❤️ Cintaku Mr Secret Agent ❤️
~~~~~~~Sambungan....
"Alif, kau duduk kat sofa ni. Aku nak pergi dapur kau tengok ada benda yang boleh dimasak ke tak." Kata Faizul sambil memimpin Alif untuk duduk di sofa ruang tamu rumah Alif.
Selepas kejadian tadi, Faizul menyuruh Johan bagitau Tuan Aziz yang Alif terpaksa balik ke rumah.
Alif pula mendiamkan diri sejak dia sedar pagi tadi. Sekarang dah tengah hari dan dia masih lagi mendiamkan diri.
Barangkali masih lagi murung dengan nasib diri agaknya. Alif, Alif....
"Nah makan ni. Aku tengok kat dapur takde benda apa, yang ada Maggi goreng je. Makan lah! Ni pun sedap tau. Confirm bertambah sepinggan dua." Kata Faizul cuba nak mencairkan suasana yang senyap sunyi itu.
Lagi-lagi Alif diam merenung tv yang tak menyala itu. Kadangkala Faizul risau jugak dengan keadaan Alif.
Macammana dia tinggal sorang-sorang kat rumah dengan situasi yang dia alami sekarang.
Kekasih tinggalkan dia, baru je bercinta dah gagal, kesihatan yang tak menentu dan macam-macam lagi.
"Alif, kau kenapa ni? Hah? Masih lagi memikirkan pasal benda yang kau cakap tadi ke?" Tanya Faizul cuba nak menyedarkan Alif.
Hening....
"Huh....Alif kan aku dah cakap tadi. Benda yang dah lepas jangan dikenang lagi dah. Kau kena move on! Jangan fikirkan tentang kisah silam kau tu." Faizul cuba jugak menasihati Alif.
"Alif, Alif!" Faizul menepuk perlahan bahu Alif. Dia pun tersedar.
"Huh! Ada apa? Oh sorry apa yang kau cakap tadi? Aku terlelap kejap tu yang aku tak dengar apa yang kau cakap. Sorry bro dan aku dah ok sikit lah. Dah jangan risau pasal aku." Lah terlelap rupanya budak ni.
"Ceh! Buat risau aku je lah kau ni. Aku fikirkan tadi kau kemurungan lagi. Dah jom makan!" Arah Faizul sambil menarik perlahan tangan Alif.
"Ye ye aku bangun kejap!" Alif bangkit dari duduknya dan menuju ke meja makan.
Mereka berdua menikmati maggi goreng buatan Faizul sambil berborak kosong mengenai kerja.
"Oh ye Alif, aku nak bagitau yang mulai harini, aku akan tinggal dekat rumah kau." Beritahu Faizul dengan tangannya menyuap maggi masuk ke dalam mulutnya.
"Aih kau ni dan kenapa Zul? Tak ada angin tak ada ribut tak ada kemarau tiba-tiba nak tinggal kat sini." Tanya Alif pelik dengan Faizul. Selama ni elok je dia tidur kat rumah sendiri.
"Okay relaks bro! Ada empat soalan yang kau tanya kat sini. Ok then first, aku nak tinggal dekat sini sebab aku risaukan keadaan kau dan jugak aku dah bosan tinggal kat rumah sendiri. Soalan kedua, ketiga dan keempat tu jawapannya adalah memang tak ada. So dah jelas kan?" Balas Faizul sebelum sambung balik makan.
YOU ARE READING
CINTAKU MR SECRET AGENT
RomanceAlif merupakan seorang secret agent yang bertugas di Agensi I.S.S. Dia seorang pemuda yang boleh dikatakan lemah fizikalnya tetapi sangat pintar dalam bidang IT. Dia dah pernah dikecewakan oleh ramai perempuan suatu ketika dahulu sehingga dia membua...