Ay gökyüzündeki yerini güneşe bırakmamış, evimde ki son bekar gecemdeydim hâlâ. Yatağıma uzanmış başımı annemin dizlerine yaslayıp sessiz sessiz ağlıyordum. Annem saçlarımı okşuyor benimle beraber ağlıyordu.
"Anne ben siz olmadan nasıl yaparım."
"Yavrum, bizde evlendik, bizden öncekilerde evlendi. Hepimiz annemizden ayrıldık, yuvamıza misafir olarak gittik. Biz nasıl yaptıysak sende öyle yapacaksın."Başımı doğrulttu, gözlerimde ki yaşı sildi.
" Annen olarak evlenmeden evvel sana nasihat vermek benim vazifem. Burası da her daim senin evin yuvan fakat artık senin gerçek evin orası olacak. Orayı say, yuvanı kur kimsenin de yuvana el uzatmasına izin verme."
Gözleri şefkatle yüzümde dolandı.
"Seni ben büyüttüm, kime nasıl davranacağını en iyi sen bilirsin. Büyüklerine saygısızlık etmezsin bilirim fakat saygıda kusur etmeyeceğim diye kendini de ezdirme. Haklı olduğun zaman hakkını savun, haksız olduğun zaman da kabullenmesini bil. Eşini say, onun sana olan sevgisi gözlerinden belli o yüzden yüreğim bir nebze olsun rahat. Eşinle aranda geçenleri kimseye deme. Kavganız da, mutluluğunuz da odanızın dışına çıkmasın. Senin mahremin bir tek sana oraya kimseyi dahil etme."
Yanağımı okşayan eline yüzümü daha da yasladım."Tamam annem. Sen merak etme sizin yüzünüzü kara çıkartmam ben." Saçlarımı okşadı, alnımı öpüp kokumu içine çekti. Bende ona sıkıca sarıldım.
Sarılmamızı içeri giren babaannem bozdu."Gülnaz kızım hadi sen kocanın yanına git, kızımla bu gece ben kalacam."
Annem hemen saygıyla cevap verdi."Peki anne. Allah rahatlık versin size." Annem çıkınca babaannem yatağa oturdu. Hemen başımı dizlerine yasladım.
"Sana nasihat vermeye gelmedim kızım, eminim annen çok güzel bir şekilde nasihatte bulunmuştur. Küçükken yanında yatmam için çok ısrar ederdin bana. Bu sefer de ben seninle kalmak için geldim" Saçlarımı şefkatle okşadı.
"Babaanne bana o hep söylediğin ninniyi söylesene."
"Tabi kuzum.""Kurém nexweş bîrîndаr e (oğlum hаstа, yаrаlıdır)
Bîrînа wî pir xedаr e (yаrаsı çok аğırdır)
Dаyikа reben hûstixаr e (gаrip аnаnın boynu bükük)
Lorî lorî lorî lorî lorî lorî (nenni nenni...)
Berxém lorî (kuzum nenni)
Lorî lorî kurém lorî (nenni nenni oğlum nenni)
Dert girаno dаyîk gorî (derdi büyük аnаsı kurbаn)Dаyîkа feqîr tî û birçîye (gаrip аnа susuz ve аç)
Were hekîmo çаre çiye ( gel ey doktor çаre nedir)
Bаv şiwаn li çol û cîye (bаbаsı çobаn bozkırdа,dаğdа)
Lorî lorî lorî lorî lorî lorî
Berxém lorî
Lorî lorî kurém lorî
Dert girаno dаyîk gorî"Babaannemin sesi bana hep huzur verir, küçükken de hep dizlerine uzanırdım ve hep bana bu ninniyi söylerdi. Sanki hiç büyümemişim gibi hissediyordum, yarın bu evden ayrılmayacakmış gibi.
Nenemin şefkatli kollarında uyuya kaldığımda dudağımda çocukluğumun hatıralarının buruk tebessümü vardı.
Sabah telaşı ben uyanmadan çok önce başlamıştı, annemin beni uyandırması ile bende bu telaşa dahil oldum. Nasıl yediğimi anlamadığım bir kahvaltıdan sonra hazırlanmak için odama çıktım. Kuaför eve gelecekti ve onlar gelmeden evvel bir duş almak istiyordum. Ben duş alıp çıktığımda kuaför de gelmişti, üstüme hemen günlük bir elbise giyip kendimi işinin ehli ellere teslim ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Sevda Zer
Fiction générale"Hayatımın kadınını bulmuşken kaçıramam güzelim. Kendini hazırla yakında seni istemeye gelecem. Görüşürüz o güne kadar Ayvaz' ların güzel kızı. " Eli saçlarıma uzandı daha ne olduğunu anlamadan başımdaki ipek örtüyü saçlarımdan çekti. Çok sevdiğim...