DIYAN bermain dengan jari tangannya sendiri. Matanya meliar memandang sekeliling sebelum sebuah keluhan dilepaskan.
Ingatkan betul-betul Syakira suruh pakai baju kurung, rupanya hampeh. Dia kena prank.
Semua orang tengok dia pelik bila dia berbaju kurung dan berhigh heels duduk seorang diri di dalam court badminton. Malu okey!
Memang bersungguh dia kena gelak oleh Adam bila sampai tadi.
" Yang disana, okey tak tu ? " Laungan Adam menyapa pendengaran di telinganya. Diyan hanya mengendahkan pertanyaan lelaki itu. Dia mogok! Huh
" Diyan, kau tak dengar ke aku tanya kau ni? "
" Tak dengar. Aku pekak "
Adam tergelak besar. Kaki dibawa melangkah ke arah Diyan dan duduknya dilabuhkan di tepi wanita itu.
"Yang kau emo sangat ni kenapa ? Period ke ? " Mata Diyan automatik membulat. Tangan naik menekup mulut Adam dan matanya meliar memandang sekeliling. Bimbang orang lain dengar.
Muka tak payah cakap la, dah merah habis.
" Eishh , kau kenapa tutup mulut aku ? " Tangan Diyan di mulutnya ditepis kasar.
" Kau tu yang kenapa. Kenapa kau cakap pasal benda tu kat tempat macam ni ?" Pandangannya jatuh pada dua orang lelaki yang duduk di kerusi sebelah.
Anak matanya bertembung dengan anak mata lelaki itu dan kelihatan lelaki itu tersenyum kecil.
Diyan menekup muka. Aaa mesti dia dengar apa yang Adam cakap. Malunya.
" Kau malu eh ? Eleh, sejak bila kau jadi pemalu macam ni? Muka dah merah macam udang kena bakar dah". Adam melepaskan tawa.
Diyan mengetap gigi. Bahu lelaki itu ditumbuk kasar. Geram tahu tak .
" Kenapa ni ? Korang gaduh pasal apa pula kali ni ? " Soal Syakira yang berpeluh-peluh kepenatan.
" Tak ada apa la Kira. Masalah rumahtangga, kau tak payah tahu la"
Syakira tersengih-sengih. Bahu Diyan ditolak dengan bahunya. Kening diangkat beberapa kali memandang wajah wanita itu.
Diyan merengus kasar. Pinggang Syakira dicubit-cubit membuatkan wanita itu mengaduh kesakitan. Sakit hati .
" Diyan, kenapa pakai baju kurung ? Kau ada nak pergi mana- mana ke lepas ni ? " Soalan Syakira membuatkan Diyan kembali berapi.
Muhammad Adam yang ketawa mengekek dipandang geram.
" Kau tanya la dia ni. Sakit hati aku. Kenapa kau tak bagitahu aku sendiri je ? Kenapa Fateh bagitahu dia ? Kau dah tak sayang aku ke ? "
" Bagitahu apa ? " Dahi Syakira mula berkerut.
" Bagitahu yang kau nak ajak main badminton harini. Sekarang kau tengok la , aku dah kena prank. Macam dah buang tebiat pakai baju kurung dengan heels dekat court badminton ni"
Syakira tergelak kecil. Lengan si suami dipeluk.
" Biy bagitahu apa dekat Adam ?"
Diyan menggulingkan mata keatas. Menyampah. Mentang mentang dah ada laki. Huh.
" Kebetulan I call Adam tadi, lepas tu terus la bagitahu pasal plan kita. Lepas tu Adam cakap dia akan ambil Diyan and bagitahu Diyan sekali. So, I biarkan je la. Mana la tahu Diyan nak kena prank"
Fateh tersenyum menampakkan giginya yang tersusun rapi tanpa rasa bersalah." Tolong la lepas ni bagitahu aku terus je senang. Bila kau bagitahu dia, kau tengah buka pintu-pintu kejahatan untuk dia tau. Macam sekarang la, semua orang tengok aku. Mesti dia fikir, perempuan gila mana pakai baju kurung dengan heels dekat court"
YOU ARE READING
DIYAN SOFEA
RomanceDIYAN SOFEA • MUHAMMAD ADAM 🖤. Diyan Sofea. Rupa secantik nama. Perkenalannya dengan Muhammad Adam sudah lama. Sejak dari bangku sekolah. Boleh dikatakan, bagai anjing dengan kucing. Ibarat kata, love hate relationship. Setiap masa bergaduh. Mulut...