1 Camping

397 20 0
                                    

"Sebastiaan! Kom je?" Een klein jongetje met krulletjes kwam op Eline af rennen. "Mama! Heb je dat nieuwe speeltoestel gezien?" Ze glimlachte naar haar kleine jongen. "Zullen wij een lekker ijsje halen?" Vroeg ze hem. Hij knikte heftig en we liepen samen hand in hand naar de ijskraam. Het was een heerlijke zomerse dag en vandaag had Eline besloten om samen met haar kleine jongen van 5 naar de speeltuin van de camping te gaan. Niet veel later zaten ze samen aan een tafeltje te genieten van het zomer zonnetje. Sebastiaan had een raket gekregen waar hij met een volle glimlach van genoot. Ook Eline had een waterijsje. Sebastiaan had al snel zijn ijsje op en vroeg zijn moeder of hij terug mocht naar het klimrek vlakbij het terrasje. Ze knikte en al snel rende hij naar het speeltoestel waar hij zijn fantasie liet gaan.

Vanaf deze plek had Eline mooi uitzicht op het strandje van de camping en het speeltuintje waar Sebastiaan aan het spelen was. De zon scheen prettig op haar gezicht en een fris zomer briesje maakte het nog aangenamer. Het was zomervakantie en Sebastiaan was al een tijdje vrij. Eline zelf had ook vakantie genomen. Zelf was ze beveiliger op verschillende plekken in Maastricht. Vaak bij festivals, voetbal wedstrijden en andere drukke evenementen werd ze ingezet. Vandaag was zo'n dag dat ze langs gingen bij haar tante Eva die samen met haar vriend op de camping stonden. Eva had met moeite haar vriend, Wolfs, over gehaald dat hij mee moest naar de camping. Wolfs was niet zo'n persoon van veel stilte, maar Eva wou de oude Amsterdammer de fijne rust van een camping laten zien. "Ga je mee terug naar de caravan?" Riep Eline naar haar zoon. Sebastiaan keek om en ze zag in zijn oogjes dat hij liever de hele dag in het klimrek wou blijven hangen. "Kom, oom en tante zitten op ons te wachten." Sebastiaan liep mijn kant op en samen liepen ze naar het veldje waar Eva en Wolfs met de caravan stonden.

Na een kleine minuut lopen kwamen ze aan op het veld waar ze  Eva en Wolfs al buiten zag zitten. Eva was bezig met een rubik's cube op te lossen en Wolfs zat met zijn neus in de krant. "Kijk eens wie we daar hebben." Zei Eva toen ze de twee aan zag lopen. Wolfs zijn ogen kwamen als speetjes boven de krant. Hij keek even en daarna verdween hij weer in de krant. "Wat is er met hem?" Vroeg Eline nieuwsgierig toen ze Wolfs zag kijken. Eva lachte en zei: "Voor het eerst op een camping bedje geslapen." Eline wist dat camping bedjes niet al te comfortabel waren en al helemaal niet als je een goed verende boxspring was gewent. "Willen jullie wat drinken?" Vroeg Eva enthousiast en ze sprong op. "Ja lekker. Heb je iets fris?" Eva knikte en liep de caravan in. "En wat wil de stoere vent? Wolfs keek op en bestelde een kopje koffie. Eva stak haar hoofd buiten de caravan en zei: "Jij niet. Ik heb het natuurlijk over Sebastiaan. Wolfs zuchtte en wist dat het zo'n hap actie was van Eva om even het bloed onder zijn nagels vandaan te halen. Eigenwijs, maar oohw zo lief. Sebastiaan vroeg om een glas ranja en even later kwam Eva de caravan uit met een glas ranja, twee glazen fanta en een kopje koffie. Ze zette het kopje koffie voor Wolfs neer en gaf hem een knipoog. "Tante, heb jij dat super gave klimrek al gezien?" Vroeg Sebastiaan aan Eva. Omdat het gek is om achter tante te zeggen, zegt Sebastiaan vaak gewoon tante tegen Eva. Soms floept Sebastiaan er ook wel oma uit en dan ligt Eva helemaal in een deuk. "Vertel eens over dat grote klimrek." zei Eva. Sebastiaan vertelt over het klimrek en wat voor avonturen hij er allemaal al heeft beleeft. Opeens ging de mobiel van Wolfs. Wolfs stond op en liep de caravan in. Eva luisterde alle twee de verhalen af. Het verhaal van Sebastiaan en het telefoon gesprek van Wolfs. Het enige wat ze er van begreep, was dat waarschijnlijk Mechels aan de andere kant van de telefoon sprak. Niet veel later komt Wolfs weer naar buiten. "We hebben een zaak bij de Jeker." Zei Wolfs. Eva zuchtte. Een dubbel gevoel kwam naar boven. Aan de ene kant had ze graag hier gebleven, maar aan de andere kant, de plicht roept. Ze stond op en gaf Sebastiaan een kus. "Willen jullie anders in de caravan van tante blijven?" Sebastiaan knikte enthousiast met zijn hoofd. "Dat lijkt me duidelijk." zei Eline lachend.

Nadat Eva en Wolfs waren vertrokken was Sebastiaan in de zandbak, die op het veldje aanwezig was, aan het spelen. Eline had haar zelf bezig gehouden met de vieze vaat. Vanuit het raampje van de caravan, zag ze Sebastiaan die aan het spelen was met het zand. Plotseling hoorde ze  in de bosjes iets ritselen. Eerst dacht ze dat het een vogeltje was, maar het geluid werd steeds sterker en ze kon haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en liep voorzichtig de caravan uit. Haar ogen waren gericht op de bosjes naast de caravan. Ze zag een zware schim uit de bosjes kruipen. Ze ging in de aanvalspositie staan. Toen de schim dichterbij kwam, gaf ze het een klap met haar vuist. "Auw!"

Gastvrouw - Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu