A borító és a könyve

125 28 4
                                    

„Hiába nagy divat népünk körében az érdekházasság, az igaz hívők tudják, hogy még az istenek is nehezményeznek egy kényszerből tett esküt."

„Ha lomha a macska, túl sokat játszadoznak az egerek. Ha nem figyel a pásztor, elkószál a nyáj."

„A szent cél egyértelműen szentesít minden eszközt, ami a szentségeknek ellent nem mond."



A Nap főpapja és a főpapnője rivális ragadozók módjára fürkészték egymást a gyertyaláng remegő fényében.

– Nem – legyintett végül megsemmisítően Adom. – Ha annyira szeretted volna odaírni az én nevemet, akkor miért nem tőlem, a másik főpaptól kértél tanácsot? Sőt, eltitkoltad volna előlem az irat tartalmát! Te igenis szeretnéd, ha ez az eljegyzés így maradna! Sőt, ha ez az irat követelése biztosítékaként a fivéred kezébe kerülne!

– Már mondtam, hogy nem ő kért meg!

– De bizonyára örülne neki!

– Fogalmam sincs, minek örülne jelenleg! – tört ki végül Íriszből. – Átnéz rajtam tegnap óta, konkrétan ki sem állhat!

– Hm, az fel is tűnt, mennyire viharos a hangulat közöttetek. Mi történt, összevesztél vele, amiért lemondott?

– Nem, én támogattam.

Adom elégedetten hümmögött. – Tehát te is beláttad, mennyire alkalmatlan erre a szerepre.

– Elfogadtam a döntését. Ő viszont az enyémet képtelen!

– Azt, hogy te Ámon-Ré szolgálatában maradtál?

– Azt, ahogy a királynőt szolgáltam!

– Nocsak... szóval a vallásnál több is van ebben!

– Ó, ha tudnád!

– Kíváncsivá tettél! Halljam!

– De nem mondhatom el. Olyan bizalmas dolgokról van szó, amit a királynő saját kérésére tartottam titokban mindenki előtt... Ám ezen titkok egy része nemrég napvilágot látott, és...

– A fivéred kiakadt, hogy neki nem mondtad el – szűrte le a lényeget élelmesen Adom.

– Hogy nem győztem meg a királynőt, hogy mondja el neki.

– Ugyanis?

– Úgy vallatsz itt, mint egy kihallgatáson! – csattant fel Írisz.

– Lopási és rongálási kísérleten kaptalak, így jogom van kifaggatni téged! Ha pedig nem működsz együtt, nem hallgatom el ezt a kis kalandodat!

– Miért? Egyébként nem az lett volna az első dolgod, hogy szétkürtölöd a negyedben?

– Ostoba nem vagyok, Írisz Szekhemré! A főpapnő rangjához méltatlan viselkedése az én nevemre is rossz fényt vetne, ezt pedig nem engedhetem! Szóval, ha igazolni akarod a becsületességed, ajánlom, kapd össze magad!

Írisz kelletlenül sóhajtott, miközben egyre jobban viszkető égési sebeit dörzsölte. Tudta, hogy ezzel csak ront a helyzeten, de idegessége is rájátszott a dologra. Adom kitartóan fürkészte minden rezdülését, így végül nyomás alatt bevallotta.

– A fivérem úgy tartotta, hogy ezen dolgok ismerete, főképp a fizikai vonatkozású titoké, igenis a Rend és az ő hatáskörébe tartozik, s azzal, hogy eltitkolta, a királynő a családját veszélyeztette, és őt gátolta a védelmezésükben. A másik dolog pedig sokkal inkább személyes okokból bosszantotta a fivéremet. De már így is túl sokat mondtam, és...

Egyiptom Macskái és az Aranysárkány Rend III. - IV. 🌕🐈 (18+)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora