18

84 2 1
                                    

7 jaar later

-Samuel
'Papa, waar is mama?' vraagt Jamie. Ik glimlach en zet hem op schoot. Met zijn vijf jaar ziet hij er al behoorlijk goed uit, deze jongen gaat later aandacht van veel meisjes krijgen.

'Ik heb geen idee, heeft ze Emma al gebeld?' Jamie knikt. 'Ja. Ze kon niet.' Ik zucht. Emma kan nóóit als we haar bellen om op Jamie te passen.

Anouk komt binnen. 'Hey schat. Nu je toch meegaat zal je wel in pak moeten, hmm?' Ze geeft me een kus en loopt dan met Jamie naar zijn kamer.

Nadat Anouk had gezegd dat het ècht klaar was is ze twee weken later met hangende pootjes bij me teruggekomen. Ik ben daar echt heel blij mee, we hebben het meteen goedgemaakt en twee jaar later stond Jamie op de wereld.

Mijn gedachten worden verstoord door de bel. Anouk verschijnt. 'Doe jij open?' Ik knik en loop naar beneden. Dat zullen Jai en Sterre wel zijn, met kleine Nola van vier, bijna vijf.

Ik doe de deur open en zie inderdaad Jai en Sterre. Nola huppelt naar binnen.

Jai heeft een tijdje met Sterre gedatet, en toen is het aangegaan. En vier, bijna vijf jaar geleden kregen ze Nola. Het is een schatje.

Ze lopen naar binnen. 'Sterre!' hoor ik Anouk gillen. 'En Jai' roept Jai lachend. Sterre grinnikt. 'Super leuk om je weer te zien Sam'

Ik geef haar een knuffel en Jai een bro-hug. 'Waar is Jamie?' roept Jai dan. 'Hier' hoor ik Jamie vrolijk roepen. Jai grinnikt. 'Gaat hij ook mee?' Ik zucht en knik dan. 'Het zal wel moeten. Emma wil niet meer op hem passen.'

Sterre schiet in de lach. 'Snap ik eigenlijk wel. Nee hoor, het is een schatje. Als je een oppas nodig hebt breng je hem maar.' Jai knikt. 'Ja.'

'Anouk ben je klaar' roep ik dan. Anouk komt de trap aflopen, met Jamie achter zich aan. Hij is in pak, met dezelfde stropdas als ik. Jai grinnikt. 'Zozo, die ziet er goed uit'

Nola kijkt hem vrolijk aan. 'Hoi Jamie!' Jamie springt van de trap af. 'Hoi!'

'Kleuters..' zuchten Anouk en Sterre tegelijk. Ze schieten in de lach.

'Gaan we?' vraag ik dan. Ze knikken alle drie. We lopen naar de auto. Ik ga voorin zitten, samen met Jai. Anouk en Sterre gaan achterin, met Jamie en Nola op schoot.

Ik start de auto en rij dan weg, naar het strand.

-Sanne
Ik kijk in de spiegel. Melissa kijkt mee. Kaj tilt haar op en zet haar op zijn schouders. 'Ik zie twee mooie dames in de spiegel.' Ik grinnik. 'Je bent lief. Gaan we?' Hij knikt. 'Maar eerst wachten op Cassius en Danielle.'

Ik glimlach. 'Mèt Damian!' roept Melissa. Kaj knikt lachend. 'Met Damian.'

'Itte naar Isa' roept Melissa. Ik glimlach. Ze is drie jaar, bijna vier, maar ze lijkt wel vijf. Isa, eigenlijk Isabella, is het dochtertje van Roos en Dioni. Ik glimlach. 'Straks.' Melissa knikt en wankelt even. Kaj grijpt haar meteen vast. 'Kaj zet haar gewoon neer' zeg ik lachend. Kaj knikt grinnikend en zet Melissa met haar beide beentjes op de grond.

Ze huppelt naar haar eigen kamer, waardoor ik alleen achterblijf met Kaj. Hij geeft me een zachte kus. 'Kom je? Cass en Danielle zijn er.'

Ik knik en loop naar Melissa's kamer. 'Melis, Damian is er'

Ze springt op van haar mega mindy pop en rent naar beneden. Ik kijk Kaj bezorgd aan. 'Ooit valt ze van die trap af.' Kaj knikt. 'Daar gaan we wat aan doen.'

We lopen naar beneden en zien dat Melissa de deur al open heeft gedaan. Ze staat al met Danielle te kwebbelen.

Eigenlijk wilde Danielle Cassius niet, maar na een jaar zijn ze bij elkaar gekomen. Hun zoontje Damian is drie, en echt net Cassius.

We stappen kletsend in de auto, terwijl we naar het strand rijden. Onderweg bliept mijn telefoon. Ik zet hem aan en zie dat Danielle een berichtje heeft gestuurd in de groepsapp.

Danielle: Zou ze zenuwachtig zijn?
Sanne: duh. Da's toch logisch
Sterre: Indd
Anouk: Ja denk et wel hahah
Danielle: ja sorry hahah

Ik stop mijn mobiel weg en zie dat we er zijn. 'We zijn er' zegt Kaj lachend. Ik stap uit en pak Melissa's handje. 'Bij mama en papa blijven he?' Ze knikt braaf. 'Ja mama'

Anouk en Sterre komen naar ons toe rennen. 'Hey' roept Sterre. Ik glimlach. 'Hey'

Kaj en Cassius lopen naar Samuel en Jai. De kinderen blijven bij ons staan, niet echt wetende wat ze moeten doen. Ik kniel neer bij Damian en Jamie. 'Ga maar even naar papa.'

Ze rennen naar hun vader. Melissa houdt mijn been vast en kijkt me met grote ogen aan. Haar lichtblonde krullende haar valt net over haar schouders, waardoor ze net een model lijkt.

Danielle maakt een awh geluidje. 'Soms wou ik dat ik ook een dochtertje had', zegt ze lachend. 'Maar Damian is echt een schatje.'

-Roos
Samen met mijn moeder loop ik wat over het strand. 'Roosje.. je hebt al een kind van hem, je kan nu nog nee zeggen' zegt mijn moeder wanhopig. 'Nee mam. Ik hou van Dioni' snauw ik. Mijn moeder kijkt me boos aan. 'Als jij met hem trouwt verhuis ik weer naar Spanje.'

Ik haal mijn schouders op. 'Doe maar, ik hou teveel van Dioni om nee te zeggen.'

Mijn moeder loopt razend weg. Ik zucht.

Mijn vader kon niet komen door een opdracht van zijn werk ofzo.

Alleen mijn broer Jeffrey is er. Ik loop naar hem toe. Hij sluit me in zijn armen. 'Waar is mama?' Ik haal mijn schouders op. 'Dat boeit me geen ene flikker.' Jeffrey kijkt me verbaasd aan. 'Wat?'

'Ze wil niet dat ik met Dioni trouw' zucht ik. Jeffrey knikt begrijpend. 'En dat doe je zeker wel?' Ik knik onthutst. 'Tuurlijk. Ik hou echt van hem Jeff'

Jeffrey glimlacht. 'Ik zie het aan je. Als je maar gelukkig met hem word.' Ik glimlach en knuffel hem plat. Het is echt een schat van een jongen, ik ben zo blij dat hij mijn broer is.

Jeffrey trekt zich los uit de knuffel. 'De ceremonie begint, zusje' zegt hij met tranen in zijn ogen. Ik glimlach. 'Je bent de beste broer ever'

Hij grijnst. 'Weet ik toch'

Ik geef hem een speelse duw in zijn zij en haal even diep adem. 'Waar is Isa' zeg ik dan ineens. 'Bij Dioni's ouders' stelt Jeffrey me gerust. Ik zucht opgelucht. 'Gelukkig.'

Jeffrey grinnikt. 'Roos, de ceremonie.'

Jeffrey knijpt bemoedigend in mijn hand. De ceremoniemeester staat er al. Dioni en ik wilden het graag op het strand, omdat dit altijd een speciale plek voor ons is geweest.

Dioni loopt al naar de ceremoniemeester toe. Zijn ouders kijken trots toe. Zij wel.

Dan loop ik met Jeffrey erheen. De laatste vijf meter loop ik alleen, en dan sta ik naast Dioni. 'Hey' fluistert hij. 'Hey' fluister ik terug.

De ceremoniemeester begint zijn verhaal. 'Wij zijn hier vandaag bijeengekomen om Roos van Kampen en Dioni Jurado-Gomez met elkaar te verbinden.'

Ik glimlach even naar Anouk, die een traantje wegpinkt. Samuel glimlacht terug, aangezien Anouk het niet doorheeft.

-Dioni
Dan richt de ceremoniemeester zich op mij. 'Dioni Jurado Gomez, wilt u uw leven delen met Roos van Kampen?'

Ik knik. 'Ja.'

Dan richt de man zich op Roos. 'Roos van Kampen, wilt u uw leven delen met Dioni Jurado-Gomez?' Ze knikt. 'Ja.'

De ceremoniemeester glimlacht naar me. 'Dan mag u nu de bruid kussen.'

Ik buig naar Roos toe en druk mijn lippen op de hare.

God.. ik ben getrouwd.

--------------------------------------

Hallow. Allereerst, ik heb serieus GEEN IDEE hoe zo'n bruiloft gaat en ik had geen zin om t op te zoeken op internet, dus jullie moeten et er maar mee doen. Dit is nog niet et laatste hoofdstuk hoor ;-)

I Love You To The Moon And Back (ft. B-Brave)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu