita nak buat denda ni kan nak tak kita.."

"Nak buat apa too kau Mi?" Soal dua orang sahabatnya itu.

Fahmi hanya menguntumkan senyuman nakal buat dua sahabatnya itu. " Meh sini aku nak bisik..benda ni kita tak boleh cakap kuat-kuat..hehehe."

"Seram pulak aku dengan kau ni Mi."

Lalu terus Amirul dan Kiazaf mendengar bisikan dari Fahmi.

Setelah beberapa minit mendengar bisikan yang dibisik oleh Fahmi.

"Uwei bagus juga  idea kau ni Mi, sambil-sambil tu kita boleh jugak cuci-mata  MUAHAHAHA !" Kata Amirul yang telah memberikan senyuman yang lebar.

"Pastu yang kita tunggu dekat sini apa lagi? Jom la pergi cepat, aku dah tak sabar ni nak dapat free service ni free of charge guys HAHAHAHAHA" Kata Kaizaf pula.

Fahmi di sebelah hanya menggelengkan kepala dan senyum lalu mula bersuara. "Eh, kau ni gelak sakan nampak, tahula seronok tapi kau sabar la sekejap kau ingat kau sorang ja? Aku pun nak juga tapi kau jangan bising sangat , kita kena tengok keadaan sekeliling dulu baru boleh mula buat kerja kita tu." Kata Fahmi dengan penuh berhati-hati.

Amirul dan Kaizaf pun mula memahami dan mengganguk kepala dengan berulang kali.

"Ehh ya tak ya jugak ehh..ehehehe. Baru nak jamu mata tak pasal-pasal kena panggil pastu kena bebel lagi." Sambil Amiru membuat gaya aksi cikgu disiplin yang mereka jumpa sebentar tadi dengan memek muka yang hampir sama dengan cikgu itu. Fuhh cayalah Amirul boleh jadi pelakon la lepasni HAHAHA *author garu kepala*

TBC..

Entah apa la tiga orang tu nak buat ehh? Korang rasa benda apa yang dorang nak buat? Cer teka ehehehe..Nak tahu tunggu di next chapter.

Ok hai guys !!!! dekat sini author nak cakap sikit maybe lepasni author akan semi hiatus cause why? Because I need to fokus on my study yes next year I have a spm so I need to more fokus even exam tu author akan amik  2023 nanti jadi form 5 promax!! Dengan keadaan sekarang ni yang kes semakin naik balik huhu I really worried, takut ii kena pkp balik hikss. Duduk rumah lagi huwaaa author tak nak cukuplah hampir setahun dah duduk rumah :/, and I really scare with this exammmm !!!!! Apapun stay safe tau and take care.

and yeah I know banyak online friends author semakin busy, lost interest with oyen world, hiatus dan tetiba gone tanpa pesanan hikss :( never mind maybe diorang ada reason untuk hilang so taknak ganggu. I miss you so bad after this :/ and thank so much kepada yang always support author i really appreaciate it <3 

Insyallah ada masa author akan update story ni ok don't worry

Your author yang sengal -unaa-<3

♡JODOH TAK KUDUGA♡(HIATUS)Where stories live. Discover now