happy reading <33
『 ► now on air : love-ish! 』
|| chapter 10
"AKU tak pernah tahu pun kau ada boyfriend," kata Jimin, memecahkan keheningan suasana antara dia dan Juyoon. Mata masih tekun memandang beberapa batang bunga baby breath di tangan.
Juyoon pula segan nak angkat muka. Jimin dahlah kenal crush dia ni. Dibuatnya pecah rahsia, malu tujuh keturunan Min kau tahu.
"Bukan boyfriend. Crush. Dia ajak aku makan harini," balas Juyoon perlahan. Tapak tangan digaru-garu.
Jujur dia cakap, dia sangat tak selesa.
Awkward namampos.
Jejaka itu hanya meng-oh panjang. Entah kenapa, Jimin rasa tawar hati gila. Dah tiga tahun kot, tapi dia tak pernah tahu pun hati Min Juyoon itu ada yang pegang.
Dia langsung tak tahu.
"Eo, aku.. nak ambil sekali bunga ros warna biru dekat depan tu." Dia menoleh memandang bunga ros biru yang menarik perhatiannya tadi. Ingat nak simpan untuk diri sendiri.
"Nak letak dalam bouquet ni juga, ke?" Soalan Jimin terselit nada tak suka. Ros biru pula dah. Handsome sangat ke mamat tu.
Juyoon geleng. "Aku nak simpan. Bunga tu hidup, kan?"
Oh, nak simpan.. Jimin diam dan memikirkan sesuatu. "Kau tunggu sini kejap." Dia terus bangun dan menonong pergi, meninggalkan Juyoon yang terkebil-kebil di meja.
Kelibat Jimin memilih bunga diperhati dari jauh. Dalam diam, Juyoon harus akui lelaki itu nampak macam bidadara.
Tak pernah dia sangka si sengal macam Park Jimin itu buat kerja sambilan di sebuah kedai bunga. Kalau kedai motor ke, kedai makan ke boleh lagi. Ini- ya tuhan.
Nampak soft.
Dan sebenarnya, Juyoon memang suka lelaki yang pandai bab-bab tanaman ini. Tambah-tambah bunga.
Aip! Juyoon tepuk pipi sendiri. Apa kau ni, Juyoon?! Merepek betul lah!
Jimin kembali dengan sebuah pasu kaca berisi air sejuk dan beberapa kuntum bunga berwarna ungu. Ada baby breath, hydrangea, daisy dan bunga ros lavendar.
Eh. Sekejap.
"Aku minta ros biru, bukan lavendar."
"Warna biru tak padan dengan kau. Ros lavendar ni lagi cantik," laju Jimin memotong bebelan Juyoon. Ah, maleh aku nak mendengar. Juyoon cebikkan bibir. "Ros lavendar ni apa maksud dia?"
YOU ARE READING
love-ish | pjm.
FanfictionAku tak suka kau. Yang kau suka aku ni kenapa? LOVE-ISH | PARK JIMIN 2021/22 © JIMENGKIM