20. Waar is de tijd?

19 2 1
                                    

LET OP

Sophia heet nu Jasmine.

Willemijn, Evie, etc. Zaten in de tweede, gaan naar de derde.

Willemijn's achternaam is Dath.

***Willemijn*** (In 3e persoon)

Na gepraat te hebben met haar moeder, gaat Willemijn nog harder trainen. Elke ochtend even hardlopen. Eerst 6x een minuut, dan 6x 2 minuten. Tot ze toch eindelijk een half uur hardloopt. Ze doet het vroeg, dus haar 'ouders' van de 'beneden wereld' weten van niets. Natuurlijk hebben ze ook wel door dat Willemijn steeds een betere conditie krijgt, of dat ze meer en gezonder eet. Maar ach, wat doet het er toe? Als ze een keer alleen thuis is stappelt ze kussens, bindt ze samen en zet ze op bed. Ze zet de muziek lekker hard zodat niemand de klappen hoort. Niet alleen oefent Willemijn met stoten maar ook met trappen.

Tijd verstrijkt, en Willemijn is in top conditie, ze loopt met gemak een half uur op redelijk hoog tempo. Het vechten is ze maar in de lucht gaan oefenen want haar stoten sloopten de kussens. Elke Zaterdag en Woensdag geeft Liz haar les in de stuur vecht technieken. Ze was nog nooit zo close met Evie als nu, wat behoorlijk wat zegt.

De laatste Maandag voor de School weer begint zucht Willemijn.

"Ik had zo graag die stomme oorlog gestopt voor de school weer begint." Evie kijkt haar aan. Ze zitten samen op een muurtje op een verlate plak in de buurt van het huis van Evie.

"Ik snap wat je bedoelt. Maar aangezien geen van beide iets aanvallends heeft gedaan, gaat dat niet heel gemakkelijk."

"I know" Zucht Willemijn. De meiden hebben makkelijke kleding aan, een kort sport bloekje en een hempje. Plotseling staan ze op en sprinten naar de andere kant van het plein en terug, wat zo'n 100 meter is.

"Wow, ik ben niet eens moe" Merkt Evie op.

"Je meent het?" Grinnikt Willemijn. Ze haalt uit naar Evie, maar die blokt haar.

"Lukt je niet" Lacht Evie.

"Klopt anders zou je nu wel ander piepen." Evie steekt haar tong uit. "Maar eh, welke datum was het ook al weer?"

"25 Augustus" Zegt Evie.

"Wat? Waar is de tijd? De tijd vliegt, uhg, waarom kan het niet bevriezen."

"Hey gekken" Nea komt aangelopen.

"Hey, idioot" Grapt Evie.

"Morgen een filpie pakken? Misschien Spiderman, of zo?" Nea had natturlijk als vriending al snel door gehad dat de twee aan het sporten waren en was mee gaan doen. Ze was sowieso al een sport type, Nea hockeyde en zat op kick-boxen. Om de combinatie van sporten nog raarder te maken deed ze net als haar andere drie vriendinnen aan klasiek en modern ballet.

"Is goed, lijkt me leuk" Zegt Evie meteen.

"Aw, ik kan morgen echt niet, ik moet nog naar het dorp met mijn moeder en Elize. Laatste school spullen, nieuwe hockey-schoenen voor Elize, en nog een paar dingen. We gaan naar Utrecht, dus we zijn een dagje druk."

"Ah zuur, nou, succes daar mee." Zegt Nea.

"Maakt niet uit, hoor. Ga gewoon. Neem anders Madelonne mee." Stelt Willemijn voor.

"Zekker?" Vragen Evie en Nea.

"Zeker, zo lang we Woensdag wel die Sleepover houden."

"Wat? Hoezo zouden we een nacht lang keten, en films kijken met ons vier niet doen?" Vraagt Nea nep beledigd.

"Geen idee, anyway, gisteren was ik mijn kamer aan het opruimen"

"Echt? Help! verstop u zelf, de wereld vergaat Nea ruimt haar kamer op!" Evie krijgt een stomp van Nea. "sorry"

Dubbel leven?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu