8. Nieuw

36 1 0
                                    

***Willemijn***

'Je weet dat paars je sterkste kleur is?' Bella kijkt me vragend aan.

'Ja, paars is altijd al mijn lievelings kleur geweest. Maar de anderen kleuren vind ik zeker niet lelijk zelfs zwart niet' we beginnen met oefenen met kleuren, maar eerst natuurlijk een warming up. Dus starten we met rekken daardoor warmt iedereen op. Zodra we daar mee klaar zijn merk ik dat ik niet echt een goed conditie heb. Maar daar zal de komende tijd wel verandering in komen.

'Probeer dit sloop eens wit te maken' Maar hoe erg ik ook mijn best doe het lukt niet, wat erg frusterend is. Dan plaatst ze een wit kussen tegen de muur achter mijn bed. 'Misschien dat dit beter gaat, het is net tekenen, daarbij is inkleuren ook makkelijker dan iets uitgummen'

Dus sluit ik mijn ogen, doe me handen naar voren en consenteer me op paars, als ik mijn ogen weer open komt er een soort van stroom paars, als je het zo kan noemen, uit mijn handen. Maar het kussen is nog ver van echt paars. Eigenlijk zie je alleen dat het witte kussen niet echt wit meer is. 'Wow, gaat snel zeg'

'Relax, het is sneller dan dat het bij de meesten die er me om leren gaan. Maar dat is niet helemaal eerlijk, in principe begin je normaal namelijk rond je 6de'

'Ja en in principe zo ik het ook al lang beheersen als ik er niet bijna 3 jaar tussen uit was geweest' om dat het zo verschrikkelijk lang duurt vertelt Bella meer over mijn leven boven, onze vriendschap en natuurlijk over de familie achtergrond. En terwijl we praten dringt de harde waarheid langzaam, mij nog te snel, door: Evie heeft nu niet iemand die haar kan helpen om het haar te herinneren. En ik kan en mag niet bevriend zijn met Evie... ze is de... de..... DE VIJAND!

***Evie***

'We moeten praten.' Ik draai me om naar Bella, in een halve week zijn we beste vriendinnen geworden. Nou ja, bijna, Willemijn is zal altijd een betere vriendin blijven. Maar terug naar Bella, de normaal oh zo opgewekte Bella staat nu tegenover me met een, wat mij betreft veel te serieus gezicht.

'Waar is de lachende blije normaal over grapjes van makende Bella? Wat heb je met haar gedaan?'

'Niks, maar dat terzijde, me moeten echt ff praten.'

'Uhm... oké.' Zeg ik geschokt, ze is me iets te serieus voor een vakantie.

'Maak je nou een grapje?' Maar haar gezicht staat nog steeds serieus.

'Als prinses zijnde zou u toch beter moeten weten.' Wat de ....PIEP... gaat zij daar nu ook al? 'Jij bent toch Evie Denoir? BFF van Willemijn Dath? Woont in het dorpje Lente?' Hoog waarschijnlijk kijk ik nu zeer verbaast.

'Ja, hoe weet je dat allemaal? Ik heb het nooit verteld, wacht stalk je me?'

'Lang verhaal....' En Bella legt alles uit, dit is echt te vreemd voor woorden. Dus Willemijn had al die tijd gelijk, we zijn familie. Maar tegelijk is ze officieel ook mijn vijand, niet dat ze dat ooit zou zijn, maar toch.

----------------

Een beetje kleursturen (magie) in de foto die ik er bij heb geplaatst.

Dubbel leven?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu