Bölüm-2: Oyun

45 12 64
                                    

   İstediğini aldığı zaman sınıfa geri döndük. Sınıfa çıktığımızda 'D mi, C mi ?' oynuyorlardı. Sahra dayanamayıp konuştu.

Sahra: Hey! Bizsiz mi oynuyorsunuz ?

   Yanında oturduğum çocuk; önce bana, sonra Sahra'ya baktı ve konuştu.

Yanında oturduğum: Hadi kızlar, gelin.

   Canım oyun oynamak istemediği için konuşmadan sırama yani en arkaya yöneldim fakat yanında oturduğum çocuk;

Yanında oturduğum: Yeni kız! sende gelsene.

   Bana seslendi ve cevap verdim.

Gece:Siz oynayın, ben oyun oynamayı sevmem. Sadece şarkı dinlemeyi ve kitapları daha çok seviyorum.

   Bu sözlerimle onu kırmış olucam ki, yüzü düştü ve cevap verdi.

Yanında oturduğum: Peki.

   'Peki' dedi ve galiba gerçekten kırılmıştı, bende bir haşimle yanına oturdum. Bana baktı ve 32 diş sırıtıyordu, gülümsemekle yetindim. Şöyle devam ettirdi.

Yanında oturduğum: İlk olarak, adım Bulut; ikinci olarak, ne bekliyoruz ? Hadi başlayalım

   İlk çevirişte şişe; Damla diye bi' kızla, Sahra ve Savaş'ın konuşmasında geçen Ebru'ya geldi. Damla sordu.

Damla: D mi, C mi ?

Ebru: Tabiki de 'C'.

Damla: Peki o zaman, git ve sevdiğin kişiye açıl.

Ebru: Tamam, öyle olsun.

   Ebru bu sözleri söylerken bile korkmuştu ve Savaş'a yöneldi.

Ebru: Savaş, ben seni- ...

Savaş: Tamam Ebru, anladık. Saol ama dediğim gibi ben aşka inanmıyorum.

Ebru: Savaş bak ben- ...

Savaş: Hadi devam edelim.

  'Hadi devam edelim' dedi Savaş, konuşmayı sonlandırmak istercesine. Tekrar çevirdik; ben ve Savaş'a geldi şimdi de.

Savaş: D mi, C mi ?

Gece: 'D'

   'D' dedim hiç düşünmeden, devam etti Savaş.

Savaş: Peki o zaman, aşık olduğun biri ya da sevgilin var mı ?

Gece: Sevgili yapmak ya da aşık olmak için aşka inanmak ve güvenmek gerekir fakat bu üç kelime bana çok uzak, üzgünüm veya değilim ama cevabım negatif yani hayır.

   Anlaşılan Savaş çok şaşırdı, öylece kalakaldı. Sonra Irmak isimli kız konuştu.

Irmak: Ayy! Aşka inanmayan biri daha, Savaş, herhalde Sahra ve sen değil de, Gece ve sen ikizsiniz.

   Herkes kahkaha attı, o sinirle ben ve Savaş aynı anda konuştuk.

Savaş-Gece: Hiçte bile, o kim, ben kim ?(!) Âlâkamız bile yok!

   Biz birbirimize şaşkın şaşkın bakarken, tüm sınıf bize gülüyordu ve biz gene aynı anda konuştuk.

Savaş-Gece: Beni tekrarlamayı kes!

   Biz tekrar aynı anda konuşunca sınıftakilerin kahkahaları 2 katına çıktı fakat Ebru gülmüyor, beni öldürecek gibi bakıyor. O sinirle birbirimize bakıyorken ben ve Savaş kafalarımızı farklı yönlere doğru çevirdik. Ebru yanıma geldi ve konuştu.

Ebru: Konuşalım.

   Sesi sınırlı ve bi' o kadar soğuk çıkmıştı. Ben de her zamanki soğukkanlılığımla konuştum.

Gece: Konuş.

   Gözlerimin içine bakarak konuştu.

Ebru: Burda değil.

   Sesinden anladığım kadarıyla fazla öfkelenmişti. 'Tamam' dedim ve teneffüs çaldı. Hemen beni tuvalete soktu ve arkadaşı olduğunu düşündüğüm Merve isimli kız kapıyı kapattı ve Ebru konuştu.

Ebru: Kim oluyorsun da, benim olana göz dikiyorsun ?(!)

Gece: Kime göz dikmişim, Savaş'a mı yoksa ?

Ebru: Senin ne mal olduğunu biliyorum, senin gibi çok geldi ama Savaş'a yanaşamadan geri gönderdim. Ayağını denk al, ona göre.(!)

Gece: Birincisi, ben o kızlara benzemem; ikincisi, kimin mal olduğu belli; üçüncü ve son olarak, benim ayağım seni ilgilendirmez, ister denk alırım ister almam ama o ayağımı varya alırım seni bi' güzel tekmeler, benzetirim. Hadi işine.(!)

   Kapıya yöneldim ve Ebru konuştu.

Ebru: Hop hop, nereye ? Bakıyorum da erkencisin.

   Merve kolumdan tuttu ve Ebru yaklaştı. Sinirlenmiştim, çok zorladılar ve ben de artık dayanamayıp konuştum.

Gece: Uyardım.

   O sinirle; Merve'nin kolunu çevirip yere ittim, Ebru bana yaklaşırken bir tokat da ona vurdum ve çıktım. Sadece dolu gözlerle arkamdan baktılar.

   Sınıfa geri geldiğimde herkes bana baktı ve sadece;

Gece: Yok bi' şey.

   diyerek yanıtladım. Herkes şaşırdı ve Ebru ile Merve de geldi. Sonra zil çalınca ikinci ders başladı. İkinci ders de 'Geometri' olduğu için o ders de boştu. 'D mi, C mi ?' oynamaya devam ettik. Emre çevirdi, Bulut ve bana geldi ve Bulut'a sordum.

Gece: D mi, C mi ?

Bulut: 'D'

   'D' dedi, tabii bende soru bol. Yapıştırdım soruyu.

Gece: En yakın arkadaşın kim ?

Bulut: Tabii ki Savaş

   Savaş ekledi hemen.

Savaş: Saol kardeşim.

Gece: Devam edelim mi ?

   Bulut benim soruma yanıt verdi.

Bulut: Tabii nasıl istersen.

   İnanamıyorum, nasıl yani ? Bulut, Savaş gibi birinin arkadaşı ve böyle kibar mı ? Bu nasıl bi' düzen ya ? Biri çok kaba, biri çok kibar. Gerçekten üçüncü kişiyi çok merak etmiştim ve evet o da kendini belli etti.

Üçüncü: Aaaa, çok ayıp. Hani ben ?

Savaş: Oooo, sensiz olur mu Bora Bey ?(!)

Bora: Kardeşim benim be.

   Hepsi farklıydı. Biri çok kaba, biri çok kibar, biri çok komik. Farklı ama çok uyumlu bir ekiplerdi. Benim ilk arkadaşım Sahra, o istese canımı vermeye razıydım.

  
++++++++++++++++++++++++++++++++

       Not: Konuşmalarda yazım yanlışı yoktur, ağızdan çıkış biçimiyle yazılmıştır.

Gece'nin Savaş'ıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin