EPISODE 10

244 43 182
                                    

❤️ Cintaku Mr Secret Agent ❤️~~~~~~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤️ Cintaku Mr Secret Agent ❤️
~~~~~~~

Sambungan....


"Baiklah. Semuanya kita dah bincangkan, jadi saya kira dah selesai lah semuanya ye?" Tanya Fattah kepada keluarga Daniel setelah mereka selesai membincangkan tentang hal pertunangan Aulia dan Daniel.

Aulia hanya duduk dekat dapur bersama dengan Azrel sambil mencuri dengar apa yang di bincangkan mereka di depan sana manakala Daniel pula duduk di sebelah ibu dan ayahnya di ruang tamu.

"Ye alhamdulillah dah selesai. Cuma tentang hantaran tu, nak kira macammana?" Tanya ayah Daniel, Encik Fadli kepada Fattah.

"Eh kalau nak kira pakai kalkulator lah bro." Balas Fattah selamba dengan niat nak bergurau.

"Hahaha pandai awak bergurau lah. Maksud saya, berapa yang awak nak letakkan?"

"Oh cakap lah awal-awal. Jangan risau tak banyak pun. Saya ni bukan lah jenis yang suka letak hantaran tinggi-tinggi. Hantarannya....900 ringgit." Balas Fattah dengan tenang.

"900 ringgit?! Murah! Kenapa tak tinggikan lagi hantaran tu?" Tanya Encik Fadli. Ada macam aura angkuh disitu.

'Ish lah orang kaya ni. Dah cukup bagus aku letak 900. Kalau aku letak 100,000 nanti kau yang melopong pulak.' umpat Fattah di dalam hati. Geram pulak dengan perangai orang kaya ni.

"Ish abang ni kan! Tak payah lah nak cakap macamtu. Bersyukur je lah dia dah letak 900. Sekurang-kurangnya dia tak macam orang lain yang sanggup letak hantaran tinggi-tinggi." Puan Mahani, ibu kepada Daniel cuba menghentikan Encik Fadli dari terus bercakap.

"Ye lah ye lah. Saya gurau je lah. Kalau Encik Fattah boleh bergurau dengan saya kenapa saya tak boleh nak bergurau dengan dia pulak?" Balas Encik Fadli.

"Hahaha! Menjadi betul lawak awak tu. Tapi tak perlulah nak ber encik-encik dengan saya. Panggil je Fattah buat saya ni macam kawan awak." Kata Fattah dengan ramah.

"Baik lah Fattah. Dengan ini, selesai lah ye urusan pertunangan anak kita ni. Kami ingat nak minta diri dulu lah." Encik Fadli bangun dari duduknya diikuti dengan Puan Mahani dan Daniel.

"Lah nak balik dah ke? Kenapa tak duduk dulu kita sembang-sembang sambil minum ke apa ke." Pelawa Fattah lagi. Dia memang cepat mesra dengan orang.

"Takpelah Fattah. Saya ada majlis nak kena hadir nanti. Itu yang nak kena balik KL cepat ni. Maaf lah. Nanti ada masa saya datang sini lagi ataupun awak yang datang sana." Kata Encik Fadli.

"Hmm takpelah kalau macamtu. Meh saya hantar awak sekeluarga ke depan." Fattah juga bangun dari kerusi dan mengiringi Encik Fadli sekeluarga keluar.

Aulia, Ammar dan Azrel hanya memerhati dari tingkap rumah. Aulia sempat membuat tanda I Love You dengan tangannya dan dibalas balik oleh Daniel. Apa lagi cair lah si Lia tu.

CINTAKU MR SECRET AGENTWhere stories live. Discover now