5

162 4 0
                                    

Extra lang hoofdstuk, omdat het Pasen is. Heuj. Veel plezier met lezen!

{Anouk}
Met knallende koppijn word ik wakker. God, wat heb ik gedáán?! Met het idee dat het niet veel goeds is geweest kleed ik me aan. Dan loop ik naar beneden. Iedereen zit er al, behalve Dioni.

Hee, Roos ontbreekt ook. 'Waar is Roos?' vraag ik verbaasd. Iedereen haalt zijn schouders op. Een naar voorgevoel bekruipt me, maar ik zeg niks. Ik heb met Roos afgesproken dat ik dat pas mocht doen als ze een van de codes stuurde: rood of paars. Rood is dat ze Sean heeft gezien en paars is dat hij haar heeft.

Brr.

Samuel geeft me een kus. Ik glimlach. De deur gaat open en Dioni komt binnen. 'Hoi' groet hij. Hij heeft grote wallen onder zijn ogen, dat heeft hij anders nooit. Hm, gek.

We gaan aan de tafel zitten. 'Waar de fuck kan die mongool uithangen' zeg ik dan.

'Heeft ze je geen smsje gestuurd ofzo?' vraagt Dioni hoopvol. Hm. Goed idee, ik heb mijn telefoon de hele dag nog niet aangehad. Wat ook niet gek is, aangezien ik net wakker ben.

Snel doe ik mijn mobiel aan en wacht ik. Eerst moet de wifi goed meewerken en dan pas krijg ik alles binnen.

*Bericht van "Roos"*

Staat er op mijn beeldscherm. Dioni kijkt me doordringend aan. 'En?' Ik knik. 'Ze heeft me iets gestuurd!'

Snel open ik het smsje. Het moet nog even laden. Dan zie ik het. Nee..

*Paars, London*

Ik hou me vast aan de tafel en probeer niet te vallen. Sean.. hij heeft Roos. Hij heeft haar. Niet te geloven. 'Hallo? Anouk?' hoor ik Dioni roepen.

'Hij heeft haar' mompel ik. 'Hij heeft haar gewoon gepakt'

Nu kijkt iedereen me vreemd aan. 'Wat bedoel je?' vraagt Samuel.

Ik zucht. Het voelt zo slecht om een privé geheim van Roos te vertellen. Roos schaamt zich er echt kapot voor.

'Eh.. ik moet jullie iets vertellen' zeg ik dan ongemakkelijk. Iedereen kijkt me onderzoekend aan. 'Beloof dat jullie niks doorvertellen ofzo' zeg ik snel. Iedereen knikt. 'Roos schaamt zich hier echt kapot voor' voeg ik er aan toe.

'Roos verhuisde vier jaar geleden naar Londen. En eerst had ze het er best leuk. Ze had vriendinnen en ook een vriendje. Sean. Sean was een fucking bedrieger. Ze was te verliefd op hem en zag het niet. Haar vriendinnen hebben het zo vaak tegen haar gezegd, maar ze wilde het maar niet geloven. Haar vriendje Sean kon geen pimp zijn. Maar dat was hij wel. Op een dag vond ze hem niet leuk meer en maakte ze het uit. Sean werd razend. Hij heeft haar op haar bed gegooid en zoals hij het noemde haar "kapot geneukt". Hij ging door. Hij deed dingen die Roos niet wilde. Elke dag. Als ze ook maar iets dreigde te vertellen zou hij haar vermoorden, en al haar dierbaren. Dat wilde ze niet op haar geweten hebben. Op een dag is ze toch naar de politie gestapt, toen ze er echt gek van werd. Die hebben Sean opgepakt. Roos kon weer vrij leven en was weer gelukkig. Alleen toen hoorde ze dat hij binnenkort weer vrij zou komen. Ze heeft halsoverkop haar spullen gepakt en is hierheen gekomen.'

'En wat heeft dat te maken met nu?' vraagt Kaj zacht.

'Roos en ik hadden iets afgesproken, iets heel doms, iets heel kinderachtigs. Een soort code. Code rood was dat ze hem gezien had en code paars is dat hij haar weer heeft gevonden.'

'Ja?' vraagt Dioni zenuwachtig. Ik pak mijn mobiel en laat hem het smsje zien.

*Paars, London*

'En dat betekent?' vraagt Cassius. Dioni zit levenloos voor zich uit te staren. 'Dioni..' zegt Danielle. 'Jullie begrijpen er ook niks van, echt helemaal niks! Roos zit in fucking Londen!' schreeuwt Dioni.

I Love You To The Moon And Back (ft. B-Brave)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu