Ale pssst

19 3 1
                                    

Bolo ráno. Už keď som otvorila oči, pocítila som ostrú bolesť hlavy. Nechcelo sa mi vstať, nechcelo sa mi vôbec zobudiť sa. Keď som svoju budúcnosť nechala na osude, asi to bola chyba, lebo OSUD mal očividne dovolenku. Nútil ma riešiť si svoje problémy. Tak šokujúce. Tom tu nebol a keďže som sa vážne necítila na to, aby som vstala, nedajbože aj chodila, ľahla som si späť. Snažila som si premietnuť niečo zo včera. Odkedy som ho ogrcala, všetko som mala zahmlené. Keďže ma spomienky na ten deň ničili, radšej som znova zaspala. Prepadla som sa do nekľudného spánku bez snov.

Bol večer. Konečne mi bolo lepšie, bola som pripravená na rozhovor. Lili spala u kamaráta, sedela som na stoličke v kuchyni. Tom sedel oproti mne, premeriaval si ma. 'Takže. Po prvé', začal Tom, 'chodil som len s jednou babou. Neviem, čo je Angela zač, ale môžem ti odprisahať, že som s ňou nikdy nič nemal. Prvýkrát som ju videl v tom metalshope. Tie fotky boli len fotomontáž. Mala si mi dať vedieť, nie sa ísť opiť', všetko to hovoril s tak láskavým tónom. Zotrela som si slzu z líca a uprene sa zadívala na podlahu, ako dieťa, ktoré práve hrešia rodičia. 'Po druhé, bola celkom sranda sa o teba starať', to už znelo celkom pobavene. 'Čo sa vlastne dialo po tom, ako som ťa ovracala?' zaujímalo ma. Usmial sa. V očiach mal iskričky. "Takže. Vzal som ťa do náručia, ako pravý hrdina, ty si sa stále vzpierala, potom si zaspala. Musel som ťa umyť, pretože všetko bolo od zvratkov. Mimochodom, dobré kozy', smiali sme sa. Premiestnil sa ku mne. Zo srandy som ho šťuchla lakťom do brucha. "Vo vani si mi povedala, citujem: Angela? Toto nehovor Tomovi. Žiarlil by. Nehnevaj sa. Asi k nemu niečo cítim. Ale psst', hovoril to s vážnou tvárou, ale prišlo mi to vtipné. 'Hovorila si to takmer šeptom a tak vážne, ako ti to tvoj stav dovolil', teraz už sa smial aj on. "Potom už som ťa uložil do postele. S Lili si sa o niečom bavila, ale mňa ste dnu nepustili. Potom mi povedala, čo sa stalo v škole. Ja som jej to vysvetlil a potom aj tebe. Prisahám, že som s nimi nič nemal. Mimochodom.. Aj ja k tebe asi niečo cítim. Ale pssst', usmieval sa. Pobozkal ma. 'Dobrú noc, povedal pred odchodom z kuchyne. 'Dobrú', odpovedala som.

Myšlienky sa mi zastavili pri Tomovi, nad ničím iným som nemohla premýšľať. V mojom srdci začala rásť malá ružička, polievaná láskou. Mala zopár tŕňov, ale bola som si istá, že keď začne kvitnúť, bude to za to stáť. Potom som išla spať. Večer som ešte Tomovi poslala SMSku 'Takže, ako je to teraz medzi nami?'. Odpoveď prišla takmer okamžite. 'Ak ti to neprekáža, sme spolu.' Neprekážalo mi to.

Emily WatzilWhere stories live. Discover now