Hoofdstuk 41

76 10 2
                                    

Een paar dagen later
POV Shay
Hier zit ik dan nog steeds in de gevangenis. Het is saai hier. Ik wordt gek hier. Ze willen me iedere keer uithoren. Als ze het doen geloven ze de waarheid niet. Ik wil hier weg. Ik mis mijn kinderen. "Shay Hemmings?" "Ja?" "Kom je?" "Zeker weer voor zo'n lullige verhoor." Hij zegt niks ik loop maar achter hem aan. "We hebben de echte dader. Je mag gaan." Ik keijg mijn spullen terug. Ik ben nog nooit zo blij geweest om naar buiten te gaan. Ik zie Harry staan. "Harry!" ik ren op hem af en knuffel hem. Hij pakt me stevig vast. Ik verstop mijn gezicht in zijn nek. "Oh my gosh Shay ik heb je gemist." zegt hij. "Ik jou ook Hazz. Ik jou ook. Meer dan je denkt." zucht ik. "Hoe was het daar?" vraagt hij. "Ge-wel-dig het kon niet beter." "Ga je mee voor de echo?" "Uhuh." We stappen in de auto. Ik open het zonnescherm ding. (ik weet niet wat het echt is. maar je weet wel wat ik bedoel. dat ding wat je kunt open klappen waardoor de zon niet in je ogen schijnt en er zit een spiegel in.) Ik kijk in de spiegel. Ik zie er niet uit. Ik pak een borstel uit een tas die Harry mee heeft genomen. Ik kam mijn haren en doen dan mijn makeup een beetje. Dit ziet er al beter uit. "Shay je hebt al die makeup niet nodig. Je bent echt geweldig mooi zonder." zucht Harry. "Nee echt niet. Ik kom uit een vreselijke hell waar je je dood verveeld. Je niet mag douchen. Dus ik stink nu echt heel erg. En het enige wat je kan doen in de cel is nadenken. Ik mocht niet eens zingen. Omdat ik zorgde voor overlast." "Ik snap je al Shay na de echo gaan we douchen en dan gaan we niks doen." We komen aan bij het ziekenhuis en stappen uit. We lopen naar binnen. "We komen voor een afspraak bij de gynaecoloog." "En jullie zijn?" "Shay Hemmings en Harry Styles." "Ohja ik zie het hieer staan. Goed hier de trap op, dan rechts, eerste gang links, daar aan het eind rechts en dan de eerste deur links." "Okey bedankt." We lopen er naar toe. "Hey Shay leuk je weer te zien." zegt Lisa. (niet Harry's ex maar een andere.) "Hey Lisa." zeg ik. "Ik dacht dat je altijd Luke mee nam." "Dat had ik ook gedaan als hij niet was dood geschoten." zucht ik. Ik probeer mijn tranen in te houden. "Ooh meis toch sterkte." zegt Lisa. Ik ga liggen en ze smeert een koude gel op mijn buik. "Het gaat heel goed met de baby." Harry glimlacht en pakt mijn hand vast. Ik glimlach terug. Als we klaar zijn lopen we naar de auto. "Zeg Hazz hoe zit het met Luke's begrafenis?" "Dat gaan we nu regelen." "Okey dus jullie hebben nog niks zonder mij gedaan?" "Nee." "Mooizo." We rijden naar de begraafplaats. Ik zucht. De tranen beginnen weer te komen. Harry slaat zijn arm om mijn middel heen. "Het komt wel goed." fluisterd hij. We lopen naar binnen. We regelen alles. Als dat gedaan is gaan we naar huis. Ik open de deur en loop naar de badkamer. Als ik gedoucht ben en schone kleren en makeup op heb ga ik naar de keuken. Ik pak een papier en begin een speech te schrijven. Daarna pak ik mijn muziekschrift en begin met het schrijven van een lied. Ja ik heb inmiddels in al die jaren een paar schriften vol geschreven. Ik weet alleen niet wat ik er mee moet. "Wat doe je Shay?" "Schrijven." "Wat schrijven?" "Liedjes." zeg ik als ik net de laatste zin op schrijf. "Mag ik eens zien?" Ik pak alle andere schriften erbij. "Tuurlijk." "Wow. Dat is een beetje veel." "Dit is van de afgelopen 9 jaar." Hij begint te lezen. "Ik denk dat we hier wat mee moeten doen." "Wat dan?" "We gaan naar management en nemen het op met zijn allen." "Klinkt leuk." "Nou waar wacht je dan op let's go." zegt Harry. We stappen in de auto. Even later stappen we het gebouw in. We lopen naar mijn oude manager. We kloppen aan. "Waar kan ik jullie mee helpen?" "Hiermee." zeg ik terwijl ik alle schriften op zijn bureau leggen. "We wouden met zijn allen een album opnemen. Met deze liedjes." zegt Harry. "Goed dan ik zal er naar kijken en dan zal ik bellen. Ohja Shay gecondoleerd met het verlies van Luke." Ik geef hem een zwakke glimlach en zeg "Dankje." We lopen weer terug naar de auto. "Wat gaan we eten?" vraag ik. "Ohja we moeten nog boodschappen doen." zegt Harry. We gaan naar de supermarkt. We halen alles wat we nodig hebben. In de auto val ik inslaap. "Shaytje." "Hmm Luke laat me slapen." mompel ik. Ik schrik wakker. Luke is er niet meer. Ik krijg meteen tranen in mijn ogen. "Het komt wel goed Shay." zegt Harry. "Slaap nog maar even op de bank verder ik haal de kids wel op." "Thanks Hazz." Ik geef hem een kus op zijn wang. Hij bloost. "Doegh Shay." "Doegh Hazz." Ik ga op de bak liggen met een dekentje. Luna en Demon komen direct bij mij liggen. Ik val direct in slaap. "Mamaaa!!" hoor ik een stel kinderen enthousiast roepen. Ik lag net zo lekker te slapen. "Hey mijn engeltjes." zwg ik terwijl ik ze knuffel. "Waar was jij heen mama?" vraag Ashlynn. "Mama was in de gevangenis, omdat de politie dacht dat ik papa had dood geschoten. Maar dat was niet zo. Toen ze de echte dader hadden gevonden mocht ik gaan." "Ik heb jou heel eeg gemist mama." huilt Ashlynn. "Ik jou ook mijn prinses. Maar je had ome Harry nog." "Ja maar ik hou van jou mama. En ome Harry is niet jou mama." Ik glimlach. "Ga je mama helpen met eten koken?" "Jaah!" "Mag ik ook helpen?" vraagt Darcy. "Tuurlijk kom maar." Ik knipoog naar Harry. "Mag ik ook?" vragt Harry met een kinderstem. "Ja hoor kom maar klein kindje van mij." zeg ik met een bekakte stem. Ik doe Ashlynn en Darcy een schort om. "Aiden! Damïan!" "Ja mama?" vragen ze. Ik kijk Harry met grote ogen aan. "Gaan jullie maar even tv kijken." "Ja is goed mama." zeggen ze. Ik kijk Harry aan. "Ash en Darc jullie mogen wel tomaatjes snijden." "Is goed mama." Ik maak tomaatjes schoon zet een bak neer en geef ze een snijplank en een mesje. "Wel voorzichtig doen." "Ja mama." Ik loop naar Harry. "Okey Hazz wat heb jij ze verteld in de tijd dat ik weg ben geweest?" "Niks." "Nou de waarheid Hazz." "Okey ik heb ze vertelt dat jij nu hun mama bent. Nog niet officieel, maar voor hun wel." "Okey." "Vind je het niet leuk?" "Ik vind het niet erg. Ik moet er even aan wennen." We besluiten een pasta te maken met salade. "Auw." hoor ik achter mij. Ik loop naar de tafel. De clumsy Ashlynn strikes again. Ik pak een prinsessen pleister en plak die op de snee. Ik geef er ee kusje op. Als we klaar zijn dekken we de tafel. "Aan tafel!!" Damïan en Aiden komen eraan gestormd. We eten gezellig. Na het eten voed ik Perrie en Ashton en breng ik ze naar bed. "Hazz blijf je hier?" "Euhm ja over dat. Lauren heeft mijn huis gekocht en woont er nu." "Echt?" "Jah." "En waar zit jij nu?" "Nou euhm als je het niet erg vind heb ik Damïan en Darcy hier een kamer gegeven." "Ooh okey dus je blijft hier?" "Ja." "Gezellig." Ik breng de kinderen naar bed. "Weetje mama. Jij ent veel liever dan mijn oude mama." zegt Darcy. Ik bloos. "Slaaplekker kleine meid." "Slaaplekker mam." Ik loop naar beneden. Ik kruip tegen Harry aan. Niet dat ik hem nu zie als vriendje. Nee dat sowieso niet. Ik zie hem nu nog als mijn bestie. "Hazz? Zullen we naar bed gaan?" vraag ik rond een uur of tien. "Ja goed plan." We staan op en nadat we onze tanden gepoetst hebben kruipen we het bed in. "Slaaplekker Hazz." "Slaaplekker Shay."

I'm Australian?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu