7

122 4 1
                                    

{Kaj}
We rijden met twee taxi's naar het vliegveld. Sanne, Dioni, Roos en ik in de ene en Danielle, Cassius, Jai, Samuel en Anouk in de andere. We hebben al afscheid genomen van Jennifer en Thomas en hebben onze spullen gepakt.

Roos heeft nog niet veel gezegd. Toen ze boven was met Dioni heb ik verteld over mijn vermoedens: dat ze is verkracht. De anderen dachten hetzelfde.

Roos hangt de hele tijd tegen Dioni aan. Hij vind het wel best. Ze zijn beide uitgeput maar hebben in elk geval elkaar. Ik merk dat Sanne ook naar Roos en Dioni zit te kijken. Ik glimlach en pak haar hand. 'Het is allemaal goed gekomen'

Ze knikt. 'Gelukkig wel'

'Ja' zegt Dioni. Roos knikt.

'Roos' zegt Sanne zacht. Roos kijkt naar haar. 'Ja'

'Wat heeft hij met je gedaan?' We kijken alledrie naar Roos. Er rolt een traan over haar wang. Dioni veegt hem weg. 'Rustig maar'

'H-hij h-heeft me v-v-verkracht' snikt ze. Dioni knuffelt haar geschrokken. 'Roosje..'

Ze veegt haar tranen weg. 'Sorry dat ik zo zit te janken'

Ik glimlach. 'Boeit niet, had ik ook gedaan'

Dioni knikt. 'Heb je aangifte gedaan?' Roos knikt. 'Ja. Hij zit vast voor tien jaar'

We halen opgelucht adem. De taxi stopt en we stappen uit. De anderen zijn er nog niet. 'Oke, wat gaan we doen?' vraagt Dioni. 'Foto' roept Sanne. We knikken allemaal lachend en ik pak de selfie stick.

'Cheese!' roep ik. We lachen allemaal en dan is de foto gemaakt. De andere taxi komt aanrijden. De anderen stappen uit en lopen naar ons toe. We lopen naar het vliegtuig toe. Dan ineens zie ik een soort schaduw bij de pilaren waar we langs lopen. Het volgt ons. Zou het Sean zijn?

Snel loop ik naar Dioni toe. 'Iemand volgt ons volgens mij. Hou Roos in de gaten'

Hij knikt dankbaar. Dan loop ik weer naar Sanne. Ze glimlacht.

We stappen het vliegtuig in. Roos en Dioni gaan naast elkaar zitten, ik en Sanne, Cassius en Samuel en Anouk en Danielle. Jai zit naast een klein meisje.

In Amsterdam

We stappen snel uit. Roos kijkt schuw om zich heen en blijft in de buurt van Dioni. We rijden met een taxi naar ons huis. Als we er zijn stappen we allemaal uit en lopen we het huis in. Daar gaan we op de bank zitten. Niemand zegt iets.

Na een paar minuten verbreekt Anouk de stilte. 'Wat gaan we nu doen?'

Roos kruipt tegen Dioni aan en zegt niks.

'Roos?' vraagt Anouk. 'Ja'

'Wat heeft hij gedaan dat je zo.. stil bent?'

Ik kijk Anouk aan met een blik waarvan ze hopelijk begrijpt wat ik ermee wil zeggen. Ze kijkt geschrokken en zegt niks meer. Iedereen kijkt nu naar Roos. 'Ongemakkelijk' mompelt Roos.

Dioni glimlacht en pakt haar hand. 'Anouk ik heb je niet alles verteld' zegt Roos zacht. Anouk kijkt op.

'Sean dwong me om die dingen te doen. Anders zou hij al mijn vrienden en vriendinnen vermoorden. Ik weigerde.. hij schoot Léa, mijn beste vriendin, neer. Ik was wanhopig en wist niet wat ik moest doen. Hij dreigde ook jou neer te schieten. Ik weigerde nog steeds, en hij schoot nog iemand neer. De verkeerde.. ik heb gewoon twee moorden op mijn geweten, alleen omdat ik weigerde die dingen te doen. Ik voel me er zo schuldig over' de tranen rollen over haar wangen.

Dioni geeft haar een kus. 'Rustig maar'

We kijken haar ongelovig aan. Anouk loopt naar haar toe en gaat naast haar zitten. 'Ik wist niet dat hij zo erg was.. dat ik al die tijd zo blind ben geweest dat ik niet zag dat je dingen verborgen hield.. sorry Roos'

Wow. Zo'n verhaal had ik nooit gezocht achter zo'n lief meisje. Ik snap dat Dioni gek op haar is.

De volgende dag

Iedereen is hier blijven slapen. We zitten allemaal al beneden, behalve Roos. Dioni heeft haar laten liggen. Ze was uitgeput en ik denk dat ze nog wel even doorslaapt.

Dioni zelf is ook niet fit. Hij hangt de hele tijd voor de tv, ziet hartstikke bleek en reageert zowat nergens op. Raar stel zijn hun. Niet verkeerd bedoeld ofzo.

{Dioni}
Met een zucht pak ik mijn mobiel om wat te tweeten.

@officialdioni: this shit killing me
|
@KAJVANDERVOORT: ben er voor je bro
@JWMUSICOFFICIAL: me too
@CasszRon: je kan bij me terecht bro !
@SamuelYPL: we slepen je dr wel doorheen bro

Ik glimlach en ga ondersteboven op de bank liggen. 'Dion' zegt Sam zacht. Ik kijk op. 'Misschien moet je even gaan slapen ofzo'

Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben geen mietje'

Waarom ben ik zo fucking onrustig?!

Ik ben niet ziek ofzo, gewoon onrustig. Kaj zucht. 'Jezus wat ben jij onrustig'

Ik zucht eh sta op, om een glas appelsap te pakken. Dan ga ik aan de tafel zitten, naast Kaj. 'Wat is er nou' vraagt Jai. De meiden gaan even naar de stad en we blijven met zijn vijven achter. Zessen als je Roos meetelt, maar die is boven.

Ik haal mijn schouders op. 'Ik heb werkelijk geen idee.'

Cassius komt ook aan de tafel zitten en dan is het stil. 'Horen jullie dat rare geluid ook?' vraagt Kaj dan. Er klinkt wat op het dak. Ik spring overeind en race naar boven. Het raam staat open en Roos is weg. Ik klim het raam uit en zie nog net een auto wegrijden.

'Roos' schreeuw ik. Moedeloos laat ik me zakken. 'Bro?' hoor ik Samuel zeggen. De anderen komen de kamer ook binnenstormen. 'Dion?'

'Ze is weg'

De deur beneden klinkt. 'We zijn thuis!' Roept Anouk. 'Sst, Roos slaapt misschien nog' sist Danielle.

'Hierboven' roept Kaj. De meiden komen aanlopen en als ze binnenkomen kijken ze ons verbaasd aan. De tranen rollen ineens over mijn wangen.

'Waar is Roos' vraagt Anouk angstig. 'Ze is weg' sis ik. Woedend sta ik op en ren ik naar beneden. Vervolgens ren ik naar de voordeur en smijt ik hem open. Dan ren ik in de richting waarin de auto is gereden. Ik hoor dat de anderen wel achter me aanrennen, maar me niet bij kunnen houden.

Waar de fuck ren ik heen?! Naar links. Naar rechts. Tot ik de auto van Sean heb gevonden. Hij staat bij een tankstation en Sean staat haastig te tanken.

Hij ziet me niet aankomen maar is net klaar. Hij gaat snel naar binnen om te betalen. Roos zit in de auto. Ze wil uitstappen maar een hulpje van Sean houdt haar tegen. Fuck you Sean. Ik ren op het hulpje af en gooi hem tegen de grond.

Kaj, Samuel, Jai en Cassius komen aanrennen en gooien de andere hulpjes tegen de grond. Maar Sean heeft veel hulpjes. Maar dan ook echt veel. Twee hulpjes rennen op me af en pakken me vast. Ze nemen me mee. What the fuck?!

'Kaj' schreeuw ik. Een hulpje geeft me een klap en ik hou me maar stil. Kaj komt aanrennen, samen met de andere jongens. Jai ontbreekt alleen. 'Blijf van Dioni af' sist Kaj. 'Waarom zou ik' snauwt een hulpje.

'Omdat ik het zeg' snauwt Kaj.

De hulpjes laten me op de grond vallen en rennen weg. 'Roos' piep ik. De auto rijdt weg.

'Dion' zegt Kaj bezorgd. Hij helpt me overeind en ondersteunt me bij het lopen. 'Gaat het wel' zegt Samuel, ook al bezorgd. 'Wat maakt het uit hoe het met mij gaat, denk eerder aan Roos' snauw ik. Jai komt aanlopen. 'Het is niet gelukt..'

De meiden komen aanrennen. 'O my god' roept Sanne als ze ons ziet. Er rolt een traan over mijn wang. 'Ze is weg' zeg ik voor de derde keer vandaag.

'We gaan haar halen' zeg ik maar.

Ik ren naar huis. Wow, heb ik zo snel gerend? Normaal doe ik een kwartier of twintig minuten hierover, en nu vijf. Boeiend. De anderen rennen achter me aan. Sam wijst me op Seans auto die voor een soort huis staat. Ik slaak een zucht van opluchting. Roos is in elk geval niet naar Londen.

I Love You To The Moon And Back (ft. B-Brave)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu