s e v e n

18 5 3
                                    

tekan bintang oren dan meriahkanruang komen untuk saya wengweng 🌹

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

tekan bintang oren dan meriahkan
ruang komen untuk saya wengweng 🌹

now on air : love-ish!

|| chapter 7

"MIN JUYOON!"

Laungan demi laungan, namun satu pun tak bersahut. Makin resah anak Park ini. Kalau jadi apa-apa macam mana? Apa nak jawab dengan Ahjumma Jeon? Apa nak jawab dengan abang Juyoon?

"Min Juyoon!" laungnya lagi sekuat hati. Jari tak berhenti mendail terus nombor telefon milik Juyoon. Tapi tetap tak berangkat.

Jimin merengus tak puas hati. Dek berang dengan Juyoon yang tiba-tiba menghilang, tong sampah berdekatan terus diterajang hingga terguling ke sebuah taman permainan.

"Menyusahkan betul. MIN JUYOON!?!?!"

Kreek.. kreek..

Bunyi besi berkarat kedengaran tiba-tiba di corong telinga. Jimin terus beralih dan mengecilkan mata, cuba mengenal pasti siapakah gerangan di buaian itu. Mana tahu hant-

"JU!"

Terus terdongak kepala si pemilik nama. Pandangannya yang tadi kabur dengan kristal jernih dipenuhi dengan figura seseorang yang berlari mendapatkannya.

Air mata diseka laju. Waktu nilah si itik bebal ni nak muncul pun. Aku nak broken pun terpaksa ditangguh, Juyoon merungut dan kembali memandang Jimin.

Dan tak semena-mena bahunya dilepuk.

"OUCH! WHAT WAS THAT FOR?!?"

"WHAT WAS THAT FOR?! SERONOK KE HILANG MACAM TU, BANGANG?! KALAU JADI APA-APA SIAPA NAK CAKAP DEKAT ABANG KAU? HAH? AHJUMMA JEON DAH SERUPA APA RISAUKAN KAU! LAIN KALI CUBA FIKIR PAKAI OTAK, MIN JUYOON!?" Selar Jimin sekali nafas. Habis diluah segala rasa tak puas hatinya. Memang perempuan miring.

Bukan dekat. Jauh kot dia lari. Dengan telefon tak reti nak angkat. Kalau jadi apa-apa, memang naya betul.

"Sorrylah. Tak payah tengking aku macam tu. Aku tak pekak lagi." Jari dikuis saat rasa bersalah mula menghurung diri. Dah risaukan ahjumma Jeon pula. Haih, bagaimana keadaan wanita itu sekarang? Mesti susah hati.

Juyoon hela nafas kesal dan tertunduk memandang tanah. Jimin mengambil tempat di buaian sebelah, menjeling gadis yang tidak bersuara itu. Rasa kesian pula.

love-ish | pjm.Where stories live. Discover now