5 Chinees

167 14 3
                                    

Eva en Wolfs waren al een paar weken bezig met het onderzoek van de moord op het jongetje Bas. De werkdag liep al ten einde en Wolfs zag Eva verslagen naar haar computer scherm kijken. "Volgends mij heb jij wat afleiding nodig." Zei hij. Eva keek verbaast op. "Zullen we straks wat gaan eten?" Vroeg Wolfs. "Eten? Hoe kan jij nou aan eten denken?! We weten nog vrijwel niks over deze moord en jij denk aan eten?!" Eva reageerde zienbaar geïrriteerd. Ze had de dagen dat ze bezig waren met deze moord weinig geslapen en een kort lontje gecreëerd. "Eef ik bedoel alleen maar te zeggen dat je wat ontspanning nodig hebt." Eva zuchtte. Misschien had hij ook wel gelijk. Zo gezegd zo gedaan. Eva en Wolfs zaten die avond in het beste Chinese restaurant, volgends Eva dan, van Maastricht. "Dat spul komt vrij via verbranding en de ouders en verdere familie hadden niks qua strafbare feiten begaan en via de buurt hebben we te horen gekregen dat de familie Groothuis een nette familie is alleen wel veel druk met hun banen. Ook op het werk van bij de ouders is niks voorgevallen. Het moet dan wel iemand van buiten af zijn geweest die iets wil duidelijk maken via een dood van..." Eva praat in haar zelf tot dat ze uit haar gedachtes word gestoord door de ober die de bestelling komt ophalen. Wolfs besteld voor z'n beiden de Chinese rijst tafel met bami en een karaf water. "Eef," begon Wolfs. Verschrikt keek Eva naar Wolfs. Wolfs valt stil. "Is er iets? Je kijkt zo moeilijk." Merkt Eva op. Wolfs begint opnieuw. "Nou eigenlijk, we kennen elkaar al vanaf ik in Maastricht kwam werken en het liep in het begin niet erg lekker, maar ik had al snel wel in de gaten dat we bij elkaar paste," even was het stil. "Eva mag ik je iets vragen?" Vroeg hij voorzichtig. Eva knikte. Ze had geen idee wat Wolfs van plan was. Wolfs rommelde in zijn zaken. Net op dat moment ging de mobiel van Eva. "Met Eva van Dongen politie Maastricht." Het werk riep. "Mechels," legde Eva uit toen ze haar mobiel had neergelegd. "Weer een moord met een klein kind en raad eens, dat spul is ook gevonden."

Gastvrouw - Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu