DARK CHOCOLATE
- 4 -" Yah , Lee Hyesoo !"
Aku yang duduk dimeja hanya mengabaikan suara yang memanggilku itu . Dengar saja suara tu , memang dah dapat agak apa yang akan berlaku .
"pam !"
Suyeon , Hyerin dan ketua mereka , Sera berdiri dihadapanku . Meja ku diketuk oleh Sera membuatkan aku memandang kearahnya dengan pandangan yang menyebalkan .
" Apa kau nak ?" Tanya ku dingin .
" Kau asal hah nak rapat dengan Heeseunh ?! " Marah Sera . Aku senyum nipis .
" Hee ? " Soalku . Dia memandangku geram
" Kau keluar dengan dia kan semalam ? Dah gatal nak dengan Heeseung ??" Kata-kata Sera membuatkan amarahku semakin menaik . Aku cuba untuk menahan amarahku dan berdiri mendekatinya .
" Dia bukan siapa-siapa bagi kau . Suka hati akulah nak keluar dengan dia ."
" Heeseung hak aku . Kau jangan nak rampas dia dari aku . Kau dah jadi top student kat sekolah dah cukup , Heeseung aku punya ." Mata Sera tepat memandang iris mataku .
Fikir aku takut dengan perempuan ni ?
" weh weh , diorang gaduh lah ."
" Pasal lelaki lah tu ."
" cepat cepat up kat sosmed "
" Diorang suka orang yang sama ? "
Pelbagai bisikan-bisikan muncul dari sekeliling kelas itu . Secara tiba-tiba Suyeon menolakku sehingga jatuh .
Bibirnya mengukirkan senyuman gembira .
" Get lost bitch . "
" Am I late ?" Suara seorang lelaki yang aku kenali muncul dari pintu luar kelas . Kami semua memandang kearah Heeseung .
Heeseung mendekati ku dan menolongku untuk bangun .
Sera yang memandangnya jadi bengang .
" Heeseung ! perempuan ni cuba nak rampas awak dari saya ! Jangan cuba dekat dengannya please "
" Since when i'm yours ? " Pertanyaan Heeseung membuatkan Sera terkedu .
Senyuman nipis diukirkan dibibirnya . wajahnya didekatkan dicuping telinga Sera .
" Yoo Sera . Listen carefully , i like Hyesoo . Don't you dare bother her again . " Jelas Heeseung . Sera diam membeku .
" and one more . Kalau kau berani kacau Hyesoo , aku takkan teragak agak untuk bunuh kau dengan tanganku sendiri .." Bisik Heeseung lagi lalu menjauhkan dirinya dari Sera . Wajah Sera benar-benar terkedu mendengar apa yang Heeseung bisikkan kepadanya .
Suasana kelas menjadi bising dengan pelbagai gosip-gosip .
Aku memandang Heeseung yang selesai berbicara dengan Sera . Heeseung langsung menarik tanganku lalu membawaku lari dari ruangan itu .
" Sera , dia kata apa-"
" Shut up !" bahu Hyerin ditolak kuat membuatkannya terkejut . Kelopak mata Sera mula berair . Dia langsung berlari keluar dari kelas itu .
" Yah , Yoo Sera !" Suyeon mengejar Sera yang keluar dari kelas .
" drama tv3 betullah diorang ni"
YOU ARE READING
『 𝐇𝐢𝐚𝐭 』𝐃ark 𝐂hocolate ♡⃕ 𝙮ang 𝙟ungwon ⸯⸯ ᵉⁿʰʸᵖᵉⁿ
Gizem / Gerilim❝ 𝐋et me ask one more time . Dark chocolate or him ? ❞ ᳝ ࣪⠀. ִ ་ ּ ❙❘ ❙❙ ❘❙❚ ❙❘❙ ❙❚ ❙❘❙❘ ❙❚❙ ❘❙ ❙❚❙❘ ❙❙❘ ❙❚❙❘ ᳝ ࣪⠀. ִ ་ ּ ャ゙- writen in english and malay ャ゙- dark romance ; thriller Ꮺ࣪˖ 𓂃. on - going Ꮺ࣪˖ 𓂃. 141221 - 000000 Ꮺ࣪˖ 𓂃. ©...