EPISODE 33

192 14 30
                                    

Sambungan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sambungan....

"Alahai bosannya cerita ni. Hantu yang muncul pun alahai, tak menakutkan langsung. Berbeza betul dengan apa yang abah dah pernah jumpa sebelum ni." Ucap Fattah sambil memandang skrin televisyen bersama dengan Ammar yang duduk disebelahnya.

Tadi bukan main cakap macam-macam....last-last tengok juga.

"Itulah, kita dua rileks je tengok filem-filem macam ni. Angah dengan Lia tu, heh memang tak lah nak tengok." Sambung Ammar pula.

"Nak buat macam mana long, tinggal kau dengan abah je lah yang berani dalam rumah ni." Kata Fattah dengan nada pasrah.

"Abah...." Ammar memanggil Fattah dengan perlahan.

"Hmm?" Fattah memandang Ammar dengan pandangan tertanya-tanya.

"Along.....along nak manja dengan abah." Ammar lantas memeluk lengan Fattah sebaik saja dia berkata begitu.

"Alahai kamu ni....tak puas ke manja-manja masa kecil dulu?"

"Alah, along jarang dapat manja dengan abah. Angah dengan Lia je yang selalu bermanja abah. Along jarang...." Keluh Ammar dengan muka yang muram.

"Hahaha, ye lah meh sini peluk abah." Tubuh Fattah terus dipeluk dengan erat.

"Kamu ada apa-apa nak beritahu abah ke? Nampak muka macam muram je." Tanya Fattah. Dia tahu anak sulungnya itu mesti sedang ada masalah.

"Hmm....malu lah along nak cakap."

"Along, ni abah tau. Nak malu apanya. Dah bagitau apa benda yang along nak bagitau." Fattah memandang Ammar sambil tersenyum. Senyuman seorang ayah kepada anaknya.

"Along....rindukan mama."

"Haih....bukan along je, abah pun sama. Tapi kita kena teruskan hidup. Tak guna meratap lama-lama mengenangkan orang yang dah tak ada. Lagipun, along masih ada abah. Ada Lia, ada angah. Jadi janganlah sedih ye." Fattah mengusap kepala Ammar dengan penuh kasih sayang. Kasih sayang seorang ayah....

"Terima kasih abah. Along bersyukur sangat dapat ayah yang macam abah!"

"Heheh abah pun beruntung dapat anak-anak yang memahami. Terutama sekali kamu."

"Uncle, saya nak balik dulu lah." Faizul meminta diri setelah siap dirawat dibilik rawatan.

"Dah nak balik dah? Tak nak makan kat sini dulu ke?" Tanya Fattah melihat Faizul yang sudah memakai kasut di pintu rumah.

CINTAKU MR SECRET AGENTWhere stories live. Discover now