1. Vakantie

333 10 3
                                    

***Willemijn*** (Foto is Willemijn)

'Bah, wat een vies weer' hoor ik Evie zeggen.

'Vertel mij wat, het regent pijpen stelen en dat eind Juni' antwoord ik. Evie en ik zaten tot vandaag in de tweede. Zaten maakt dat het nu vakantie is. 'Doei, we chaten nog!!' roep ik terwijl ik afsla en mijn straat inrijd. Snel race ik de laatste meters naar huis. Nog sneller zet ik mijn fiets in de schuur, doe de bijkeuken deur open en loop naar binnen. Eerst doe ik me schoenen en jas uit en hang ze aan de verwarming. Ja ik hang mijn schoenen aan de verwarming, dan drogen ze snellen, laat me. Vervolgens trek ik mijn sloffen aan, en zet een beker thee en pak ik een koekje, een appel en wat chocola. Wat? Een mens moet voorraad hebben. Als laatste pak ik mijn tablet. Dan loop ik met alles naar boven waar ik de verwarming aan zet en ga op me bed zitten. Snel start ik skype op en start de chat met Evie.

***Evie***

Tuurlijk, ik zit nog niet lekker na dat ik zo snel als mogelijk thuis ben gekomen of Willemijn start de chat al op. Snel tik ik:

*Hey*

W: *hoi*

*wacht ff, moet ff gaan zitten*

W: *goed*

*klaar, start jij de video chat?*

*komt ie* En ja hoor, ze start het video chatten, snel accepteer ik. '"Jetje, moets het echt zo snel we zijn nauwelijks 10 minuten thuis" vraag ik haar.

"Nauw sorry hoor, maar eh, wat doen we nu?" antwoordt ze.

"Weet ik veel, praten heeft geen nu. Ik bedoel er is nog niet om over te praten."

"Wat ga jij doen?" vraagt ze.

"Niet veel, van af volgende week zijn we 3 weken op vakantie maar veder niets tot dat wij een weekje op kamp gaan" reageer ik.

We praten nog wat tot dat de schoonmaakster bij Willemijn luid rugtig het huis binnen gaat. "Problemen" zeg ik sarcastisch.

"Je moest een weten, nu moet ik wel ophangen anders ben ik me Ipad kwijt" antwoordt ze en ze hangt snel op. Leuk, Willemijn zit met die stomme schoonmaakster op gescheept. En ik zit alleen thuis midden op me bed en heb niets te doen. Hoe saai kun je het hebben? Ik heb nou niet bepaalt andere vriendinnen die ik kan bellen of skype. Want 1: ik heb maar 3 vriendinnen: Willemijn, Madelonne en Nea. 2: Madelonne had vandaag vrij en zit nu waarschijnlijk in de auto ergen tussen de grens van Nederland en België en begin Frankrijk. Die kon ik dus niet bereiken. En 3: Nea, tja, Nea was weer eens zo onhandig geweest om haar mobiel en computer af te laten pakken door haar ouders. Wat nog al vaak voor kwam dus vroeg ik me af wat ze dit keer had gedaan.

***Willemijn***

"Willemijn!" werd er door het huis geschreeuwd en er was er maar 1 die ik kende die zo hard kon schreeuwen Kater tenminste zo noemde ik Katja, dat mens van een schoonmaakster.

"Wat" schreeuw ik terug.

"Eerst doe ik beneden, maar zo kom ik boven en waag het niet dat je kamer weer zo'n troep is. Dan heb je een groot probleem en dat weet je" roept ze kei hard terug. Shit, verdomme, donders, vervloekt, niet nu, verschrikkelijk mens. Gaat er door me hoofd. En ik begin snel de vieze was uit mijn kamer te halen en stop het in de was mand.

~~~~~~~~~~~~

Hallo iedereen,

Ik ben dank zei een vriendin van me op wattpad begonnen. Daarom draag ik dit hoofdstuk aan haar op omdat ik zonder haar deze fantastische site nooit ontdekt had. Dankje ChocolatyElsSsS.

Als ik fouten maak of iets onlogisch is please zeg het, ook als het iets minder aardig is.

XXX Willemijntje013

P.S. Vote & Comment (Foto is Willemijn)

Dubbel leven?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu