Porady Pisarskie (na Wenę)

14 4 0
                                    

Więc tak sobie pomyślałam, że zrobię coś w rodzaju kącika Pisarskiego moim śmietnisku, bo czemu nie. Będę tu od czasu do czasu aktualizować, bo każdego dnia uczę się czegoś nowego, czy coś.

Czy masz brak weny? Czy pisanie sprawia co trudności? Oto sposoby przetestowane, działające na mnie:

- pisanie comic sansem. Nie, serio. Nie wiem czemu, ale w ten sposób napisałam Czarne Drzwi, obie części w jakieś 3 dni. I heromari. Może to dysonans między poważną treścią i haha śmieszną czcionką tak działa?

- pisanie białą czcionką. Chodzi o to, że nic nie widzisz, więc nie masz jak poprawić i musisz pędzić dalej z pisaniem, bo inaczej zgubisz wątek. W moim przypadku, po zamienieniu czcionki z powrotem na czarną, momentami nie wiedziałam, co ja tam pisałam, tyle było literówek, więc pisałam na nowo całe zdania. Kiedy widzisz tekst pełen niedoskonałości i poprawiasz w nim choćby literówki, od razu masz nieco wyższe mniemanie o swoim opowiadaniu, porównując je do wersji wcześniejszej! (tu nie mogę podać przykładu, bo siedzi zakopany głęboko w dokumentach google. To ff z yttd, jeśli ktoś ciekawy)

- pisanie, nawet jeśli nie masz weny! Tak. Ja tak robię: piszę kilka zdań, które wyglądają bardziej jak streszczenie niż opowiadanie, po czym wracam do tego następnego dnia i próbuję przerobić to jak najlepiej. Wena sama przychodzi i zanim się zorientujesz, masz napisane pół rozdziału!
(tu kiedyś będzie przykład, kiedy poprawię te kilka zdań)

- na brak weny pomaga mi przeglądanie fanartów z fandomu, do którego zamierzam pisać, ale to bardziej osobista rzecz.

Możecie tu wstawiać swoje własne pomysły i rady!
Jeśli coś nie ma sensu, to dlatego że piszę to po 23. Pls, jeśli macie pytania, rzeczy do powiedzenia, emotki do przekazania, piszcie komentarze. Kocham komentarze. Gwiazki też są fajne, ale komentarze lepsze. O wiele.

I proszę o rady do pisania strasznych historii. Jak zbudować napięcie, jak nie zanudzić czytelnika na śmierć itd. Naprawdę docenię jakiekolwiek porady, bo nie wykluczam specjalu na jakąś okrągłą liczbę na tym profilu, a może ona przyjść znienacka, więc wolę się przygotować i napisać trochę rzeczy na zapas.

Miłego dnia/nocy!
Zzumiii

Pisarskie śmietniskoOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz