EPISODE 23

195 23 174
                                    

Sambungan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sambungan....

"Assalamualaikum!"

"Waalaikumsalam. Abah, bila sampai rumah?" Panggil Aulia dari dapur setelah melihat Fattah baru je sampai ke rumah.

"Baru je sampai ni ha. Tadi abah sibuk kejap dekat I.S.S bincang pasal Maria. Lepastu singgah rumah kawan lama sekejap. Itu yang sampai lewat malam balik ni." Jelas Fattah. Dia berjalan perlahan-lahan dan duduk di meja makan.

"Fia sayang, masak apa tu? Nak abang tolong." Fattah bersuara.

Aulia merenung sayu sebelum dia menegur.

"Abah, mama kan dah 23 tahun tak ada....."

"Eh! Hahaha lupa pula abah. Tak sangka kan....dalam kita tak sedar 23 tahun dia tak ada dekat dunia ni. Huh....tiba-tiba je rindu pula!" Ujar Fattah sambil tersenyum.

"Abah....redha lah dengan pemergian mama. Lia yakin segala apa yang terjadi ada hikmahnya..." Aulia menggosok-gosok belakang Fattah.

Mungkin pada pandangan mata kasar, Fattah terlihat ok ceria dan macam-macam lagi. Tapi di dalam hati siapa yang tau kan.

Agak lama dua beranak tu mendiamkan diri sehinggalah Aulia bertanya....

"Abah, abah tak pernah terfikir ke nak kahwin lain?"

"Heheh....Lia, abah tak nak. Itu je abah boleh cakap." Fattah membalas ringkas dengan senyuman simpul.

"Kenapa abah? Rupa abah still handsome! Masih lagi ada orang nak lah. Rupa fizikal pun ok lagi. Mesti ada orang yang nak dekat abah."

"Lia, abah nak beritahu kamu, tak ada walau seorang perempuan yang akan sama dengan arwah mama kamu. Dia cinta hati abah sampai lah abah mati nanti. Dan kesetiaan tu takkan abah ubah langsung. Abah harap Lia faham ye." Fattah perlahan-lahan bangkit dan meninggalkan kawasan meja makan dan dapur.

"Baiklah kalau itu yang boleh buat abah bahagia...ei bah! Ni tak nak makan ke ni?" Baru Aulia teringat lauk tadi Aulia simpan untuk Fattah.

"Tinggal je kat situ satgi abah turun. Nak mandi kejap!" Laung Fattah dari biliknya.

"Buat suspen aku je. Mujurlah abah tak macam orang dalam drama tv tu. Asal sedih sikit je mesti selera makan tak ada..." Keluh Aulia sendirian di situ.

Keesokan Harinya....

"Abah! Nak kemana tu? Dengan pakai baju smart semacam je. Nak pergi dating eh." Aulia menyakat Fattah. Siapa je tak pelik nampak orang pagi-pagi buta dah pakai smart semacam. Dengan t-shirt siap jacket kulit lagi amboi!

CINTAKU MR SECRET AGENTWhere stories live. Discover now