HAZREE menghela nafas perlahan. Kasut sekolah yang ada di atas rak kasut dicapainya dan dihempaskan ke lantai dengan perlahan sebelum punggungnya dilabuhkan ke atas tangga rumah.Hidungnya digesek perlahan. Selsema.
"Nak pergi ke harini?" Suara Hazeeq yang tiba tiba muncul dari belakang menyentakkan Hazree.
Untuk seketika, dia terdiam.
"Aku rasa macam malas. Tapi,..."
"Tapi?"
Hazree senyap.
'...tapi kalau tak pergi, hari ni tak boleh duduk tepi Eddy.'
"Takdela. Hari ni cikgu nak bagi topik untuk exam trial nanti." Hazree memakai kasut sekolahnya.
"Oohh." Cuma sepatah yang keluar dari mulut Hazeeq.
"Jom?" Hazree memandang abangnya.
Beg sekolah digapai sebelum dia bergerak ke arah motorsikal dan mneghidupkannya.
Hazree menggelengkan kepala beberapa kali bagi menghilangkan rasa pening nya.
"Zeeq bawakla, Zeeq. Adik pening." Hazree memandang Hazeeq seraya mengundurkan tubuh ke bahagian belakang seat motor. Memberikan laluan kepada abangnya.
Hazeeq mengambil alih dan perlahan lahan, motorsikal tersebut meluncur kehadapan.
******
AKU memalingkan kepala ke kanan apabila terasa ada bayangan di tepi.
Namun apa yang terpampang di hadapan muka aku, cumalah sukujur tubuh yang bersarung pakaian seragam sekolah berwarna putih. Lengkap dengan lencana dan tag nama yang tertulis 'HAZREE AFEEQ'
Spontan aku mendongak. Terlihat dia yang sedang membongkok menghadap aku. Tangan kanannya diletakkan ke atas meja manakala tangan kirinya ditongkatkan ke belakang kerusi aku. Spontan aku menelan liur.
Aku terbungkam.
Terlihat wajahnya yang sedang tersenyum manis. Rambutnya yang digayakan dengan gaya Low Bald Fade with Textured Quiff. Keningnya yang terbentuk cantik. Smile eyes nya. Lesung pipitnya. Hidungnya yang agak mancung namun...
Streeetttttt!
"Kenapa hidung kau, ni?" Mata aku sedikit terbuntang.
Merahnya makngah!
"Selsema." Ujarnya seraya menggesek hidung perlahan.
Aku sedikit terpana. Selsema?
"Dah.. duduk.. duduk.." Aku menolak dadanya dengan perlahan supaya dia duduk. Terasa bahangnya meskipun berlapik baju.
"Demam sekali ke ni?" Aku memandangnya risau.
Dia cuma senyum.
"Okay tak ni?"
Dia meletakkan kepala ke atas meja dengan menggunakan lengannya sebagai alas.
Dia diam seketika sebelum tersenyum.
"Selagi mana Ira ada dengan biy, selagi tu biy okay." Smile eyes nya kelihatan.
Aku mengetap bibir.
Hiks!
Jantung mula ber'marathon'.
YOU ARE READING
Aku Tunggu Kau, Bongok!
Romance"AKU TAU suara aku ni sexy. Sebab tu kau suruh aku senyap. Kau takut cair, kan?" - Hazree Okey, aku tak tau nak terangkan macam mana, tapi aku betul-betul tak suka dia! Dasar mamat perasan! Segalanya bermula bila aku pergi beli burger kat gerai dia...