❤️ Cintaku Mr Secret Agent ❤️
~~~~~~~Sambungan....
Keesokan harinya, Alif datang ke tempat kerja seperti biasa. Johan yang sedang membuat kerja di mejanya ternampak Alif datang. Dia pun menegur.
"Alif, kenapa aku tengok kau ni macam....takde mood je? Dating semalam ok ke?"
"Eh Jo. Mana kau tahu yang aku pergi dating semalam?" Tanya Alif semula.
"Lah kau ni cepat naww lupa. Kau kan ada chat aku semalam. Dalam chat tu sendiri kau ada cakap yang kau nak pergi dating dengan Tasya tu."
"Lah ye ke! Hmm...tak berapa lancar lah Jo. Dia....mintak putus dengan aku."
Johan terus tergamam. Ye lah baru je semalam diorang borak pasal jodoh harini Alif dah putus dah Tasya.
"Hah kau biar betul! Macammana boleh putus ni? Sebelum ni kau dengan dia elok je. Takde pulak aku dengar kau ada krisis dengan Tasya tu?"
"Haih...dia cakap dia dah jumpa lelaki yang lebih layak dari aku. Aku pun terkejut sangat masa dia cakap benda tu. Hancur hati aku Jo. Impian aku nak berkahwin dengan dia hancur macamtu je." Jelas Alif dengan muka yang pasrah.
"Ya Allah....sanggup dia buat kau macamtu! Eh dia ni takde hati dan perasaan langsung ke!" Johan berkata dengan penuh emosi.
Johan sendiri kalau berada di tempat Alif pun belum tentu akan jadi setabah dia.
"Dah lah Jo. Aku dah terima dah yang dia dah putus dengan aku. Lagipun aku sedar....diri aku ni siapa. Aku tau yang aku ni tak lah sihat macam orang lain. Stress sikit sakit, aktif sikit sakit. Aku tak semua tu."
"Bagus Alif! Dia tinggalkan, dia yang rugi. Kalau aku lah jadi dia, memang aku takkan lepaskan kau. Ye lah mana nak cari lelaki yang baik macam kau kat zaman moden sekarang ni." Kata Johan dengan yakin.
"Ye ye je lah kau ni Jo. Berlambak lelaki yang lebih bagus dan lebih layak dari aku kat Malaysia ni. Cuma kena pandai pilih je lah."
"Mana ada banyak. Sekarang ni ramai budak-budak muda yang tak berakhlak. Rempit sana sini, bawak anak dara orang pergi ke tempat yang tak sepatutnya, minum arak dan macam-macam lagilah!"
"Hahaha kau kan, asal aku cakap ada je alasan kau. Dah lah aku nak pergi buat kerja. Layan kau bercakap, memang tak bekerja lah aku!" Alif berjalan dengan laju menuju ke arah mejanya.
"Hek eleh! Bukan selama ni memang kau dengan aku je ke yang kuat sembang kat sini. Baik naww kau seorang eh hahaha!" Ujar Johan sambil tergelak kecil.
"Sekurang-kurangnya tak ada lah banyak cakap macam kau! Kau kejap-kejap tepuk bahu, kejap-kejap tepuk paha nak ajak sembang. Dah macam perempuan tau tak. Dah lah sakit!" Kata Alif.
YOU ARE READING
CINTAKU MR SECRET AGENT
RomanceAlif merupakan seorang secret agent yang bertugas di Agensi I.S.S. Dia seorang pemuda yang boleh dikatakan lemah fizikalnya tetapi sangat pintar dalam bidang IT. Dia dah pernah dikecewakan oleh ramai perempuan suatu ketika dahulu sehingga dia membua...