Co to je: Vetřelec. Kdo by ho neznal. Odporné mimozemské stvoření pocházející z hlubokého vesmíru. (Teď mě tak napadá, že neexistuje nic jako řídký vesmír. Ale to už jsem zase mimo, že?) Poprvé se s ním potkáváme ve filmu Vetřelec (Nečekaně) Je to stvoření využívající lidské bytosti jako hostitele pro své vajíčka. Princip je prostý. Facehugger, první stádium tohoto stvoření (Z angličtiny doslova Objímač tváře. Pročpak asi?) si počká na nějakého neopatrného člověka a přilepí se mu na obličej. (Teď už asi všem došlo, proč se mu říká Facehugger.) Tohoto člověka uvede do stavu jakéhosi spánku a mezitím do něj naklade své vajíčka. Potom co to udělá, tato část odumírá a člověk se probouzí. Cítí se docela dobře. (Kdyby jen tušil...) Po nějaké době a to ne moc dlouhé, sotva pár hodin se malý vetřelec (Vetřeleček) rozhodne, že už tam byl dost dlouho a vyleze ven. A to tím nejhnusnějším způsobem, doslova mu vyleze z hrudi. Dotyčný člověk přitom samozřejmě umírá (Ne, nebude běhat po světě s dírou v hrudi). To je asi základní princip.
Proč jsou tak děsiví: Jen si to představte. Jdete po ulici a najednou vám z hrudi vyleze hnusná slizká příšera. Ta samá, která do vás nakladla vajíčka. Je to nechutné. (Smrtelně nechutné).
Jak se bránit: To záleží na fázi vývinu. Když je na vás přisátý a klade do vás vajíčka tak už s tím moc neuděláte. Dospělého Vetřelce se nejlépe zbavíte tak, že ho vyhodíte do vesmíru (Ripley to tak udělala asi dvakrát). Nebo ho zastřelit.
Výskyt: Filmy Vetřelec, Vetřelci a Vetřelec 3. Potom Prometheus a Vetřelec vs Predátor. Narážky na tuto postavu jsou ale všude, je to kult.
Tvůrce: Ridley Scott (Sláva mu)
Potrava: Lidi.
Hodnocení: 98%
ČTEŠ
Encyklopedie padouchů
FanfictionJsou všude. Ve filmech, seriálech, knihách. Tato encyklopedie je seznamem těch nejlepších záporáků...