alkohol

26 2 0
                                    

Pozrela som mu do oči. Mal tak krásne modré oči, plné nehy a lásky. Tmavé vlasy mu ich mierne zakrývali. Neodolala som a odhrnula som mu ich z tváre. 'No takže? Kto je Angela?', trpezlivo sa pýtal. Očividne sa spolu v parku rozprávali. Ale čo mu povedala? 'Spolužiačka. Učiteľka ma poverila, aby som na ňu dohliadla. Nedávno sa sem prisťahovala', povedala som. Neklamala som. Teraz som k nej cítila mierny odpor, nedokázala som s ňou nič mať. Len kamarátka. Tom na mňa chvíľu hľadel. 'Okej', to bolo všetko čo mi povedal. Otočil sa a išiel spať. Nahnevala som sa na Angelu. Musela som vedieť, čo mu povedala.

Ležala som v posteli, no spánok neprichádzal. Rozhodla som sa napísať Angele. Proste som to musela vedieť.

'Ahoj, Angie. Prepáč, že ti píšem tak neskoro. Veľmi má mrzí, čo sa dnes stalo, ale jednej otázky sa neviem zbaviť. Čo si Tomovi povedala?' Odoslané.

Zavrela som oči. Predstavila som si seba, v budúcnosti. Pri mne stála nejasná silueta. Snažila som sa jej priradiť tvár. No nevedela som koho. Tom, Angela? Tom! Alebo Angela? Nie.. Tom.. či?

Nevedela som, čo mám robiť. Liliana spala. Angela nereagovala. Prehadzovala som sa zo strany na stranu. Nechcela som byť sama. Potichu som kráčala za Tomom do izby. Pootvorila som dvere a nehlučne nakukla do izby. Tom nespal, takže ma okamžite zbadal. Asi som nebola taká nenápadná, ako som si najprv myslela. Uškrnul sa. 'Stalo sa niečo?', spýtal sa ľahko pobaveným tónom. 'Ja.. nie.. len som nemohla.. spať', koktala som. Usmial sa a rukou ukázal na voľný okraj postele. Trocha som sa začervenala, ale išla som si k nemu sadnúť. Bol bez trička. Všimla som si jeho vypracované telo. Prvýkrát v živote som cítila niečo ako túžbu. Chvíľu sme tam len sedeli. Potom si všimol prsteň na mojej ruke. Ten od Angely. 'Hovorila mi o ňom. O prstienku. Vraj darček, niečo ako symbol večnosti. Keď ho bola kúpiť, vyzerala zamilovane. Už vtedy si sa mi páčila. No bola neoblomná. Vraj mám dať ruky od teba preč. Moje ruky sa chcú dotýkať', povedal. Čakal na moju odpoveď. Namiesto nej som si dala dole prsteň a položila som ho na nočný stolík. Potom som sa mu vrhla do náručia. Silno som ho objala a on ma hladkal po hlave a chrbte. Bozkávali sme sa. Rozprávali. O pani Watzil, o Lili. O mne, o ňom. O nás. Potom sme obaja zaspali. V objatí. Konečne som bola šťastná.

'Naozaj tam chceš dnes ísť?', spýtali sa Lili a Tom naraz. Práve sme raňajkovali. Lili aj Tom ostávajú doma, ale ja som chcela ísť do školy. 'Áno, chcem', usmiala som sa. Keď tak odtiaľ odídem.

Sedela som v škole, v svojej lavici. Čítala som si z nejakej učebnice článok o umení. Práve prišla Angela.  'Čo som mu povedala? Len to, čo som musela!', vyzerala unavene. 'Prepáč, že mi na tebe záleží! Poznám ho lepšie ako ty. Spáva s každou! Namotá smutné dievčatká a potom ich opustí! Čo to nevidíš?! Aj mne to spravil', už nevyzerala, že sa hnevá. Vyzerala.. smutne. 'Záleží mi na tebe', povedala a na stôl položila zopár fotiek. Dievčatá čo sa bozkávali s Tomom. To bol úder pod pás. 'Môžeš sa znova cítiť, ako víťaz!', povedala som, vzala si ruksak a s plačom vybehla z triedy. Všetci vyzerali šokovane, len Angela sa smiala. Prečo mi chce za každú cenu ubližovať?

Vybehla som zo školy do najbližšieho obchodu. Kúpila som si fľašu vodky, sadla si za obchod a pila. Utápala som svoj žiaľ v čírej tekutine. Točila sa mi hlava, zrazu som svet vnímala úplne inak. Tancovala som.

Ustráchaný Tom sa ma pokúsil zdvihnúť a odtiahnuť domov. Niečo hovoril, ale ja som sa smiala, nepočula som ho. Potom som ho sotila, bola som naštvaná. 'Kedy si mi chcel povedať, že si ojeb** polovicu mesta? Nedotýkaj sa ma!', Tom vyzeral dosť šokovane, no ja som v tú chvíľu bola so sebou spokojná. Potom som ho omylom ovracala. Vzal ma do náručia, cítila som teplo z jeho hrude. Nič viac si nepamätám. Zobudila som sa v spodnom prádle v jeho posteli.

Emily WatzilWhere stories live. Discover now