{Sanne}
Samen met Demi loop ik de Albert Heijn in. 'Ik heb geen zin om te werken' zeurt Demi.'Ik ook niet' zucht ik. 'Maat als je niet ontslagen wilt worden zou ik het toch maar doen'
Demi knikt maar en we lopen naar achteren, waar onze baas, Hans, al staat te wachten. 'Net op tijd' blaft hij. We verontschuldigen ons en trekken snel de werkkleding aan. 'Sanne, jij staat bij de brood afdeling' roept Gerlinde. 'Bij mij en Katja'
Lekker is dat. Gerlinde valt nog wel mee, maar Katja is echt een trut. Met een zucht loop ik met Gerlinde mee. Katja staat al brood te bakken.
'Ah, je bent er. Eindelijk.' Zucht ze.
Gerlinde verontschuldigt zich. 'Sorry Kat, ik moest Sanne even ophalen'
Katja grinnikt. 'Geeft niet. Sanne, doe jij de paasbroodjes? Dan doen Gerlinde en ik wel de gewone broodjes.'
Ik zucht. Tuurlijk. 'Ach ja'
De paasbroodjes zijn het moeilijkst om te maken en daarom wil Katja natúúrlijk dat ik het doe. Het is dat ik hier geld verdien, anders was ik echt allang weggeweest. Demi is wel aardig, en Mandy en Timo ook wel. Maar de rest..
Met een zucht begin ik de paasbroodjes te bakken. Ondertussen moet ik ook nog opletten of er nog klanten zijn die brood willen laten snijden ofzo, dus dat schiet niet echt op. Er komen twee jongens aanlopen, van mijn leeftijd. 'Ik wil chocolade broodjes' zeurt de kleinste, een jongen met bruin haar.
De andere jongen zucht. Hij heeft blond haar, met blauwe ogen. Hij is best knap.
'Nee Dion we gaan gewoon croissantjes halen, zoals Sam had gezegd'
Ze lopen naar me toe. Ik doe alsof ik niks van het gesprek heb gehoord. 'Wat mag het zijn?' vraag ik beleefd.
De blonde jongen kijkt me even aan. Een vlinderbom ontploft in mijn buik. Rustig, Sanne. Dit is maar een gewone jongen. 'Eh..'
De ander jongen port de blonde jongen in zijn zij. 'Kaj zeg nou wat'
Hm. Hij heet dus Kaj. 'Mijn vriend wilde graag chocolade broodjes' zegt de kleinere jongen dan maar. Ik grinnik. 'Hoeveel?'
'Doe maar vijf'
Kaj lijkt nu wakker te worden. 'Ja, vijf. Inderdaad. Vijf broodjes.' De kleine jongen kijkt me aan met een blik waarvan ik moet lachen. Ik geef hem de zak en Kaj rekent af. Dan lopen ze weg. Ik hoor Kaj zuchten. 'Dioni. Ik zei croissantjes, en géén chocolade broodjes. Hoe moet ik dit aan Sam uitleggen?!'
'Had jij maar wat moeten zeggen, je zat telkens naar die meid te staren'
Gerlinde komt naast me staan. 'Leuke jongen?' Ik grinnik. 'Die blonde is wel leuk, maar ik zie zo vaak leuke jongens. Meestal zie je ze nooit weer. Ik kijk wel uit om op een van hen verliefd te worden'
Gerlinde knikt. 'Zou ik ook niet doen'
Timo komt aanlopen. 'Hee, Sanne. Kom je me helpen met de vakken?' Ik grinnik. 'Ik zou graag willen, maar ik ben hier nodig'
Timo grinnikt. 'Weet ik. Jammer. Wanneer heb je pauze?'
Ik kijk op mijn horloge. 'Wat mij betreft zometeen. Ik moet je wat vertellen'
Timo is homo. De meeste meiden hier vinden hem maar raar, maar hij is best aardig en het is de laatste tijd een goede vriend van me geworden.
'Sanne?' roept Katja. Geïrriteerd draai ik me om. 'Ja?'
'Er staat een klant, kan je die even helpen?' Timo rolt met zijn ogen. Ik zucht. 'Oke, maar daarna heb ik pauze'
Gerlinde komt aanlopen. 'Zometeen al? Je bent er pas net'
Timo grijnst, roept een afscheidsgroet en gaat dan weer verder. Ik loop naar de balie.
Er staat een oude vrouw. 'Hallo, kan ik u helpen' vraag ik. 'Ik wil graag..' zegt de vrouw nadenkend. 'Even denken hoor.'
Ik knik beleefd en wacht. Tien minuten later weet de vrouw nog steeds niet wat ze hebben wil. Katja loopt langs. 'Lukt het?' Ik zucht en rol met mijn ogen. 'Deze vrouw weet nog steeds niet wat ze wil bestellen. Maar verder lukt het best'
Katja grinnikt en loopt verder, om Gerlinde te helpen met de paasbroodjes die ik had achtergelaten.
Als het wat rustiger is zeg ik snel tegen Gerlinde en Katja dat ik pauze neem. Snel loop ik naar achteren, waar Timo en Demi al zitten. Mandy zal zo ook wel komen.
'He San, lukte het een beetje met Gerlinde en Kat?' vraagt Demi lachend. 'Het was geweldig joh, wil je zo eens ruilen?' zeg ik zwaar sarcastisch.
Demi is bevriend met Gerlinde en Katja. Met Katja niet heel erg, maar ze mogen elkaar wel. 'Please Deem' smeek ik. Demi moest achter de kassa. Dat is ook niet echt leuk, maat het is leuker dan de bakkerij. Nou ja, de bakkerij is ook leuk, alleen dan moet je wel met leuke mensen werken.
Mandy komt binnenlopen. 'Hey mensen'
We groeten terug. Timo geeft me een bekertje koffie. 'Lekker, dankje'
Mandy en ik gaan snel zitten en we kletsen wat met zijn vieren.
'Mandy wat moest jij doen'
Mandy grijnst. 'Vakken vullen. Ruilen?' Ik knik enthousiast. 'Ja, leuk. Doe jij dan de bakkerij?'
Ze knikt. 'Is goed'
{Roos}
Samen met Asha sta ik op het vliegveld van London. Asha moet zowat huilen. 'Sorry Ash..' snik ik. Kut, waarom begin ik zelf nou ook te janken. We geven elkaar nog een laatste knuffel. 'Ik ga je echt missen Roos'Ik knik. 'Ik jou ook, fucking erg'
Asha zucht. 'Waarom ga je nou'
'Ik wil terug naar Nederland, London brengt zoveel slechte herinneringen. Sean kan me vinden, in Nederland word dat moeilijker. Sorry Ash maar ik wil zo graag terug'
Asha knikt. 'En nu moet je het vliegtuig in, anders mis je m nog'
Ik knik huilend, geef haar nog een laatste knuffel en stap dan het vliegtuig in.
Terug in Nederland
Ik sta op het vliegveld. Anouk zou me ophalen, dus ik ga maar op een bankje zitten wachten. In de verte zie ik haar al. Ik ren naar haar toe en omhels haar. 'Roos.. ik heb je zo gemist' snikt ze. 'Ik jou ook' snik ik.
'Kom we gaan naar huis' zucht ze. Ze pakt twee koffers van me en trekt ze achter zich aan. 'Hoe? Heb je een auto?' vraag ik verbaasd. Ze schudt haar hoofd. 'Nee, een vriend van me wilde me wel brengen en halen'
'Een vriend of je vriend?' zeg ik lachend. Anouk rolt met haar ogen. 'Een vriend. Maar ik zou hem best als vriendje willen hoor. Zeg dat maar niet tegen hem, anders ga ik dood'
We lopen naar een jongen toe. 'Dit is Roos' stelt Anouk me voor. 'Hoi' zeg ik glimlachend. 'Samuel, zeg maar Sam. Je komt uit London, toch?' Ik knik. 'Ja'
'Ah. Komen jullie? Ik heb de auto nog meer nodig vandaag' grijnst hij. We knikken en lopen met hem mee naar de auto. We stappen in. Samuel legt mijn spullen in de achterbak en gaat zelf voorin zitten. Dan rijden we weg.
JE LEEST
I Love You To The Moon And Back (ft. B-Brave)
FanfictionSanne werkt bij de Albert Heijn en komt op een dag Kaj tegen. Hij doet iets met haar, maar wat? En zal ze hem ooit nog terugzien? Anouk woont op zichzelf, sinds kort samen met Roos. Ze ziet Samuel wel zitten, en hij haar ook wel, maar als ze bij el...