Sambungan....
Keesokan paginya, Johan menelefon Fattah untuk memberitahu tentang kedatangannya kerumah sekejap lagi.
"Hello Assalamualaikum Uncle."
"Waalaikumsalam. Ada apa kamu call Uncle awal-awal pagi ni? Nasib baik lah Uncle selalu bangun awal. Nak harapkan budak-budak tu, memang tak berjawab lah." Tanya Fattah disertakan dengan sindiran tajam kepada Aulia dan lain-lain.
"Heheh tak ada apa Uncle. Saya call ni sebab nak beritahu Uncle, saya nak datang rumah kejap lagi. Saya dah ada bahan bukti untuk menangkap Datin Maria dah suaminya." Ujar Johan dengan riak wajah serius.
"Ok tak ada hal! Nanti Uncle siapkan sarapan, korang sampai nanti boleh kita sarapan sekali " balas Fattah.
"Ish Uncle ni susah-susah je!"
"Alah tak ada susah mana pun. Masak ni simple je. Tapi tak tahulah dekat Lia dah lain-lain tu simple ke tak!" Sengaja Fattah kuatkan suara biar yang dekat dalam bilik tu pun dengar sindiran halus Fattah.
"Hahaha ye lah Uncle. Ok jumpa nanti Assalamualaikum!" Johan menamatkan panggilan.
"Urgh....kenapa kepala aku sakit pula ni." Keluh Johan sambil mengurut kepalanya.
Sakit kepala itu semakin kuat sehinggakan dia tak mampu nak bangun langsung.
Faizul yang ketika itu lalu dihadapan pintu bilik Johan yang memang sedia terbuka itu masuk dan perasan dengan perubahan wajah Johan.
"Jo, kenapa ni?" Faizul pun terus pergi ke katil dan memeriksa Johan.
Telapak tangannya diletakkan di dahi Johan. Panas.
"Hmm panas. Kau demam ni. Macam mana nak pergi kalau kau dah sakit ni?"
"Hmm....tak apa aku boleh pergi- Argh!" Dunia seakan-akan berputar bila Johan cuba bangun dari pembaringan.
"Kau ni degil betul. Sudah, baring sini! Kejap aku pergi ambilkan ubat." Faizul bingkas bangun dan menghilang sekejap dari situ.
Faizul kembali beberapa minit kemudian bersama dengan ubat dan secawan air suam.
"Nah, kau makan ubat ni. Lain kali kalau dah sakit, tak payah nak tunjuk hebat. Dah sakit tu cakap je sakit." Nasihat Faizul.
"Aduh...janganlah bebel. Makin sakit kepala aku ni dengar kau bebel tau tak."
"Itulah kau, selalu mengelak! Aku nasihat sikit mengelak. Bak sini fail tu."
YOU ARE READING
CINTAKU MR SECRET AGENT
RomanceAlif merupakan seorang secret agent yang bertugas di Agensi I.S.S. Dia seorang pemuda yang boleh dikatakan lemah fizikalnya tetapi sangat pintar dalam bidang IT. Dia dah pernah dikecewakan oleh ramai perempuan suatu ketika dahulu sehingga dia membua...