15

90 4 1
                                    

-Roos
Samen met de anderen lig ik in de tuin. Het is bloedheet, bijna veertig graden. De jongens hebben een zwembad achter huis, alleen maar voor de verkoeling. Oke, Dioni heeft ze gesmeekt om een zwembad maar ja. Wat boeit het ook.

Alle meiden behalve ik liggen erin. Ik heb het niet zo op zwembaden, laat mij maar gewoon lekker zonnen. Kaj en Cassius zitten er ook in, en spetteren Sanne en Danielle nat. Ik schuif wat verder bij het zwembad weg, voor het geval ik nat word. Samuel grinnikt. 'Ben je allergisch voor zwembaden ofzo?'

Ik grijns. 'Nee, ik hou gewoon niet zo van zwemmen. Net zoals jij niet van lachen houdt'

Dioni begint te lachen. 'Die was raak'

Jai knikt, ook lachend. 'Echt waar Sam. Laat je je gewoon dissen door een méísje?' Ik kijk hem nep beledigd aan. 'Nou, bedankt.' Jai grijnst. 'Sorry'

Jai gaat ook het zwembad in. Dan richt ik me op Samuel. 'Hoe zit het tussen Anouk en jou?'

Hij zucht. 'Ze is klaar met me.' Ik knik. 'Volgens haar zit je telkens met anderen te flirten'

Hij zucht. 'Dat is het probleem juist, dat dóé ik geeneens.' Ik kijk hem verbaasd aan.

'Hoe komt ze op dat idee dan' zeg ik dan.

Samuel haalt zijn schouders op. 'Ik doe gewoon aardig tegen die meisjes, en dan is ze al jaloers. Ze is gewoon zo'n type dat snel jaloers is.' Ik knik. 'Is ze altijd al geweest.'

Samuel gaat ook het water in, en gaat naast Anouk zitten. Ze praten even en knikken dan.

Ik ga naast Dioni liggen. 'Moet jij niet in het zwembad liggen?'

Hij grinnikt. 'Anders ben jij hier zo lonely'

Ik glimlach. 'Ik zit amper vijf meter van het zwembad af, sukkel.'

-Anouk
Gewoon vrienden.

Het doet pijn aan mijn hart om te zien dat hij hier heel tevreden mee lijkt.

Ik ben dat namelijk niet.

Oke, ik heb me gedragen als een jaloers kreng, en daar schaam ik me ook best voor. Waarom vergeef ik hem niet gewoon? Ik hou van hem..

Cassius spettert water op mij en Danielle. Ik lach en spetter wat water terug. Danielle besteedt er geen aandacht aan. Arme Cass. Volgens mij ziet hij haar echt wel zitten, maar kan Zoë niet van hem wegblijven. Straks maar eens met hem praten. Danielle vindt hem nog steeds leuk, en ik vind het vreemd dat Cassius het nog niet eens weet.

Hmm.

Ik zie dat Roos en Dioni liggen te zoenen. Ik grinnik en spat wat water op ze. Roos gilt. 'Die krijg je terug!'

Ze rent de schuur in. Iedereen kijkt haar verbaasd na, inclusief Dioni, die er wel om kon lachen. Roos komt terug met de tuinslang, sluit hem aan en begint dan op me te spuiten. 'Roos!' gil ik.

Ze begint te lachen. 'Karma!'

'Dat krijg je ervan als je Roos boosmaakt' zegt Dioni lachend.

-Cassius
Ik stap uit het zwembad en ga op het gras liggen. Hmm. Een berichtje van Zoë.

Zoë: Hey x
Cassius: Heyy x
Zoë: Heb je wat te doennn x
Cassius: Ben ff met me vrienden groep x
Zoë: Okay, ander keertje x
Cassius: Zekers x
Zoë: Moet nu gaan, Amber heeft hulp nodig in de keuken. Nour en Sterre hebben weer eens koekjes gebakken, raad eens wie het moeten opruimen x
Cassius: Oke, bye x
Zoë: Doegg x

I Love You To The Moon And Back (ft. B-Brave)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu